Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Türkçe öğretiminin tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olur. 2) Türkçe öğretiminin tarihsel süreçteki önemini kavrar. 3) Türkçe öğretiminin tarihsel ve güncel durumunu analiz eder.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Dil aileleri, Altay dilleri teorisi, Türkçenin dünya dilleri sınıflamasındaki yeri; Türk dilinin tarihi dönemleri ve kaynakları; tarihsel süreçte Türkçe öğretimi; Türkçenin tarihi kaynaklarında Türkçe öğretimine ilişkin bulgular.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
1. Hafta Türkçenin yapısı ve dünya dilleri arasındaki yeri
2. Hafta
2. Hafta Türkçenin tarihi dönemleri
3. Hafta
3. Hafta Türkçenin tarihi dönemleri
4. Hafta
4. Hafta Türkçenin tarihi dönemleri
5. Hafta
5. Hafta Eski Türkçe döneminde Türkçenin öğretimi
6. Hafta
6. Hafta Eski Türkçe döneminde Türkçenin öğretimi
7. Hafta
7. Hafta Eski Türkçe döneminde Türkçenin öğretimi
8. Hafta
8. Hafta ARA SINAV
9. Hafta
9. Hafta Orta Türkçe döneminde Türkçenin öğretimi
10. Hafta
10. Hafta Orta Türkçe döneminde Türkçenin öğretimi
11. Hafta
11. Hafta Orta Türkçe döneminde Türkçenin öğretimi
12. Hafta
12. Hafta Yeni Türkçe döneminde Türkçenin öğretimi
13. Hafta
13. Hafta Yeni Türkçe döneminde Türkçenin öğretimi
14. Hafta
14. Hafta Yeni Türkçe döneminde Türkçenin öğretimi
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Ata, A. (2010). Orhun ve Uygur Türkçesi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
Atalay, B. (1992). Divanü lugat-it Türk tercümesi I. Ankara: Türk Tarih Kurumu Yayınları
Akyüz, Y. (2008). Türk eğitim tarihi m.ö.1000-m.s. 2008. Ankara: Pegema Yayıncılık.
Bayraktar, N. (2005). Yabancılara Türkçe öğretiminin tarihsel gelişimi. Aralık 15, 2010 tarihinde http://turkoloji.cu.edu.tr/ adresinden alınmıştır.
Counsil For Cultural Comission.(2001) Common european framework of reference for language, learning, teaching, assesment. Cambridge: Cambridge University Press.
Dietrich, A. (2006). Amerikan üniversitelerinde Türkçe öğretim. Yazınsal Türler Uluslararası Sempozyumu. Ankara: Ankara Üniversitesi.
Ercilasun, A. B. (2005). Başlangıçtan yirminci yüzyıla Türk dili tarihi. Ankara: Akçağ Yayıncılık.
Göğüş, B. (1970). Ana dili olarak Türkçenin öğretimine tarihsel bir bakış. Türk Dili Araştırmaları Yıllığı Belleten, 123-154.
Güzel, A. (2011). Sempozyum Açılış Töreni Protokol Konuşmaları. III. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu Bildiri Kitabı (s. xxxii-xxxiv). İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi.
Hengirmen, M. (1993-c). Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi. A.Ü. TÖMER Dil Dergisi, 10, 5-9.
MEB (2009). Diller için Avrupa ortak başvuru metni öğrenme-öğretme-değerlendirme. Ankara: MEB Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
Özönder, S. (1996). Ali Şir Nevayi Muhakemetü'l lugateyn. Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları.