Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Türkçe Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
EĞİTİMDE LİDERLİK EDS411 - 2 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Eğitim yönetiminde liderliğin önemini kavrayacaklardır.
2) Eğitim örgütlerinde liderlik davranışını analiz ederler.
3) Farklı liderlik kuramlarını ve türlerini bilirler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIBu ders, yönetim ve liderlik, liderlik kuramları, okul yönetiminde liderlik ve lider olarak okul yöneticisi, eğitimsel liderlik yaklaşımlarının okul yönetimine yansıması, etkili okulun özellikleri ve öğretimsel liderlik, okul yöneticilerinin öğretimsel liderlik davranışları konularından oluşmaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Liderliğin Doğası ve Temel Liderlik Kuramları (Özellik ve Davranışsal kuramlar)
2. Hafta Liderliğin Doğası ve Temel Liderlik Kuramları (Durumsallık kuramları)
3. Hafta Öğretimsel Liderlik
4. Hafta Öğretmen Liderliği
5. Hafta Kültürel Liderlik
6. Hafta Karzimatik liderlik, dağıtımcı liderlik ve otantik liderlik
7. Hafta Süper ve Moral Liderlik
8. Hafta Ara Sınav Haftası
9. Hafta Transformasyonel Liderlik
10. Hafta Transaksiyonel Liderlik
11. Hafta Vizyoner Liderlik
12. Hafta Yeni Liderlik Kuramlarına İlişkin Genel Bir Değerlendirme ve Eğitimsel Liderlik
13. Hafta Yeni Liderlik Kuramlarına İlişkin Genel Bir Değerlendirme ve Eğitimsel Liderlik
14. Hafta Türkiyede Eğitimsel Liderlik Çalışmaları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARHoy, W. K., & Miskel, C. G. (2010). Eğitim yönetimi: Teori, Araştırma ve Uygulama.(Çev. S.Turan). Nobel
Özdemir, S. (Ed.). (2012). Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi. Pegem Akademi.
Cemaloğlu, N. & Gökyer, N. (2021). Yönetimde yeni yaklaşımlar.
Celep, C. (2014). Eğitim yöneticisinin liderlik davranışı. Ankara: Nobel Yayıncılık
Çelik, V. (2007). Eğitimsel liderlik. Ankara: Pegem A Yayınları.
Açıkalın, A. (1994) Teknik ve toplumsal yönleriyle okul yöneticiliği. Ankara: Pegem Yayınları.
Başaran, İ.E. (1992) Yönetimde insan ilişkileri. Ankara: Kadıoğlu Matbaası.
Erçetin, Ş. (1998). Lider sarmalında vizyon. Ankara: Önder Matbaası.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık224
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14228
Final Sınavına Hazırlık11515
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık11515
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler3515
Rapor yazma155
Makale İnceleme2510
Toplam İş Yükü122
Toplam İş Yükü / 304,06
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1     
P2     
P3     
P4     
P5     
P6     
P7     
P8     
P9     
P10  X   X   X