Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Eğitimle ilgili temel kavramları açıklar. 2) Eğitimin felsefi, toplumsal, hukuki, psikolojik, ekonomik ve siyasal temellerini açıklar. 3) Eğitimin tarihsel gelişimindeki önemli boyutları açıklar. 4) Eğitim bilimleri alanındaki araştırmalarda yöntemi belirler. 5) Eğitimin işlevlerini açıklar. 6) Öğretmenlik mesleğinin özelliklerini açıklar. 7) Öğretmenlik bilincini geliştirir.* 8) Öğretmen yetiştirme alanındaki gelişmeleri fark eder.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramlar; eğitimin amaçları ve işlevleri; eğitimin diğer alanlarla ve bilimlerle ilişkisi; eğitimin hukuki, sosyal, kültürel, tarihi, politik, ekonomik, felsefi ve psikolojik temelleri; eğitim bilimlerinde yöntem; bir eğitim ve öğrenme ortamı olarak okul ve sınıf; öğretmenlik mesleği ve öğretmen yetiştirmede güncel gelişmeler; yirmi birinci yüzyılda eğitimle ilgili yönelimler.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Eğitimle ilgili temel kavramları
2. Hafta
Eğitimin felsefi temelleri
3. Hafta
Eğitimin toplumsal temelleri
4. Hafta
Eğitimin hukuki temelleri
5. Hafta
Eğitimin psikolojik temelleri
6. Hafta
Eğitimin ekonomik temelleri
7. Hafta
Eğitimin siyasal temelleri
8. Hafta
Ara Sınav Haftası
9. Hafta
Eğitimin tarihsel gelişimi
10. Hafta
Eğitim bilimlerinde araştırma ve yöntem
11. Hafta
Eğitimin işlevleri
12. Hafta
Öğretmenlik mesleği
13. Hafta
Öğretmen yetiştirme alanındaki uygulamalar ve gelişmeler
14. Hafta
Etkili öğretmenlerin özellikleri
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Demirel, Ö. ve Kaya, Z. (Ed.). (2007). Eğitim bilimlerine giriş. Ankara: Pegem A. Karip, E. (Ed.). (2007). Eğitim bilimine giriş. Ankara: Pegem A. Kıroğlu, K. ve Elma, C. (Ed.). (2009). Eğitim bilimine giriş. Ankara: Pegem Akademi. Küçükahmet, L. (Ed.). (2010). Eğitim bilimine giriş. Ankara: Nobel. Özdemir, M. Ç. (Ed.). (2006). Eğitim bilimine giriş. Ankara: Siyasal. Özdemir, S., Yalın, H. İ. ve Sezgin, F. (2021). Eğitim bilimine giriş. Ankara: 9. Baskı, PEGEMA Şişman, M. (2007). Eğitim bilimine giriş. Ankara: Pegem A.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Anlatım,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
3
42
Final Sınavına Hazırlık
1
10
10
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
10
10
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1
1
Ödevler
Toplam İş Yükü
106
Toplam İş Yükü / 30
3,53
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ