Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Türkçe Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
TÜRKÇE DERS KİTABI İNCELEMESİ TEAD414 - 2 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Ders kitaplarını iç ve dış koşulları bakımından inceleyebileceklerdir.
2) Ders kitaplarında yer alan metinleri çeşitli açılardan değerlendirebilecek ve eleştirebileceklerdir.
3) Ders kitaplarını sınıf içerisinde etkili kullanmaya yönelik kişisel stratejiler geliştirebileceklerdir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIDers kitabında olması gereken fiziksel, eğitsel, görsel tasarım ve dil anlatım özellikleri ve standartlar; ders kitaplarının içeriklerinin programa uygunluğu; mevcut ders kitaplarından bazılarının içerik, dil, öğrenci seviyesine uygunluk, format, çekicilik, anlamlı öğrenmeye katkı, öğretimde kullanım kolaylığı vb. açılardan incelenmesi.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta 1. Hafta Derse giriş
2. Hafta 2. Hafta Ders kitaplarının hazırlanma prosedürü
3. Hafta 3. Hafta Ders kitaplarının hazırlanma prosedürü
4. Hafta 4. Hafta Ders kitaplarında uygulanan öğretim planları
5. Hafta 5. Hafta Ders kitaplarında uygulanan öğretim planları
6. Hafta 6. Hafta Ders kitaplarının değerlendirilmesi
7. Hafta 7. Hafta Ders kitaplarının değerlendirilmesi
8. Hafta 8. Hafta Ara sınav
9. Hafta 9. Hafta Ders kitabı hazırlamada dikkat edilmesi gereken faktörler
10. Hafta 10. Hafta Ders kitapları için metin seçimi
11. Hafta 11. Hafta Metin seçiminde dikkat edilmesi gereken faktörler
12. Hafta 12. Hafta Metin seçiminde dikkat edilmesi gereken faktörler
13. Hafta 13. Hafta Ders kitaplarının seviyeye uygunluğu
14. Hafta 14. Hafta Genel tekrar
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARKılıç, Abdurrahman vd., (2003). Konu Alanı Ders Kitabı İncelemesi, Pegema Yay., Ankara.
Ataman, Ayşegül, (2001). Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu, Nobel Yay., İstanbul.
Alperen, Nusret, (1991). Türkçe Öğretim Rehberi, MEB Yay., İstanbul.
Kavcar, Cahit, (1999). Edebiyat ve Eğitim, Engin Yay., Ankara.
Cemiloğlu, Mustafa, (2003). Türk Dili ve Edebiyatı Öğretimi, Alfa Yay., İstanbul.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİAra Sınav 1 30 Ödev 1 20 Makale Sunuşu Toplam(%) Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) Finalin Başarıya Oranı(%) 1 50 Toplam(%) 100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi5210
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık11515
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler3515
Proje12525
Uygulama
Kitap Sunuşu12020
Toplam İş Yükü115
Toplam İş Yükü / 303,83
Dersin AKTS Kredisi4
DİL
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1     
P2     
P3     
P4     
P5     
P6     
P7     
P8     
P9     
P10