Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Öğretim ilke ve yöntemleri ile ilgili temel kavramların arasındaki ilişkiyi açıklar. 2) Derse uygun hedef belirler. 3) Öğretimi planlar. 4) Öğretim yöntemleri ve teknikleri arasındaki farkı açıklar. 5) Hedefe uygun yöntem ve teknik belirler. 6) Öğretim planına öğretim sürecini uygular. 7) Farklı öğretim stratejilerini öğretim sürecinde uygular.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
yok
DERS TANIMI
Bu derste öğretim ilke ve yöntemleriyle ilgili temel kavramlar, öğretim ilkeleri, öğretimin planlanması, hedefler/kazanımlar, öğretim stratejileri, öğrenme kuram ve yaklaşımları yer almaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Tanışma, Dersin Amaç ve Hedefleri, Temel Kavramlar (eğitim, öğretim, ilke, yöntem, teknik, strateji)
2. Hafta
Öğretim Yaklaşımları (öğrenci-öğretmen merkezli yaklaşımlar, sunuş-buluş yoluyla, araştırma-inceleme yoluyla, tam öğrenme, işbirlikli öğrenme)
3. Hafta
Öğretim Yaklaşımları (öğrenci-öğretmen merkezli yaklaşımlar, sunuş-buluş yoluyla, araştırma-inceleme yoluyla, tam öğrenme, işbirlikli öğrenme
4. Hafta
Öğretimde yöntem seçimini etkileyen faktörler. Yöntem, teknik, taktik strateji kavramları arasındaki farklar. Program İnceleme/Program Geliştirme/Hedef yazma/Öğretim etkinliklerinin planlanması
5. Hafta
Program İnceleme/Program Geliştirme/Hedef yazma/Öğretim etkinliklerinin planlanması
6. Hafta
Uzaktan öğretimde yöntem /teknikler
7. Hafta
Uzaktan öğretimde yöntem /teknikler
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi
10. Hafta
Tartışma Teknikleri (Büyük Grup Tartışması, Küçük Grup Tartışması, Sempozyum, Forum)
11. Hafta
GEZİ
12. Hafta
Beyin Fırtınası, Kavram Haritaları, Balık Kılçığı
13. Hafta
Rol oynama, Yaratıcı Düşünce, Drama , Aktif Öğrenme teknikleri
14. Hafta
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği, Örnek Olay İnceleme
15. Hafta
Dersin Değerlendirilmesi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
KAYNAKLAR 1. Sönmez, V. (2007). Öğretim ilke ve yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık. 2. Demirel, Ö. (2002). Öğretme sanatı (4. Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık 3. Arslan, M. (2007). Öğretim ilke ve yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık. 4. Küçükahmet, L. (2001). Öğretim ilke ve yöntemleri. Nobel Yayın Dağıtım. Ankara. 5. Senemoğlu, N. (2010). Gelişim, öğrenme ve öğretim: Kuramdan uygulamaya (16. Baskı). Ankara: Pegem Akademi 6. Gözütok, D. (2006). Öğretim ilke ve yöntemleri.Ankara:Ekinoks. 7. Erginer, E. (2016).Öğretim ilke ve yöntemleri uygulamalı bir çalışma. Ankara: PegemYayıncılık. 8. Bilen, M. (2006). Plandan Uygulamaya Öğretim Ankara: AnıYayıncılık. 9. Sünbül, M.A. (2019). Öğretimde yeni yönelim ve yaklaşımlar. 10. Yeşilpınar, U. M. (2013). Öğretim İlke ve Yöntemleri Dersine Yönelik Okul Temelli Öğretim Programı Geliştirmeye İlişkin Bir İhtiyaç Analizi Çalışması.PEGEM Akademi
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Örnek Olay İncelemesi,Sunum,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Ödev
1
30
Diğer
1
40
Toplam(%)
100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
100
Finalin Başarıya Oranı(%)
0
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
1
12
12
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
1
10
10
Final Sınavına Hazırlık
1
12
12
Ders Saati
14
2
28
Ara Sınava Hazırlık
1
10
10
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
3
6
18
Toplam İş Yükü
94
Toplam İş Yükü / 30
3,13
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ