Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Türkçe Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II EDS402 Sekizinci Yarıyıl (Bahar) 2 + 6 10

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI4
YARIYILSekizinci Yarıyıl (Bahar)
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Uygulama okulunda alana özgü özel öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlem yapar.
2) Uygulama okulunda alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerini kullanarak mikro öğretim uygulamaları planlar ve uygular.
3) Uygulama okulunun ve sınıfının fiziksel, sosyal ve psikolojik özelliklerini gözlemler ve kaydeder.
4) Uygulama yaptığı sınıfın yaş grubunun gelişimsel özelliklerine uygun şekilde öğretim ortamlarını hazırlar ve uygun sınıf yönetimi becerileri sergiler.
5) Uygulama yaptığı kurumda gelişimsel düzeye uygun aylık plan hazırlar ve uygular.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIVar( EDS401)
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIBu ders kapsamında uygulama öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine daha iyi hazırlanmalarını, öğrenimleri süresince elde ettikleri genel kültür, özel alan eğitimi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili bilgi, beceri, tutum ve davranışlara ilişkin kazanımları Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi ve/veya özel bir öğretim kurumunda kullanabilme yeterliği kazandırmak amaçlanmaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Öğretmenlik uygulaması uygulama gruplarının oluşturulması ve ilan edilmesi/Fakültede uygulama öğretim elemanı ve uygulama öğrencileri ile toplantı yapılması/ İzlence tanıtımı ve uygulama/gözlem faaliyetleri hakkında bilgilendirme.
2. Hafta Uygulama öğrencilerinin iyilik hallerinin desteklenmesi ve okul uygulamalarına ilişkin güncel ihtiyaçlar doğrultusunda hazırlıkların planlanması.
3. Hafta Planlama dahilinde uygulama ve gözlem süreçleri ve değerlendirmeleri. Uygulama, gözlem ve inceleme sürecinin gözden geçirilmesi. Rapor/gözlem geribildirimleri. Gelecek etkinlik sürecine ilişkin planların değerlendirilmesi
4. Hafta Planlama dahilinde uygulama ve gözlem süreçleri ve değerlendirmeleri. Uygulama, gözlem ve inceleme sürecinin gözden geçirilmesi. Rapor/gözlem geribildirimleri. Gelecek etkinlik sürecine ilişkin planların değerlendirilmesi
5. Hafta Planlama dahilinde uygulama ve gözlem süreçleri ve değerlendirmeleri. Uygulama, gözlem ve inceleme sürecinin gözden geçirilmesi. Rapor/gözlem geribildirimleri. Gelecek etkinlik sürecine ilişkin planların değerlendirilmesi
6. Hafta Planlama dahilinde uygulama ve gözlem süreçleri ve değerlendirmeleri. Uygulama, gözlem ve inceleme sürecinin gözden geçirilmesi. Rapor/gözlem geribildirimleri. Gelecek etkinlik sürecine ilişkin planların değerlendirilmesi
7. Hafta Planlama dahilinde uygulama ve gözlem süreçleri ve değerlendirmeleri. Uygulama, gözlem ve inceleme sürecinin gözden geçirilmesi. Rapor/gözlem geribildirimleri. Gelecek etkinlik sürecine ilişkin planların değerlendirilmesi
8. Hafta Ara sınav haftası
9. Hafta Planlama dahilinde uygulama ve gözlem süreçleri ve değerlendirmeleri. Uygulama, gözlem ve inceleme sürecinin gözden geçirilmesi. Rapor/gözlem geribildirimleri. Gelecek etkinlik sürecine ilişkin planların değerlendirilmesi
10. Hafta Planlama dahilinde uygulama ve gözlem süreçleri ve değerlendirmeleri. Uygulama, gözlem ve inceleme sürecinin gözden geçirilmesi. Rapor/gözlem geribildirimleri. Gelecek etkinlik sürecine ilişkin planların değerlendirilmesi
11. Hafta Planlama dahilinde uygulama ve gözlem süreçleri ve değerlendirmeleri. Uygulama, gözlem ve inceleme sürecinin gözden geçirilmesi. Rapor/gözlem geribildirimleri. Gelecek etkinlik sürecine ilişkin planların değerlendirilmesi
12. Hafta Planlama dahilinde uygulama ve gözlem süreçleri ve değerlendirmeleri. Uygulama, gözlem ve inceleme sürecinin gözden geçirilmesi. Rapor/gözlem geribildirimleri. Gelecek etkinlik sürecine ilişkin planların değerlendirilmesi
13. Hafta Planlama dahilinde uygulama ve gözlem süreçleri ve değerlendirmeleri. Uygulama, gözlem ve inceleme sürecinin gözden geçirilmesi. Rapor/gözlem geribildirimleri. Gelecek etkinlik sürecine ilişkin planların değerlendirilmesi
14. Hafta Planlama dahilinde uygulama ve gözlem süreçleri ve değerlendirmeleri. Uygulama, gözlem ve inceleme sürecinin gözden geçirilmesi. Rapor/gözlem geribildirimleri. Gelecek etkinlik sürecine ilişkin planların değerlendirilmesi
15. Hafta Final Haftası
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARhttps://oygm.meb.gov.tr/dosyalar/StPrg/Ogretmenlik_Meslegi_Genel_Yeterlikleri.pdf
MEB (2024). 5-8. Sınıf Matematik Dersi Öğretim Programı
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİEğitim-Uygulama, Anlatım, Staj
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ödev1220
Uygulama/Pratik1280
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi12896
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati12224
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler1210120
Uygulama12672
Toplam İş Yükü312
Toplam İş Yükü / 3010,4
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1         
P2    X   X    
P3    X   X    
P4  X     X     X
P5         
P6    X     X   X
P7        X   X
P8         
P9         
P10