Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Ders kitaplarını iç ve dış koşulları bakımından inceleyebileceklerdir. 2) Ders kitaplarında yer alan metinleri çeşitli açılardan değerlendirebilecek ve eleştirebileceklerdir. 3) Ders kitaplarını sınıf içerisinde etkili kullanmaya yönelik kişisel stratejiler geliştirebileceklerdir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Ders kitabında olması gereken fiziksel, eğitsel, görsel tasarım ve dil anlatım özellikleri ve standartlar; ders kitaplarının içeriklerinin programa uygunluğu; mevcut ders kitaplarından bazılarının içerik, dil, öğrenci seviyesine uygunluk, format, çekicilik, anlamlı öğrenmeye katkı, öğretimde kullanım kolaylığı vb. açılardan incelenmesi.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
1. Hafta Derse giriş
2. Hafta
2. Hafta Ders kitaplarının hazırlanma prosedürü
3. Hafta
3. Hafta Ders kitaplarının hazırlanma prosedürü
4. Hafta
4. Hafta Ders kitaplarında uygulanan öğretim planları
5. Hafta
5. Hafta Ders kitaplarında uygulanan öğretim planları
6. Hafta
6. Hafta Ders kitaplarının değerlendirilmesi
7. Hafta
7. Hafta Ders kitaplarının değerlendirilmesi
8. Hafta
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta
9. Hafta Ders kitabı hazırlamada dikkat edilmesi gereken faktörler
10. Hafta
10. Hafta Ders kitapları için metin seçimi
11. Hafta
11. Hafta Metin seçiminde dikkat edilmesi gereken faktörler
12. Hafta
12. Hafta Metin seçiminde dikkat edilmesi gereken faktörler
13. Hafta
13. Hafta Ders kitaplarının seviyeye uygunluğu
14. Hafta
14. Hafta Genel tekrar
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Kılıç, Abdurrahman vd., (2003). Konu Alanı Ders Kitabı İncelemesi, Pegema Yay., Ankara. Ataman, Ayşegül, (2001). Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu, Nobel Yay., İstanbul. Alperen, Nusret, (1991). Türkçe Öğretim Rehberi, MEB Yay., İstanbul. Kavcar, Cahit, (1999). Edebiyat ve Eğitim, Engin Yay., Ankara. Cemiloğlu, Mustafa, (2003). Türk Dili ve Edebiyatı Öğretimi, Alfa Yay., İstanbul.