Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Türkçe öğrenme ve öğretme yaklaşımlarını kullanarak farklı sınıf seviyelerinde uygulamalar yapma becerisi kazanır. 2) Türkçe dersi öğretim programını ve ortaokul Türkçe ders kitaplarını temel alarak eğitim durumları tasarlar ve bunlarla mikro-öğretim uygulamaları yapar. 3) Dönüt aldığı ve yeniden düzenlediği eğitim durumlarına ilişkin gerçek sınıf ortamında uygulamalar yapar. 4) Kendilerinin ve uygulamada bulunan diğer arkadaşlarının yeterliliklerine ilişkin dönüt verir. 5) Öğrenme ortamını hazırlama, sınıf yönetimi, dönütte bulunma, iletişim kurma gibi temel öğretmen yeterliliklerinin farkına varır. 6) Grup arkadaşlarıyla iş birlikli çalışma konusunda farkındalık kazanır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Var( TEAD419)
ÖNERİLEN DERSLER
yok
DERS TANIMI
Alana özgü öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlemler yapma; alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerini kullanarak mikro-öğretim uygulamaları yapma; alana özgü etkinlik ve materyal geliştirme; öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dersi planlanması, uygulama öğretmeniyle görüşülerek uygulama gün ve saatinin belirlenmesi, uygulama sürecine başlama.
2. Hafta
Uygulama okulunda derslerin takip edilmesi, uygulama öğretmeni tarafından verilen görev ve sorumlulukların yerine getirilmesi.
3. Hafta
Uygulama okulunda derslerin takip edilmesi, uygulama öğretmeni tarafından verilen görev ve sorumlulukların yerine getirilmesi.
4. Hafta
Uygulama öğretmeni ile ders kitapları üzerinden metin ve etkinliklerin tespit edilmesi, tespit edilen metin ve etkinlikler üzerinden eğitim durumu tasarımlarının hazırlanması.
5. Hafta
Eğitim Durumu Tasarımı I: Dinleme/izleme, Konuşma, Okuma, Yazma öğrenme alanlarından birine ait eğitim durumu tasarımı ve değerlendirilmesi(Teorik derste mikro-öğretim ve öğretim elemanı-akran dönütü).
6. Hafta
Uygulama okulundaki deneyimlerin paylaşılması, değerlendirilmesi ve tartışılması.
7. Hafta
Eğitim Durumu Tasarımı II: Dinleme/izleme, Konuşma, Okuma, Yazma öğrenme alanlarından birine ait eğitim durumu tasarımı ve değerlendirilmesi(Teorik derste mikro-öğretim ve öğretim elemanı-akran dönütü.
8. Hafta
Uygulama okulundaki deneyimlerin paylaşılması, değerlendirilmesi ve tartışılması.
9. Hafta
Eğitim Durumu Tasarımı III: Dinleme/izleme, Konuşma, Okuma, Yazma öğrenme alanlarından birine ait eğitim durumu tasarımı ve değerlendirilmesi(Teorik derste mikro-öğretim ve öğretim elemanı-akran dönütü.
10. Hafta
Uygulama okulundaki deneyimlerin paylaşılması, değerlendirilmesi ve tartışılması.
11. Hafta
Eğitim Durumu Tasarımı IV: Dinleme/izleme, Konuşma, Okuma, Yazma öğrenme alanlarından birine ait eğitim durumu tasarımı ve değerlendirilmesi(Teorik derste mikro-öğretim ve öğretim elemanı-akran dönütü.
12. Hafta
Uygulama okulundaki deneyimlerin paylaşılması, değerlendirilmesi ve tartışılması.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
MEB(2018). Türkçe Dersi Öğretim Programı (1,2,3,4,5,6,7 ve 8. Sınıflar). Eylül 2021 tarihli Öğretmenlik Uygulaması Yönergesi. Başkent Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğretmenlik Uygulaması Kılavuzu.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama,Proje,Rapor Hazırlama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Uygulama/Pratik
4
25
Toplam(%)
25
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
25
Finalin Başarıya Oranı(%)
75
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
4
1
4
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
2
2
4
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
1
2
2
Toplam İş Yükü
10
Toplam İş Yükü / 30
,33
Dersin AKTS Kredisi
10
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ