Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Türkçe Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
İKİ DİLLİ TÜRK ÇOCUKLARINA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ TEAD408 - 2 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) İki dillilik kavramını açıklayabileceklerdir.
2) İki dillilere Türkçe öğretiminde kullanılan ilke, yöntem ve teknikleri öğreneceklerdir.
3) İki dillilere Türkçe öğretiminde kullanılan ilke, yöntem ve teknikleri uygulayabileceklerdir.
4) Alana yönelik etkinlik ve materyal geliştirebileceklerdir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIYurt dışına Türk göçü, göçün etkileri, sonuçları; yurt dışındaki Türk çocuklarının eğitim durumları; yurt dışında ana dil eğitiminin yasal dayanakları ve yurt dışında Türkçe ve Türk kültürü dersleri; iki dillilik, çok dillilik ve türleri; iki dillilere Türkçe öğretiminde kuram, yöntem ve teknikler; Türkçe ve Türk kültürü dersi öğretim programları; Türkçe ve Türk kültürü dersi için etkinlik ve materyal tasarımı.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta 1. Hafta Giriş: Temel kavramlar
2. Hafta 2. Hafta Yurt dışına Türk göçü, göçün etkileri, sonuçları
3. Hafta 3. Hafta Yurt dışındaki Türk çocuklarının eğitim durumları
4. Hafta 4. Hafta Yurt dışında anadili eğitiminin yasal dayanakları
5. Hafta 5. Hafta Yurt dışında Türkçe ve Türk kültürü dersleri
6. Hafta 6. Hafta İki dillilik ve türleri
7. Hafta 7. Hafta Çok dillilik ve türleri
8. Hafta 8. Hafta Arasınav
9. Hafta 9. Hafta İki dillilere Türkçe öğretiminde kuram, yöntem ve teknikler
10. Hafta 10. Hafta İki dillilere Türkçe öğretiminde kuram, yöntem ve teknikler
11. Hafta 11. Hafta Türkçe dersi öğretim programları
12. Hafta 12. Hafta Türk kültürü dersi öğretim programları
13. Hafta 13. Hafta Türkçe ve Türk kültürü dersi için etkinlik tasarımı
14. Hafta 14. Hafta Türkçe ve Türk kültürü dersi için materyal tasarımı
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARGüzel, Abdurrahman, İki Dillilere Türkçe Öğretimi(Almanya Örneği), Ankara: Vizyon Yayınevi, 2010.
Güzel, Abdurrahman, "Yurtdışından Dönen Türk Çocuklarının Uyum Problemleri", Almanya'dan Yurda Türk Çocuklarının Uyum Problemleri Sempozyumu Bildirileri, Hacettepe Üniversitesi, Ankara 1989.
Güzel, Abdurrahman, "Yurtdışından Dönen Türk Çocuklarının Konuşma ve Yazı Dilinde Karşılaştıkları Zorluklar", Almanya'dan Yurda Türk Çocuklarının Uyum Problemleri Sempozyumu Bildirileri, Hacettepe Üniversitesi, Ankara 1989.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev115
Devam15
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14456
Final Sınavına Hazırlık12020
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık11212
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler
Toplam İş Yükü120
Toplam İş Yükü / 304
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1       
P2       
P3       
P4       
P5       
P6       
P7       
P8       
P9       
P10