Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Türkçe Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II TEAD420 Sekizinci Yarıyıl (Bahar) 2 + 6 10

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI4
YARIYILSekizinci Yarıyıl (Bahar)
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Türkçe öğrenme ve öğretme yaklaşımlarını kullanarak farklı sınıf seviyelerinde uygulamalar yapma becerisi kazanır.
2) Türkçe dersi öğretim programını ve ortaokul Türkçe ders kitaplarını temel alarak eğitim durumları tasarlar ve bunlarla mikro-öğretim uygulamaları yapar.
3) Dönüt aldığı ve yeniden düzenlediği eğitim durumlarına ilişkin gerçek sınıf ortamında uygulamalar yapar.
4) Kendilerinin ve uygulamada bulunan diğer arkadaşlarının yeterliliklerine ilişkin dönüt verir.
5) Öğrenme ortamını hazırlama, sınıf yönetimi, dönütte bulunma, iletişim kurma gibi temel öğretmen yeterliliklerinin farkına varır.
6) Grup arkadaşlarıyla iş birlikli çalışma konusunda farkındalık kazanır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIVar( TEAD419)
ÖNERİLEN DERSLERyok
DERS TANIMIAlana özgü öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlemler yapma; alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerini kullanarak mikro-öğretim uygulamaları yapma; alana özgü etkinlik ve materyal geliştirme; öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dersi planlanması, uygulama öğretmeniyle görüşülerek uygulama gün ve saatinin belirlenmesi, uygulama sürecine başlama.
2. Hafta Uygulama okulunda derslerin takip edilmesi, uygulama öğretmeni tarafından verilen görev ve sorumlulukların yerine getirilmesi.
3. Hafta Uygulama okulunda derslerin takip edilmesi, uygulama öğretmeni tarafından verilen görev ve sorumlulukların yerine getirilmesi.
4. Hafta Uygulama öğretmeni ile ders kitapları üzerinden metin ve etkinliklerin tespit edilmesi, tespit edilen metin ve etkinlikler üzerinden eğitim durumu tasarımlarının hazırlanması.
5. Hafta Eğitim Durumu Tasarımı I: Dinleme/izleme, Konuşma, Okuma, Yazma öğrenme alanlarından birine ait eğitim durumu tasarımı ve değerlendirilmesi(Teorik derste mikro-öğretim ve öğretim elemanı-akran dönütü).
6. Hafta Uygulama okulundaki deneyimlerin paylaşılması, değerlendirilmesi ve tartışılması.
7. Hafta Eğitim Durumu Tasarımı II: Dinleme/izleme, Konuşma, Okuma, Yazma öğrenme alanlarından birine ait eğitim durumu tasarımı ve değerlendirilmesi(Teorik derste mikro-öğretim ve öğretim elemanı-akran dönütü.
8. Hafta Uygulama okulundaki deneyimlerin paylaşılması, değerlendirilmesi ve tartışılması.
9. Hafta Eğitim Durumu Tasarımı III: Dinleme/izleme, Konuşma, Okuma, Yazma öğrenme alanlarından birine ait eğitim durumu tasarımı ve değerlendirilmesi(Teorik derste mikro-öğretim ve öğretim elemanı-akran dönütü.
10. Hafta Uygulama okulundaki deneyimlerin paylaşılması, değerlendirilmesi ve tartışılması.
11. Hafta Eğitim Durumu Tasarımı IV: Dinleme/izleme, Konuşma, Okuma, Yazma öğrenme alanlarından birine ait eğitim durumu tasarımı ve değerlendirilmesi(Teorik derste mikro-öğretim ve öğretim elemanı-akran dönütü.
12. Hafta Uygulama okulundaki deneyimlerin paylaşılması, değerlendirilmesi ve tartışılması.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARMEB(2018). Türkçe Dersi Öğretim Programı (1,2,3,4,5,6,7 ve 8. Sınıflar).
Eylül 2021 tarihli Öğretmenlik Uygulaması Yönergesi.
Başkent Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğretmenlik Uygulaması Kılavuzu.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama,Proje,Rapor Hazırlama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Uygulama/Pratik425
Toplam(%)25
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)25
Finalin Başarıya Oranı(%)75
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi414
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati224
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler122
Toplam İş Yükü10
Toplam İş Yükü / 30,33
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6
P1           
P2           
P3           
P4           
P5           
P6           
P7           
P8           
P9           
P10