Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Türkçe Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
TÜRK EĞİTİM TARİHİ EDS416 - 2 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Türk eğitim tarihini tanır ve kronolojik olarak sıralar.
2) Türk eğitim tarihinde siyasi, ekonomik, kültürel unsurların eğitime etkilerini tartışır.
3) İslamiyet öncesi Türk eğitim sistemini İslamiyet sonrasındaki sistemle karşılaştırır.
4) Eğitim ve öğretimin anlamını, dersin kapsam ve içeriğini kavrar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMITürk eğitim tarihinin Müslümanlık öncesi ve Müslümanlık sonrası süreçleri, Osmanlı devletinde Tazminat, I. Meşrutiyet, Mutlakıyet ve II. Meşrutiyet, dönemlerinde eğitim süreçleri, Cumhuriyet dönemi eğitim sistemi değişimler ve reformlar, Atatürk?ün eğitime bakışı ve Köy Enstitüleri incelenecektir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Türk eğitim tarihi amacı, temel kaynakları
2. Hafta Türklerin Müslüman Olmalarından Önce Hunlar, Göktürkler ve Uygurlar?da eğitim
3. Hafta Türkler Müslüman olduktan sonra İç Asya Müslüman Türkleri, Karahanlılar?da eğitim
4. Hafta Selçuklular, Anadolu Beyliklerinde eğitim
5. Hafta Osmanlılar Kuruluşundan ilk yenileşme hareketine kadar (1299-1776) dönemde eğitim
6. Hafta Osmanlılar Eğitimde İlk Yenileşme Hareketleri Dönemi (1776-1839)nde eğitim
7. Hafta Tazminat Dönemi (1839-1876)?nde eğitim
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Meşrutiyet Dönemi (1876-1878)nde eğim Mutlakiyet Dönemi (1878-1908)nde eğitim
10. Hafta II. Meşrutiyet Dönemi (1908-1918)nde eğitim
11. Hafta Kurtuluş Savaşı Dönemi (1919-1922)nde eğitim
12. Hafta Türkiye Cumhuriyeti (1923 ve sonrası)nde eğitim, Atatürk ve eğitim
13. Hafta Cumhuriyet Döneminde Öğretmen Yetiştirme Politikası
14. Hafta Köy Enstitüleri'nin Türk Eğitim Tarihindeki Yeri ve Etkileri
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAkyüz, Y. (2019). Türk Eğitim Tarihi. Ankara: Pegem Yayınları
Koçer, H.A. (1987). Türkiye'de Modern Eğitimin Doğuşu Ve Gelişimi: Ankara: Uzman Yayınları.
Ergün, M. (1982). Atatürk Devri Türk Eğitimi: Ankara: Ankara Üniversitesi Dil Ve Tarih-Coğrafya Fakültesi.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14228
Final Sınavına Hazırlık12020
Ders Saati21428
Ara Sınava Hazırlık11515
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler11010
Toplam İş Yükü105
Toplam İş Yükü / 303,5
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1  X   X   X   X
P2       
P3       
P4       
P5       
P6       
P7       
P8       
P9       
P10  X   X   X   X