DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 3 |
YARIYIL | Beşinci Yarıyıl (Güz) |
AKTS | 3 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Özel eğitim alanı ile ilgili temel kavramları açıklar. 2) Özel eğitime gereksinim duyan öğrenci ailelerinin geçirdiği psikolojik aşamaları ve özelliklerini açıklar. 3) Özel eğitim gereksinimi olan öğrenci gruplarından belli başlılarının özelliklerini açıklar. 4) Farkı özel eğitim gereksinimi olan gruplar için programlarında nasıl uyarlama yapacaklarını açıklar. 5) Özel gereksinimli çocukların veailelerinin haklarını açıklar
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | - |
DERS TANIMI | Bu ders farklı özel gereksinimleri olan çocukların öğrenme ve gelişimlerini destekleme konusunda öğrencilere teorik ve pratik bir bakış açısı sunar. Ders, özel gereksinimli çocukların eğitiminde kullanılan farklı öğretim yöntemleri, teknolojik araçlar, öğretim materyalleri, değerlendirme yöntemleri, veli iş birliği ve multidisipliner yaklaşım gibi konuları kapsar. Ayrıca, ders öğrencilere özel gereksinimli çocukların farklı ihtiyaçlarına göre bireyselleştirilmiş eğitim planları hazırlama becerisi kazandırmayı amaçlar. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Özel gereksinimli çocuklarla ilgili temel kavramlar ve tanımlar | 2. Hafta | Özel gereksinimli çocukların tanılanması ve ihtiyaç analizi çalışmaları | 3. Hafta | Özel gereksimli çocukların sınıflandırılması | 4. Hafta | Özel gereksinimli çocukların ailelerinin ihtiyaç analizi ve desteklenmesi | 5. Hafta | Erken tanı-erken müdahale yaklaşımları | 6. Hafta | Özel gereksinimli çocuklar ve ailelerinin yasal hakları | 7. Hafta | Özel gerkesinimli çocukların eğitimi ve yeni yaklaşımlar | 8. Hafta | Ara sınav | 9. Hafta | Özel eğitimde kaynaştırma programları | 10. Hafta | Özel eğitimde kapsayıcılık | 11. Hafta | BEP hazırlama ve eğitim programı uyarlama | 12. Hafta | Özel gereksinimli çocuklar için öğretmen niteliği ve öğretmen ihtiyaçları | 13. Hafta | Özel eğitimde aile destek programları ve aile katılımı | 14. Hafta | Dünyada ve Türkiye?de özel gereksinimli çocukların eğitimi |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | ZORUNLU KAYNAKLAR Öğretim üyesinin ÖYS de paylaştığı ders sunuları ÖNERİLEN KAYNAKLAR - Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitime Giriş (Ed. Ayşegül Ataman). Gündüz Eğitim ve Yayıncılık. - Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim (Ed. Gönül Akçamete). KÖK Yayıncılık. - Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim (Ed. İbrahim H. Diken). PEGEM Akademi.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Toplam(%) | | 40 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | 5 | 6 | 30 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | | | | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 10 | 10 | Ders Saati | 14 | 2 | 28 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 5 | 5 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | | | | Toplam İş Yükü | | | 75 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 2,5 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 3 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |