Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Türkçe Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I TEAD419 Yedinci Yarıyıl (Güz) 2 + 6 10

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI4
YARIYILYedinci Yarıyıl (Güz)
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Türkçe öğrenme ve öğretme yaklaşımlarını ortaokulun farklı sınıf seviyelerinde uygulamaya ilişkin deneyim sahibi olur.
2) Türkçe dersi öğretim programını ve ortaokul Türkçe ders kitaplarını temel alarak eğitim durumu tasarlar.
3) Tasarladıkları eğitim-durumlarına ilişkin gerçek sınıf ortamında ölçme-değerlendirme uygulamaları yapar.
4) Kendilerinin ve uygulamada bulunan diğer arkadaşlarının öğretmen yeterliliklerine ilişkin dönüt verir.
5) Öğrenme ortamını hazırlama, sınıf yönetimi, dönütte bulunma,iletişim kurma gibi temel öğretmen yeterliliklerinin farkına varır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok.
DERS TANIMIAlana özgü özel öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlem yapma; alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerini kullanarak mikro-öğretim uygulamaları yapma; bir dersi bağımsız bir şekilde planlayabilme; dersle ilgili etkinlik ve materyal geliştirme; öğretim ortamlarını hazırlama; sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dersin planlanması: Uygulama Okulu ve öğretmenlerle tanışma, görev ve sorumluluklar hakkında bilgi sahibi olma.
2. Hafta Uygulama Okulunda öğretmen ve okulu gözlemleyerek raporlaştırma.
3. Hafta Uygulama Okulunda uygulama öğretmeni tarafından kullanılan yaklaşım, yöntem ve teknikleri gözlemleyerek raporlaştırma.
4. Hafta Uygulama öğretmeni ile ders kitapları üzerinden metin ve etkinliklerin tespit edilmesi. Tespit edilen metin ve etkinlikler üzerinden eğitim durumu tasarımlarının hazırlanması.
5. Hafta Eğitim Durumu Tasarımı I: Dinleme/izleme, Konuşma, Okuma, Yazma öğrenme alanlarından birine ait eğitim durumu tasarımı ve değerlendirilmesi (Mikroöğretim ve akran dönütü).
6. Hafta Uygulama okulundaki deneyimlerin paylaşılması, değerlendirilmesi ve tartışılması.
7. Hafta Eğitim Durumu Tasarımı II: Dinleme/izleme, Konuşma, Okuma, Yazma öğrenme alanlarından birine ait eğitim durumu tasarımı ve değerlendirilmesi (Mikroöğretim ve akran dönütü).
8. Hafta Uygulama okulundaki deneyimlerin paylaşılması, değerlendirilmesi ve tartışılması.
9. Hafta Eğitim Durumu Tasarımı III: Dinleme/izleme, Konuşma, Okuma, Yazma öğrenme alanlarından birine ait eğitim durumu tasarımı ve değerlendirilmesi (Mikroöğretim ve akran dönütü).
10. Hafta Uygulama okulundaki deneyimlerin paylaşılması, değerlendirilmesi ve tartışılması.
11. Hafta Eğitim Durumu Tasarımı IV: Dinleme/izleme, Konuşma, Okuma, Yazma öğrenme alanlarından birine ait eğitim durumu tasarımı ve değerlendirilmesi (Mikroöğretim ve akran dönütü).
12. Hafta Uygulama okulundaki deneyimlerin paylaşılması, değerlendirilmesi ve tartışılması. Dersin değerlendirilmesi.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARMEB(2018). Türkçe Dersi Öğretim Programı (1,2,3,4,5,6,7 ve 8. Sınıflar).
Eylül 2021 tarihli Öğretmenlik Uygulaması Yönergesi.
Başkent Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğretmenlik Uygulaması Kılavuzu
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİÖrnek Olay İncelemesi, Eğitim-Uygulama, Rapor Hazırlama, Tartışma,Anlatım,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ödev4100
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav000
Kısa Sınavlara hazırlık000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi12336
Final Sınavına Hazırlık000
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık000
Laboratuvar000
Final Sınavı000
Ödevler000
Ders Planı Geliştirme 428112
Staj Çalışmaları12672
Portfolyo15252
Toplam İş Yükü300
Toplam İş Yükü / 3010
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1         
P2         
P3         
P4         
P5         
P6         
P7         
P8         
P9         
P10