Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Türk eğitim tarihini tanır ve kronolojik olarak sıralar. 2) Türk eğitim tarihinde siyasi, ekonomik, kültürel unsurların eğitime etkilerini tartışır. 3) İslamiyet öncesi Türk eğitim sistemini İslamiyet sonrasındaki sistemle karşılaştırır. 4) Eğitim ve öğretimin anlamını, dersin kapsam ve içeriğini kavrar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Türk eğitim tarihinin Müslümanlık öncesi ve Müslümanlık sonrası süreçleri, Osmanlı devletinde Tazminat, I. Meşrutiyet, Mutlakıyet ve II. Meşrutiyet, dönemlerinde eğitim süreçleri, Cumhuriyet dönemi eğitim sistemi değişimler ve reformlar, Atatürk?ün eğitime bakışı ve Köy Enstitüleri incelenecektir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Türk eğitim tarihi amacı, temel kaynakları
2. Hafta
Türklerin Müslüman Olmalarından Önce Hunlar, Göktürkler ve Uygurlar?da eğitim
3. Hafta
Türkler Müslüman olduktan sonra İç Asya Müslüman Türkleri, Karahanlılar?da eğitim
4. Hafta
Selçuklular, Anadolu Beyliklerinde eğitim
5. Hafta
Osmanlılar Kuruluşundan ilk yenileşme hareketine kadar (1299-1776) dönemde eğitim
6. Hafta
Osmanlılar Eğitimde İlk Yenileşme Hareketleri Dönemi (1776-1839)nde eğitim
7. Hafta
Tazminat Dönemi (1839-1876)?nde eğitim
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Meşrutiyet Dönemi (1876-1878)nde eğim Mutlakiyet Dönemi (1878-1908)nde eğitim
10. Hafta
II. Meşrutiyet Dönemi (1908-1918)nde eğitim
11. Hafta
Kurtuluş Savaşı Dönemi (1919-1922)nde eğitim
12. Hafta
Türkiye Cumhuriyeti (1923 ve sonrası)nde eğitim, Atatürk ve eğitim
13. Hafta
Cumhuriyet Döneminde Öğretmen Yetiştirme Politikası
14. Hafta
Köy Enstitüleri'nin Türk Eğitim Tarihindeki Yeri ve Etkileri
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Akyüz, Y. (2019). Türk Eğitim Tarihi. Ankara: Pegem Yayınları Koçer, H.A. (1987). Türkiye'de Modern Eğitimin Doğuşu Ve Gelişimi: Ankara: Uzman Yayınları. Ergün, M. (1982). Atatürk Devri Türk Eğitimi: Ankara: Ankara Üniversitesi Dil Ve Tarih-Coğrafya Fakültesi.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
2
28
Final Sınavına Hazırlık
1
20
20
Ders Saati
2
14
28
Ara Sınava Hazırlık
1
15
15
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
1
10
10
Toplam İş Yükü
105
Toplam İş Yükü / 30
3,5
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ