Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Türkçe Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
SINIF YÖNETİMİ EDS403 Yedinci Yarıyıl (Güz) 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI4
YARIYILYedinci Yarıyıl (Güz)
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Sınıf yönetiminin kapsamını ve kavramsal yapısını değerlendirir.
2) Sınıf yönetim süreçlerini etkileyen makroküresel ve ulusal değişkenleri değerlendirir.
3) Öğrenme kuramlarının sınıf yönetim sistemi üzerindeki etkisini irdeler.
4) Sınıf yönetimi modellerini kendi uygulamalarına aktarır.*
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMISınıf yönetimiyle ilgili temel kavramlar; sınıfın fiziksel, sosyal ve psikolojik boyutları; sınıf kuralları ve sınıfa disiplin; sınıf disiplini ve yönetimiyle ilgili modeller; sınıfa öğrenci davranışlarının yönetimi, sınıfa iletişim ve etkileşim süreci; sınıfta öğrenci motivasyonu; sınıfa zaman yönetimi; sınıfa bir öğretim lideri olarak öğretmen; öğretmen-veli görüşmelerinin yönetimi; olumlu sınıf ve öğrenme ikliminin oluşturulması; okul kademelerine göre sınıf yönetimiyle ilgili örnek olaylar.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dersin Tanıtımı
2. Hafta Sınıf yönetim süreçleriyle ilgili genel olgular ve kavramlar
3. Hafta Sosyal bir sistem olarak sınıf
4. Hafta Disiplin modeli 1: Redl&Wattenberg Modeli-Disiplin modeli 2:Neo-Skinner
5. Hafta Motivasyon
6. Hafta Disiplin modeli 3: Kounin Modeli-Sınıf Kurallarının Oluşturulmas
7. Hafta Disiplin Modeli 4:Ginnot modeli -Disiplin modeli 5:Dreikurs modeli
8. Hafta Ara Sınav Haftası
9. Hafta Disiplin Modeli 6: Glasser Modeli
10. Hafta Fiziksel Düzen
11. Hafta Özel Öğrencilerin Yönetimi
12. Hafta Sınıf İçi İletişim
13. Hafta Modellerin tartışılması
14. Hafta Dersin değerlendirilmesi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARŞişman, M., S.Turan (2007). Sınıf Yönetimi (8.Baskı). Ankara: PegemAkademiYayıncılık
Charles, C.M. (1996). Building classroom discipline. (5th ed.) NY: Longman Publihsers.
Aydın, A. (1998). Sınıf yönetimi. Ankara: AnıYayıncılık.
Başar, H. (2003). Sınıf yönetimi. Ankara: AnıYayıncılık.
Celep, C. (2002). Sınıf yönetimi ve disiplini. Ankara: AnıYayıncılık.
Kaya, Z. (2007). Sınıf Yönetimi. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Proje,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav11414
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi11222
Final Sınavına Hazırlık11414
Ders Saati31442
Ara Sınava Hazırlık11414
Laboratuvar
Final Sınavı11414
Ödevler
Toplam İş Yükü120
Toplam İş Yükü / 304
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1       
P2  X   X   X   X
P3  X   X   X   X
P4       
P5       
P6       
P7       
P8       
P9  X   X   X   X
P10