Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Öğrenci, program dışı faaliyetlerin ne olduğunu açıklar. 2) Öğrenci, farklı program dışı faaliyetler arasındaki ilişkiyi açıklar. 3) Öğrenci, program dışı faaliyetleri eğitim öğretim sürecinde kullanır. 4) Alanının öğretimine yönelik program dışı faaliyetler geliştirir 5) Öğrenci, program dışı faaliyetlerin öğrenci gelişimi üzerindeki etkilerine örnekler verir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
yok
DERS TANIMI
Bu dersin amacı öğrencilerin formal programda yer alan öğrenmeleri destekleyerek öğrencinin formal program dışında bireysel, sosyal, duygusal ve yaşam becerilerini geliştirmektir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
1. Hafta Tanışma, Dersin Amaç ve Hedefleri
2. Hafta
2. Hafta Tanışma, Dersin Amaç ve Hedefleri /Eğitimin Türleri/ Eğitim programının işlevi
3. Hafta
3. Hafta Eğitim Öğretimde Program Dışı Faaliyetlerin Kullanımı , Eğitimde formal eğitimi tamamlayan etkinlikler
4. Hafta
4. Hafta Eğitimde formal eğitimi tamamlayan etkinlikler
5. Hafta
5. Hafta GEZİ
6. Hafta
6. Hafta Makale Paylaşımı
7. Hafta
7. Hafta Okul Dışı Etkinlikler ve Resmi İzinler
8. Hafta
8. Hafta Arasınav Haftası
9. Hafta
9. Hafta Okulda Yapılan Ders Dışı Sosyal Etkinlikler
10. Hafta
10. Hafta GEZİ
11. Hafta
11. Hafta Eğitimde Program Dışı Etkinliklerin Planlanması, Uygulanması ve Değerlendirilmesi
12. Hafta
12. Hafta Gezi dosyalarının teslimi
13. Hafta
13. Hafta Ders Sunumları
14. Hafta
14. Hafta Dersin Değerlendirilmesi
15. Hafta
15. Hafta Final Haftası
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Ocak, G., Ocak, İ. (2022). Eğitimde program dışı etkinlikler ve örnek uygulamalar. Anı Yayıncılık Berberoğlu-Okur, E. ve Uygun, S. (2013). Sınıf dışı eğitimin dünyadaki ve Türkiye?deki gelişiminin incelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2). 32-42. Binbaşıoğlu, Cavit. Ders dışı etkinliklerin değerlendirilmesi, Çağdaş Eğitim. Sayı:97, Ankara-1985 (s.7-13). Buckley, P. ve Lee, P. (2018). The impact of extra-curricular activity on the student experience. Active Learning in Higher Education. 1-12. Gündoğdu, C., Karataş, Ö. ve Nacar, E. (2011). Ders dışı etkinliklerin uygulamalarında okul müdürlerinin sorunları. 6(1), 65-72. Köksal, N. Ve Tuncel Ayvaz, Z. (2019). Eğitimde Program Dışı Etkinlikler. Massoni, E. (2011). Positive effects of extra curricular activities on students. 9, 27, 84-87. Mahoney, J. L. ve Cairns, D. B. ve Farmer, W. T. (2003). 95, 2, 409-418. Sarı, M. (2012). An investigation of high school students? participation in extracurricular activities. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 5(1), 72-89.