Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Eleştirel düşünme becerileri geliştirir 2) Okuma stratejilerini uygular 3) Eleştirel okuma becerisi geliştirir 4) Eleştirel okuma uygulamaları hazırlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Eleştirel düşünme tanımı ve kapsamı, eleştirel düşünme stratejileri; okuma ve anlama; okuma yaklaşımları; metin türlerini ve retorik özelliklerini tanıma, akıl yürütme stratejilerini belirleme, uygulama çalışmaları.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Program, ilkeler, okuma biçimleri
2. Hafta
Eleştirel okuma tanımı ve kapsamı
3. Hafta
Eleştirel okuma becerileri
4. Hafta
Akıl yürütme stratejileri ve teknikler 1: Metinle bağ kurma
1. KAVCAR, C. (1999). Edebiyat ve Eğitim. (3.Baskı). Ankara: Engin Yayınevi. 2. ÖZDEMİR, Emin, Eleştirel Okuma, Bilgi yay.2007. 3. ŞAHİN, Y.(2011), Okuma Eğitimi, Eğitim Kit.. 4. ARICI; A. F.(2018) Okuma Eğitimi, Pegem yay. 5. KARASAKALOĞLU N.- BULUT,B ?Kurmaca Metinlerin Eleştirel Okuma Becerisini Geliştirme Aracı Olarak Kullanılması ?, Buca Eğitim Fakültesi Dergisi 33 (2012)