Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Türkçe Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
EĞİTİMDE POZİTİF PSİKOLOJİ UYGULAMALARI EDS415 - 2 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Pozitif psikolojinin gelişimi ve temel kavramları ile ilgili bilgi sahibi olur.
2) Eğitimde pozitif psikoloji yaklaşımının nasıl uygulanabileceğini kavrar.
3) Kendi iyi oluşu ve öğrencilerinin/danışanlarının iyi oluşu için faydalı olan uygulama örnekleri hakkında bilgi sahibi olur.*
4) Eğitim ortamlarında öğrencilerin/danışanların iyi oluşu için faydalı olabilecek pozitif psikoloji yaklaşımı temelli uygulamalar tasarlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIBu dersi alan öğrencilerin eğitim ortamlarında hizmet verecekleri kitlenin iyi oluşuna katkıda bulunabilecekleri pozitif psikoloji temelli etkinlik ve uygulamalar yolu ile eğitimde bilişsel olmayan geliştirici faktörler hakkında farklı anlayışlar kazandırmak amaçlanmaktadır. Bu derste, temel kavramlar, güç temelli yaklaşım, iyi oluş kaynakları, eğitimde bilişsel olmayan faktörler, zeka, öz yeterlik, öz belirleme, akış, cesaretlendirme vb. öğrencilerin iyi oluşunu geliştirebilecek pozitif psikoloji temelli etkinliklerdeki iyi örnekler ve tasarlanabilecek etkinlikler yer almaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Tanışma, Dersin Amaç ve Hedefleri
2. Hafta Pozitif Psikolojinin Gelişimi
3. Hafta Eğitimde Pozitif Psikoloji ile ilgili Kuramsal Yaklaşımlar
4. Hafta Eğitimde Öğrenci Gelişimini Destekleyen Bilişsel Olmayan Faktörler
5. Hafta İyi Oluş Modelleri: Öznel-Psikolojik İyi Oluş
6. Hafta Zeka, Öz Yeterlik
7. Hafta Öz Belirleme Kuramı, Akış Kuramı
8. Hafta Ara Sınav Haftası
9. Hafta Akademik Kendini Toparlama Gücü
10. Hafta Öğrenen Güçlenmesi, Öğrenilmiş İyimserlik
11. Hafta Azim, Minnettarlık
12. Hafta Cesaretlendirme, Sosyal İlgi
13. Hafta Özgecilik, Öz Şefkat
14. Hafta Eğitimde Pozitif Bir Güç Olarak Mizah
15. Hafta Final Haftası
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARErgüner Tekinalp & Işık, Ş. (2015). Eğitimde Pozitif Psikoloji Uygulamaları. Ankara: Pegem Akademi
Işık, Ş. (2021). Karakter Güçleri ve Erdemler. Ankara: Pegem Akademi
Seligman, M.E.P. & Peterson, C. (2004). Character Strengths and Virtues. Oxford University Press.
Snyder, C. R. & Lopez, S. J. (2007). Positive Psychology. The Scientific and Pratical Explorations of Human Strengths. Sage Publication.
Carr, A. (2016). Pozitif psikoloji. (Çev.Ü. Şendilek). İstanbul: Kaknüs Yayıncılık
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım, Tartışma, Rapor Hazırlama, Sunum, Etkinlik Tasarımı
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Uygulama/Pratik120
Proje130
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14114
Final Sınavına Hazırlık8324
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler22040
Toplam İş Yükü121
Toplam İş Yükü / 304,03
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1  X   X   X   X
P2       
P3       
P4       
P5       
P6       
P7  X   X   X   X
P8       
P9       
P10  X   X   X   X