Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Türkçe öğrenme ve öğretme yaklaşımlarını ortaokulun farklı sınıf seviyelerinde uygulamaya ilişkin deneyim sahibi olur. 2) Türkçe dersi öğretim programını ve ortaokul Türkçe ders kitaplarını temel alarak eğitim durumu tasarlar. 3) Tasarladıkları eğitim-durumlarına ilişkin gerçek sınıf ortamında ölçme-değerlendirme uygulamaları yapar. 4) Kendilerinin ve uygulamada bulunan diğer arkadaşlarının öğretmen yeterliliklerine ilişkin dönüt verir. 5) Öğrenme ortamını hazırlama, sınıf yönetimi, dönütte bulunma,iletişim kurma gibi temel öğretmen yeterliliklerinin farkına varır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok.
DERS TANIMI
Alana özgü özel öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlem yapma; alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerini kullanarak mikro-öğretim uygulamaları yapma; bir dersi bağımsız bir şekilde planlayabilme; dersle ilgili etkinlik ve materyal geliştirme; öğretim ortamlarını hazırlama; sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dersin planlanması: Uygulama Okulu ve öğretmenlerle tanışma, görev ve sorumluluklar hakkında bilgi sahibi olma.
2. Hafta
Uygulama Okulunda öğretmen ve okulu gözlemleyerek raporlaştırma.
3. Hafta
Uygulama Okulunda uygulama öğretmeni tarafından kullanılan yaklaşım, yöntem ve teknikleri gözlemleyerek raporlaştırma.
4. Hafta
Uygulama öğretmeni ile ders kitapları üzerinden metin ve etkinliklerin tespit edilmesi. Tespit edilen metin ve etkinlikler üzerinden eğitim durumu tasarımlarının hazırlanması.
5. Hafta
Eğitim Durumu Tasarımı I: Dinleme/izleme, Konuşma, Okuma, Yazma öğrenme alanlarından birine ait eğitim durumu tasarımı ve değerlendirilmesi (Mikroöğretim ve akran dönütü).
6. Hafta
Uygulama okulundaki deneyimlerin paylaşılması, değerlendirilmesi ve tartışılması.
7. Hafta
Eğitim Durumu Tasarımı II: Dinleme/izleme, Konuşma, Okuma, Yazma öğrenme alanlarından birine ait eğitim durumu tasarımı ve değerlendirilmesi (Mikroöğretim ve akran dönütü).
8. Hafta
Uygulama okulundaki deneyimlerin paylaşılması, değerlendirilmesi ve tartışılması.
9. Hafta
Eğitim Durumu Tasarımı III: Dinleme/izleme, Konuşma, Okuma, Yazma öğrenme alanlarından birine ait eğitim durumu tasarımı ve değerlendirilmesi (Mikroöğretim ve akran dönütü).
10. Hafta
Uygulama okulundaki deneyimlerin paylaşılması, değerlendirilmesi ve tartışılması.
11. Hafta
Eğitim Durumu Tasarımı IV: Dinleme/izleme, Konuşma, Okuma, Yazma öğrenme alanlarından birine ait eğitim durumu tasarımı ve değerlendirilmesi (Mikroöğretim ve akran dönütü).
12. Hafta
Uygulama okulundaki deneyimlerin paylaşılması, değerlendirilmesi ve tartışılması. Dersin değerlendirilmesi.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
MEB(2018). Türkçe Dersi Öğretim Programı (1,2,3,4,5,6,7 ve 8. Sınıflar). Eylül 2021 tarihli Öğretmenlik Uygulaması Yönergesi. Başkent Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğretmenlik Uygulaması Kılavuzu
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Örnek Olay İncelemesi, Eğitim-Uygulama, Rapor Hazırlama, Tartışma,Anlatım,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ödev
4
100
Toplam(%)
100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
100
Finalin Başarıya Oranı(%)
0
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
0
0
0
Kısa Sınavlara hazırlık
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
12
3
36
Final Sınavına Hazırlık
0
0
0
Ders Saati
14
2
28
Ara Sınava Hazırlık
0
0
0
Laboratuvar
0
0
0
Final Sınavı
0
0
0
Ödevler
0
0
0
Ders Planı Geliştirme
4
28
112
Staj Çalışmaları
12
6
72
Portfolyo
1
52
52
Toplam İş Yükü
300
Toplam İş Yükü / 30
10
Dersin AKTS Kredisi
10
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ