Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Gelişim psikolojisiyle ilgili temel kavramları açıklar, 2) Bilişsel gelişim dönemlerini kavrar, 3) Fiziksel gelişim dönemlerini kavrar, 4) Kişisel gelişim dönemlerini kavrar, 5) Ahlaki gelişim dönemlerini kavrar 6) Bireysel farklılıkların öğretim sürecine ve öğrenme algısına etkisini açıklayabilir, 7) Öğrenmeye ilişkin temel kavramları açıklar, 8) Öğrenme kuramları ve süreçlerini anlar 9) Gelişim psikolojisi bilgilerinin eğitim açısından doğurgularını değerlendirir, 10) Öğrenme psikolojisi bakış açısını ve yaklaşımlarını alanıyla bütünleştirir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Eğitim psikolojisinin temel kavramları, gelişim, gelişim psikolojisi temel kavramları, ilkeleri, gelişim alanları ve dönemleri, gelişim psikolojisi kuramları, öğrenme psikolojisi temel kavramları ve kuramları. Çocuk ve ergen gelişim dönemleri, öğrenme süreçleri ve kuramları, duygusal, bilişsel ve fiziksel gelişim hakkında bilgi sahibi olma. Bu dersin amacı; bu dersi alan öğrencilerin farklı gelişim dönemlerinde yer alan öğrenenlerin temel özelliklerini, ihtiyaçlarını kavramalarını sağlamak; eğitim psikolojisi alanının bilimsel bulguları ile öğrenme sürecini ve öğrenen bireyi analiz edebilme becerisini kazandırmaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
1. Hafta Derse Giriş ve Temel Kavramlar
2. Hafta
2. Hafta Öğretim için bir temel /Fiziksel Gelişim, Bilişsel Gelişim ve Dil Gelişimi
3. Hafta
3. Hafta Fiziksel Gelişim, Bilişsel Gelişim
4. Hafta
4. Hafta Bilişsel Gelişim ,Dil Gelişimi, Ahlak Gelişimi
5. Hafta
5. Hafta Sosyal-Duygusal Gelişim
6. Hafta
6. Hafta Davranışçı Öğrenme Kuramları (Klasik Koşullanma)
7. Hafta
7. Hafta Davranışçı Öğrenme Kuramları (Edimsel Koşullanma)
8. Hafta
8. Hafta Ara Değerlendirme
9. Hafta
9. Hafta Bilgi İşlem Süreci ve Bilişsel Öğrenme Kuramları
10. Hafta
10. Hafta Sosyal Yapılandırmacı Yaklaşımlar
11. Hafta
11. Hafta Sosyo-kültürel çeşitlilik (Kavram haritası son gün)
12. Hafta
12. Hafta Çocuk İhmal ve İstismarı
13. Hafta
13. Hafta Güdülenme, Öğretme ve Öğrenme (Film analizi teslim)
14. Hafta
14. Hafta Genel Değerlendirme (Kendini Değerlendirme raporu teslim)
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Zorunlu Kaynaklar Slavin, R. E. (2013). Eğitim psikolojisi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
Önerilen Kaynaklar 1. Schunk, D.H. (2009). Öğrenme Teorileri. M. Şahin (Ed.). Ankara: Nobel Yayın. 2. Eroğlu, R.Ç., Yurtal, F. (2014). Eğitim Psikolojisi El Kitabı. Ankara: Mentis Yayın. 3. Terzi, Ş.I. (2013). Eğitim Psikolojisi. Ankara: Pegem Yayın. 4. İnanç, B.Y, Bilgin, M. ve Atıcı, M.K. (2008). Gelişim Psikolojisi. Ankara: Pegem Yayın. 5. Gündüz, B. ve Çapri, B. (2016). Eğitim Psikolojisi. Adana: Karahan Kitapevi. 6. Santrock, J. W. (2018). Eğitim Psikolojisi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. 7. Işık, Ş. (2017). Eğitim Psikolojisi. PEGEM
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Soru-Cevap,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Ara Değerlendirme(%40), Ödev(%20), Film Analizi(%25), Kendini Değerlendirme(%15)
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
10
2
20
Final Sınavına Hazırlık
1
20
20
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
13
13
Laboratuvar
0
0
0
Final Sınavı
1
1
1
Ödevler
2
10
20
Toplam İş Yükü
117
Toplam İş Yükü / 30
3,9
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ