Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Türkçe Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
EĞİTİMDE PROGRAM DIŞI ETKİNLİKLER EDS412 - 2 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Öğrenci, program dışı faaliyetlerin ne olduğunu açıklar.
2) Öğrenci, farklı program dışı faaliyetler arasındaki ilişkiyi açıklar.
3) Öğrenci, program dışı faaliyetleri eğitim öğretim sürecinde kullanır.
4) Alanının öğretimine yönelik program dışı faaliyetler geliştirir
5) Öğrenci, program dışı faaliyetlerin öğrenci gelişimi üzerindeki etkilerine örnekler verir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERyok
DERS TANIMIBu dersin amacı öğrencilerin formal programda yer alan öğrenmeleri destekleyerek öğrencinin formal program dışında bireysel, sosyal, duygusal ve yaşam becerilerini geliştirmektir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta 1. Hafta Tanışma, Dersin Amaç ve Hedefleri
2. Hafta 2. Hafta Tanışma, Dersin Amaç ve Hedefleri /Eğitimin Türleri/ Eğitim programının işlevi
3. Hafta 3. Hafta Eğitim Öğretimde Program Dışı Faaliyetlerin Kullanımı , Eğitimde formal eğitimi tamamlayan etkinlikler
4. Hafta 4. Hafta Eğitimde formal eğitimi tamamlayan etkinlikler
5. Hafta 5. Hafta GEZİ
6. Hafta 6. Hafta Makale Paylaşımı
7. Hafta 7. Hafta Okul Dışı Etkinlikler ve Resmi İzinler
8. Hafta 8. Hafta Arasınav Haftası
9. Hafta 9. Hafta Okulda Yapılan Ders Dışı Sosyal Etkinlikler
10. Hafta 10. Hafta GEZİ
11. Hafta 11. Hafta Eğitimde Program Dışı Etkinliklerin Planlanması, Uygulanması ve Değerlendirilmesi
12. Hafta 12. Hafta Gezi dosyalarının teslimi
13. Hafta 13. Hafta Ders Sunumları
14. Hafta 14. Hafta Dersin Değerlendirilmesi
15. Hafta 15. Hafta Final Haftası
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAROcak, G., Ocak, İ. (2022). Eğitimde program dışı etkinlikler ve örnek uygulamalar. Anı Yayıncılık
Berberoğlu-Okur, E. ve Uygun, S. (2013). Sınıf dışı eğitimin dünyadaki ve Türkiye?deki gelişiminin incelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2). 32-42.
Binbaşıoğlu, Cavit. Ders dışı etkinliklerin değerlendirilmesi, Çağdaş Eğitim. Sayı:97, Ankara-1985 (s.7-13).
Buckley, P. ve Lee, P. (2018). The impact of extra-curricular activity on the student experience. Active Learning in Higher Education. 1-12.
Gündoğdu, C., Karataş, Ö. ve Nacar, E. (2011). Ders dışı etkinliklerin uygulamalarında okul müdürlerinin sorunları. 6(1), 65-72.
Köksal, N. Ve Tuncel Ayvaz, Z. (2019). Eğitimde Program Dışı Etkinlikler.
Massoni, E. (2011). Positive effects of extra curricular activities on students. 9, 27, 84-87.
Mahoney, J. L. ve Cairns, D. B. ve Farmer, W. T. (2003). 95, 2, 409-418.
Sarı, M. (2012). An investigation of high school students? participation in extracurricular activities. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 5(1), 72-89.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Sunum,Eğitim-Uygulama,Sorun/Problem Çözme
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav120
Ödev230
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14228
Final Sınavına Hazırlık11414
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık177
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler22040
Toplam İş Yükü121
Toplam İş Yükü / 304,03
Dersin AKTS Kredisi4
DİL
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1         
P2         
P3         
P4         
P5         
P6         
P7         
P8  X   X   X   X   X
P9         
P10  X   X   X   X   X