Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Türkçe Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ EDS202 Dördüncü Yarıyıl (Bahar) 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI2
YARIYILDördüncü Yarıyıl (Bahar)
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Öğretim ilke ve yöntemleri ile ilgili temel kavramların arasındaki ilişkiyi açıklar.
2) Derse uygun hedef belirler.
3) Öğretimi planlar.
4) Öğretim yöntemleri ve teknikleri arasındaki farkı açıklar.
5) Hedefe uygun yöntem ve teknik belirler.
6) Öğretim planına öğretim sürecini uygular.
7) Farklı öğretim stratejilerini öğretim sürecinde uygular.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERyok
DERS TANIMIBu derste öğretim ilke ve yöntemleriyle ilgili temel kavramlar, öğretim ilkeleri, öğretimin planlanması, hedefler/kazanımlar, öğretim stratejileri, öğrenme kuram ve yaklaşımları yer almaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Tanışma, Dersin Amaç ve Hedefleri, Temel Kavramlar (eğitim, öğretim, ilke, yöntem, teknik, strateji)
2. Hafta Öğretim Yaklaşımları (öğrenci-öğretmen merkezli yaklaşımlar, sunuş-buluş yoluyla, araştırma-inceleme yoluyla, tam öğrenme, işbirlikli öğrenme)
3. Hafta Öğretim Yaklaşımları (öğrenci-öğretmen merkezli yaklaşımlar, sunuş-buluş yoluyla, araştırma-inceleme yoluyla, tam öğrenme, işbirlikli öğrenme
4. Hafta Öğretimde yöntem seçimini etkileyen faktörler. Yöntem, teknik, taktik strateji kavramları arasındaki farklar. Program İnceleme/Program Geliştirme/Hedef yazma/Öğretim etkinliklerinin planlanması
5. Hafta Program İnceleme/Program Geliştirme/Hedef yazma/Öğretim etkinliklerinin planlanması
6. Hafta Uzaktan öğretimde yöntem /teknikler
7. Hafta Uzaktan öğretimde yöntem /teknikler
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi
10. Hafta Tartışma Teknikleri (Büyük Grup Tartışması, Küçük Grup Tartışması, Sempozyum, Forum)
11. Hafta GEZİ
12. Hafta Beyin Fırtınası, Kavram Haritaları, Balık Kılçığı
13. Hafta Rol oynama, Yaratıcı Düşünce, Drama , Aktif Öğrenme teknikleri
14. Hafta Altı Şapkalı Düşünme Tekniği, Örnek Olay İnceleme
15. Hafta Dersin Değerlendirilmesi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARKAYNAKLAR
1. Sönmez, V. (2007). Öğretim ilke ve yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
2. Demirel, Ö. (2002). Öğretme sanatı (4. Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık
3. Arslan, M. (2007). Öğretim ilke ve yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
4. Küçükahmet, L. (2001). Öğretim ilke ve yöntemleri. Nobel Yayın Dağıtım. Ankara.
5. Senemoğlu, N. (2010). Gelişim, öğrenme ve öğretim: Kuramdan uygulamaya (16. Baskı). Ankara: Pegem Akademi
6. Gözütok, D. (2006). Öğretim ilke ve yöntemleri.Ankara:Ekinoks.
7. Erginer, E. (2016).Öğretim ilke ve yöntemleri uygulamalı bir çalışma. Ankara: PegemYayıncılık.
8. Bilen, M. (2006). Plandan Uygulamaya Öğretim Ankara: AnıYayıncılık.
9. Sünbül, M.A. (2019). Öğretimde yeni yönelim ve yaklaşımlar.
10. Yeşilpınar, U. M. (2013). Öğretim İlke ve Yöntemleri Dersine Yönelik Okul Temelli Öğretim Programı Geliştirmeye İlişkin Bir İhtiyaç Analizi Çalışması.PEGEM Akademi

ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Örnek Olay İncelemesi,Sunum,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev130
Diğer140
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık11212
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi11010
Final Sınavına Hazırlık11212
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık11010
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler3618
Toplam İş Yükü94
Toplam İş Yükü / 303,13
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7
P1             
P2  X   X   X   X   X   X   X
P3  X   X   X   X   X   X   X
P4             
P5             
P6             
P7             
P8             
P9             
P10