Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Türkçe Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
EĞİTİM PSİKOLOJİSİ EDS201 Üçüncü Yarıyıl (Güz) 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI2
YARIYILÜçüncü Yarıyıl (Güz)
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Gelişim psikolojisiyle ilgili temel kavramları açıklar,
2) Bilişsel gelişim dönemlerini kavrar,
3) Fiziksel gelişim dönemlerini kavrar,
4) Kişisel gelişim dönemlerini kavrar,
5) Ahlaki gelişim dönemlerini kavrar
6) Bireysel farklılıkların öğretim sürecine ve öğrenme algısına etkisini açıklayabilir,
7) Öğrenmeye ilişkin temel kavramları açıklar,
8) Öğrenme kuramları ve süreçlerini anlar
9) Gelişim psikolojisi bilgilerinin eğitim açısından doğurgularını değerlendirir,
10) Öğrenme psikolojisi bakış açısını ve yaklaşımlarını alanıyla bütünleştirir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIEğitim psikolojisinin temel kavramları, gelişim, gelişim psikolojisi temel kavramları, ilkeleri, gelişim alanları ve dönemleri, gelişim psikolojisi kuramları, öğrenme psikolojisi temel kavramları ve kuramları. Çocuk ve ergen gelişim dönemleri, öğrenme süreçleri ve kuramları, duygusal, bilişsel ve fiziksel gelişim hakkında bilgi sahibi olma. Bu dersin amacı; bu dersi alan öğrencilerin farklı gelişim dönemlerinde yer alan öğrenenlerin temel özelliklerini, ihtiyaçlarını kavramalarını sağlamak; eğitim psikolojisi alanının bilimsel bulguları ile öğrenme sürecini ve öğrenen bireyi analiz edebilme becerisini kazandırmaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta 1. Hafta Derse Giriş ve Temel Kavramlar
2. Hafta 2. Hafta Öğretim için bir temel /Fiziksel Gelişim, Bilişsel Gelişim ve Dil Gelişimi
3. Hafta 3. Hafta Fiziksel Gelişim, Bilişsel Gelişim
4. Hafta 4. Hafta Bilişsel Gelişim ,Dil Gelişimi, Ahlak Gelişimi
5. Hafta 5. Hafta Sosyal-Duygusal Gelişim
6. Hafta 6. Hafta Davranışçı Öğrenme Kuramları (Klasik Koşullanma)
7. Hafta 7. Hafta Davranışçı Öğrenme Kuramları (Edimsel Koşullanma)
8. Hafta 8. Hafta Ara Değerlendirme
9. Hafta 9. Hafta Bilgi İşlem Süreci ve Bilişsel Öğrenme Kuramları
10. Hafta 10. Hafta Sosyal Yapılandırmacı Yaklaşımlar
11. Hafta 11. Hafta Sosyo-kültürel çeşitlilik (Kavram haritası son gün)
12. Hafta 12. Hafta Çocuk İhmal ve İstismarı
13. Hafta 13. Hafta Güdülenme, Öğretme ve Öğrenme (Film analizi teslim)
14. Hafta 14. Hafta Genel Değerlendirme (Kendini Değerlendirme raporu teslim)
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARZorunlu Kaynaklar
Slavin, R. E. (2013). Eğitim psikolojisi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.

Önerilen Kaynaklar
1. Schunk, D.H. (2009). Öğrenme Teorileri. M. Şahin (Ed.). Ankara: Nobel Yayın.
2. Eroğlu, R.Ç., Yurtal, F. (2014). Eğitim Psikolojisi El Kitabı. Ankara: Mentis Yayın.
3. Terzi, Ş.I. (2013). Eğitim Psikolojisi. Ankara: Pegem Yayın.
4. İnanç, B.Y, Bilgin, M. ve Atıcı, M.K. (2008). Gelişim Psikolojisi. Ankara: Pegem Yayın.
5. Gündüz, B. ve Çapri, B. (2016). Eğitim Psikolojisi. Adana: Karahan Kitapevi.
6. Santrock, J. W. (2018). Eğitim Psikolojisi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
7. Işık, Ş. (2017). Eğitim Psikolojisi. PEGEM
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİAra Değerlendirme(%40), Ödev(%20), Film Analizi(%25), Kendini Değerlendirme(%15)
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi10220
Final Sınavına Hazırlık12020
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık11313
Laboratuvar000
Final Sınavı111
Ödevler21020
Toplam İş Yükü117
Toplam İş Yükü / 303,9
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7Ö8Ö9Ö10
P1                   
P2    X   X   X   X           X
P3  X           X   X   X   X  
P4                   
P5                   
P6                   
P7                   
P8                   
P9                   
P10