Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Türkçe Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ EDS301 Beşinci Yarıyıl (Güz) 2 + 0 3

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI3
YARIYILBeşinci Yarıyıl (Güz)
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Özel eğitim alanı ile ilgili temel kavramları açıklar.
2) Özel eğitime gereksinim duyan öğrenci ailelerinin geçirdiği psikolojik aşamaları ve özelliklerini açıklar.
3) Özel eğitim gereksinimi olan öğrenci gruplarından belli başlılarının özelliklerini açıklar.
4) Farkı özel eğitim gereksinimi olan gruplar için programlarında nasıl uyarlama yapacaklarını açıklar.
5) Özel gereksinimli çocukların veailelerinin haklarını açıklar
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER-
DERS TANIMIBu ders farklı özel gereksinimleri olan çocukların öğrenme ve gelişimlerini destekleme konusunda öğrencilere teorik ve pratik bir bakış açısı sunar. Ders, özel gereksinimli çocukların eğitiminde kullanılan farklı öğretim yöntemleri, teknolojik araçlar, öğretim materyalleri, değerlendirme yöntemleri, veli iş birliği ve multidisipliner yaklaşım gibi konuları kapsar. Ayrıca, ders öğrencilere özel gereksinimli çocukların farklı ihtiyaçlarına göre bireyselleştirilmiş eğitim planları hazırlama becerisi kazandırmayı amaçlar.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Özel gereksinimli çocuklarla ilgili temel kavramlar ve tanımlar
2. Hafta Özel gereksinimli çocukların tanılanması ve ihtiyaç analizi çalışmaları
3. Hafta Özel gereksimli çocukların sınıflandırılması
4. Hafta Özel gereksinimli çocukların ailelerinin ihtiyaç analizi ve desteklenmesi
5. Hafta Erken tanı-erken müdahale yaklaşımları
6. Hafta Özel gereksinimli çocuklar ve ailelerinin yasal hakları
7. Hafta Özel gerkesinimli çocukların eğitimi ve yeni yaklaşımlar
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Özel eğitimde kaynaştırma programları
10. Hafta Özel eğitimde kapsayıcılık
11. Hafta BEP hazırlama ve eğitim programı uyarlama
12. Hafta Özel gereksinimli çocuklar için öğretmen niteliği ve öğretmen ihtiyaçları
13. Hafta Özel eğitimde aile destek programları ve aile katılımı
14. Hafta Dünyada ve Türkiye?de özel gereksinimli çocukların eğitimi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARZORUNLU KAYNAKLAR
Öğretim üyesinin ÖYS de paylaştığı ders sunuları
ÖNERİLEN KAYNAKLAR
- Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitime Giriş (Ed. Ayşegül Ataman). Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
- Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim (Ed. Gönül Akçamete). KÖK Yayıncılık.
- Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim (Ed. İbrahim H. Diken). PEGEM Akademi.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık5630
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık11010
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık155
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler
Toplam İş Yükü75
Toplam İş Yükü / 302,5
Dersin AKTS Kredisi3
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1         
P2        X  
P3  X   X   X   X   X
P4         
P5         
P6         
P7         
P8         
P9        X  
P10