Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) İki dillilik kavramını açıklayabileceklerdir. 2) İki dillilere Türkçe öğretiminde kullanılan ilke, yöntem ve teknikleri öğreneceklerdir. 3) İki dillilere Türkçe öğretiminde kullanılan ilke, yöntem ve teknikleri uygulayabileceklerdir. 4) Alana yönelik etkinlik ve materyal geliştirebileceklerdir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Yurt dışına Türk göçü, göçün etkileri, sonuçları; yurt dışındaki Türk çocuklarının eğitim durumları; yurt dışında ana dil eğitiminin yasal dayanakları ve yurt dışında Türkçe ve Türk kültürü dersleri; iki dillilik, çok dillilik ve türleri; iki dillilere Türkçe öğretiminde kuram, yöntem ve teknikler; Türkçe ve Türk kültürü dersi öğretim programları; Türkçe ve Türk kültürü dersi için etkinlik ve materyal tasarımı.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
1. Hafta Giriş: Temel kavramlar
2. Hafta
2. Hafta Yurt dışına Türk göçü, göçün etkileri, sonuçları
3. Hafta
3. Hafta Yurt dışındaki Türk çocuklarının eğitim durumları
4. Hafta
4. Hafta Yurt dışında anadili eğitiminin yasal dayanakları
5. Hafta
5. Hafta Yurt dışında Türkçe ve Türk kültürü dersleri
6. Hafta
6. Hafta İki dillilik ve türleri
7. Hafta
7. Hafta Çok dillilik ve türleri
8. Hafta
8. Hafta Arasınav
9. Hafta
9. Hafta İki dillilere Türkçe öğretiminde kuram, yöntem ve teknikler
10. Hafta
10. Hafta İki dillilere Türkçe öğretiminde kuram, yöntem ve teknikler
11. Hafta
11. Hafta Türkçe dersi öğretim programları
12. Hafta
12. Hafta Türk kültürü dersi öğretim programları
13. Hafta
13. Hafta Türkçe ve Türk kültürü dersi için etkinlik tasarımı
14. Hafta
14. Hafta Türkçe ve Türk kültürü dersi için materyal tasarımı
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Güzel, Abdurrahman, İki Dillilere Türkçe Öğretimi(Almanya Örneği), Ankara: Vizyon Yayınevi, 2010. Güzel, Abdurrahman, "Yurtdışından Dönen Türk Çocuklarının Uyum Problemleri", Almanya'dan Yurda Türk Çocuklarının Uyum Problemleri Sempozyumu Bildirileri, Hacettepe Üniversitesi, Ankara 1989. Güzel, Abdurrahman, "Yurtdışından Dönen Türk Çocuklarının Konuşma ve Yazı Dilinde Karşılaştıkları Zorluklar", Almanya'dan Yurda Türk Çocuklarının Uyum Problemleri Sempozyumu Bildirileri, Hacettepe Üniversitesi, Ankara 1989.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Ödev
1
15
Devam
1
5
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
4
56
Final Sınavına Hazırlık
1
20
20
Ders Saati
14
2
28
Ara Sınava Hazırlık
1
12
12
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
Toplam İş Yükü
120
Toplam İş Yükü / 30
4
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ