Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Türkçe Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
İLK OKUMA YAZMA ÖĞRETİMİ TEAD409 - 2 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) İlk okuma yazma dersinin öğretim planını yapabileceklerdir.
2) İlk okuma yazma dersinin öğrenme-öğretme yöntemlerini uygulayabileceklerdir.
3) İlk okuma dersinin ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygulayabileceklerdir.
4) İlkokul 1. sınıf öğrencilerine ilk okuma yazma öğretebileceklerdir.
5) Okuma yazma bilen 1. sınıf öğrencilerine okuma ve yazma becerilerini geliştirici öğrenme-öğretme etkinlikleri uygulayabileceklerdir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMITürkiye?de ilk okuma yazma öğretiminin geçmişi; ilk okuma yazma öğretim yöntemleri (Alfabe yöntemi, hece yöntemi, öykü-cümle yöntemi vb.); Ses Temelli Cümle Yöntemi, uygulama aşamaları; alternatif uygulamalar; ortaokul düzeyinde okuma yazma sorunları ve ileri sınıflarda okuma yazma öğretimi.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta 1. Hafta Giriş: Dersin amacı ve temel kavramlar
2. Hafta 2. Hafta İlk okuma ve yazma nedir, öğretimi nasıldır?
3. Hafta 3. Hafta Dünyada ilk okuma yazma öğretimi
4. Hafta 4. Hafta Türkiye?de ilk okuma yazma öğretiminin geçmişi
5. Hafta 5. Hafta İlk okuma yazma öğretim yöntemleri
6. Hafta 6. Hafta Alfabe yöntemi, Hece yöntemi
7. Hafta 7. Hafta Öykü-Cümle yöntemi
8. Hafta 8. Hafta Arasınav
9. Hafta 9. Hafta Ses Temelli Cümle Yöntemi nedir?
10. Hafta 10. Hafta Ses Temelli Cümle Yönteminin uygulama aşamaları
11. Hafta 11. Hafta Ses Temelli Cümle Yönteminin uygulama aşamaları
12. Hafta 12. Hafta Ortaokul düzeyinde okuma yazma sorunları
13. Hafta 13. Hafta İleri sınıflarda okuma yazma öğretimi
14. Hafta 14. Hafta Değerlendirme
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAkyol, H. Türkçe İlk okuma ve Yazma Öğretimi, Ankara: Pegem A Yayıncılık, 2005
Cemaloğlu, N. İlk Okuma Yazma Öğretimi, Ankara: Nobel Yayınları, 2000
Köksal, K. Okuma Yazmanın Öğretimi, Ankara: Pegem Yayıncılık, 2001
Çelenk, S. Okuma Yazma ve Öğretimi, Ankara: Artım Yayınları, 1999
Öz, F. Uygulamalı İlk Okuma Yazma Öğretimi, Ankara: Anı Yayınları, 1999
Güneş, F Uygulamalı Okuma Yazma Öğretimi, Ankara: Ocak Yayınları, 2002
Güneş, F. Okuma Yazma Öğretimi ve Beyin Teknolojisi, Ankara: Ocak Yayınları, 1997
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav125
Ödev115
Uygulama/Pratik115
Devam15
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav133
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık12020
Ders Saati12224
Ara Sınava Hazırlık11010
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler31545
Uygulama155
Toplam İş Yükü107
Toplam İş Yükü / 303,56
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1         
P2         
P3         
P4         
P5         
P6         
P7         
P8         
P9         
P10