Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Türkçe Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
EĞİTİME GİRİŞ EDS101 Birinci Yarıyıl (Güz) 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI1
YARIYILBirinci Yarıyıl (Güz)
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Burhanettin Dönmez
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Eğitimle ilgili temel kavramları açıklar.
2) Eğitimin felsefi, toplumsal, hukuki, psikolojik, ekonomik ve siyasal temellerini açıklar.
3) Eğitimin tarihsel gelişimindeki önemli boyutları açıklar.
4) Eğitim bilimleri alanındaki araştırmalarda yöntemi belirler.
5) Eğitimin işlevlerini açıklar.
6) Öğretmenlik mesleğinin özelliklerini açıklar.
7) Öğretmenlik bilincini geliştirir.*
8) Öğretmen yetiştirme alanındaki gelişmeleri fark eder.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIEğitim ve öğretimle ilgili temel kavramlar; eğitimin amaçları ve işlevleri; eğitimin diğer alanlarla ve bilimlerle ilişkisi; eğitimin hukuki, sosyal, kültürel, tarihi, politik, ekonomik, felsefi ve psikolojik temelleri; eğitim bilimlerinde yöntem; bir eğitim ve öğrenme ortamı olarak okul ve sınıf; öğretmenlik mesleği ve öğretmen yetiştirmede güncel gelişmeler; yirmi birinci yüzyılda eğitimle ilgili yönelimler.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Eğitimle ilgili temel kavramları
2. Hafta Eğitimin felsefi temelleri
3. Hafta Eğitimin toplumsal temelleri
4. Hafta Eğitimin hukuki temelleri
5. Hafta Eğitimin psikolojik temelleri
6. Hafta Eğitimin ekonomik temelleri
7. Hafta Eğitimin siyasal temelleri
8. Hafta Ara Sınav Haftası
9. Hafta Eğitimin tarihsel gelişimi
10. Hafta Eğitim bilimlerinde araştırma ve yöntem
11. Hafta Eğitimin işlevleri
12. Hafta Öğretmenlik mesleği
13. Hafta Öğretmen yetiştirme alanındaki uygulamalar ve gelişmeler
14. Hafta Etkili öğretmenlerin özellikleri
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARDemirel, Ö. ve Kaya, Z. (Ed.). (2007). Eğitim bilimlerine giriş. Ankara: Pegem A.
Karip, E. (Ed.). (2007). Eğitim bilimine giriş. Ankara: Pegem A.
Kıroğlu, K. ve Elma, C. (Ed.). (2009). Eğitim bilimine giriş. Ankara: Pegem Akademi.
Küçükahmet, L. (Ed.). (2010). Eğitim bilimine giriş. Ankara: Nobel.
Özdemir, M. Ç. (Ed.). (2006). Eğitim bilimine giriş. Ankara: Siyasal.
Özdemir, S., Yalın, H. İ. ve Sezgin, F. (2021). Eğitim bilimine giriş. Ankara: 9. Baskı, PEGEMA
Şişman, M. (2007). Eğitim bilimine giriş. Ankara: Pegem A.

ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİSoru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Anlatım,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14342
Final Sınavına Hazırlık11010
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık11010
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler
Toplam İş Yükü106
Toplam İş Yükü / 303,53
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7Ö8
P1      X          
P2               
P3  X         X      
P4        X     X   X   X
P5               
P6               
P7               
P8    X            
P9               
P10    X