Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) İlk okuma yazma dersinin öğretim planını yapabileceklerdir. 2) İlk okuma yazma dersinin öğrenme-öğretme yöntemlerini uygulayabileceklerdir. 3) İlk okuma dersinin ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygulayabileceklerdir. 4) İlkokul 1. sınıf öğrencilerine ilk okuma yazma öğretebileceklerdir. 5) Okuma yazma bilen 1. sınıf öğrencilerine okuma ve yazma becerilerini geliştirici öğrenme-öğretme etkinlikleri uygulayabileceklerdir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Türkiye?de ilk okuma yazma öğretiminin geçmişi; ilk okuma yazma öğretim yöntemleri (Alfabe yöntemi, hece yöntemi, öykü-cümle yöntemi vb.); Ses Temelli Cümle Yöntemi, uygulama aşamaları; alternatif uygulamalar; ortaokul düzeyinde okuma yazma sorunları ve ileri sınıflarda okuma yazma öğretimi.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
1. Hafta Giriş: Dersin amacı ve temel kavramlar
2. Hafta
2. Hafta İlk okuma ve yazma nedir, öğretimi nasıldır?
3. Hafta
3. Hafta Dünyada ilk okuma yazma öğretimi
4. Hafta
4. Hafta Türkiye?de ilk okuma yazma öğretiminin geçmişi
5. Hafta
5. Hafta İlk okuma yazma öğretim yöntemleri
6. Hafta
6. Hafta Alfabe yöntemi, Hece yöntemi
7. Hafta
7. Hafta Öykü-Cümle yöntemi
8. Hafta
8. Hafta Arasınav
9. Hafta
9. Hafta Ses Temelli Cümle Yöntemi nedir?
10. Hafta
10. Hafta Ses Temelli Cümle Yönteminin uygulama aşamaları
11. Hafta
11. Hafta Ses Temelli Cümle Yönteminin uygulama aşamaları
12. Hafta
12. Hafta Ortaokul düzeyinde okuma yazma sorunları
13. Hafta
13. Hafta İleri sınıflarda okuma yazma öğretimi
14. Hafta
14. Hafta Değerlendirme
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Akyol, H. Türkçe İlk okuma ve Yazma Öğretimi, Ankara: Pegem A Yayıncılık, 2005 Cemaloğlu, N. İlk Okuma Yazma Öğretimi, Ankara: Nobel Yayınları, 2000 Köksal, K. Okuma Yazmanın Öğretimi, Ankara: Pegem Yayıncılık, 2001 Çelenk, S. Okuma Yazma ve Öğretimi, Ankara: Artım Yayınları, 1999 Öz, F. Uygulamalı İlk Okuma Yazma Öğretimi, Ankara: Anı Yayınları, 1999 Güneş, F Uygulamalı Okuma Yazma Öğretimi, Ankara: Ocak Yayınları, 2002 Güneş, F. Okuma Yazma Öğretimi ve Beyin Teknolojisi, Ankara: Ocak Yayınları, 1997
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
25
Ödev
1
15
Uygulama/Pratik
1
15
Devam
1
5
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
3
3
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
1
20
20
Ders Saati
12
2
24
Ara Sınava Hazırlık
1
10
10
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
3
15
45
Uygulama
1
5
5
Toplam İş Yükü
107
Toplam İş Yükü / 30
3,56
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ