Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Farklı toplumların öne çıkmış eserlerini tanır. 2) Edebiyat dünyasının birikimini ana hatlarıyla bilir. 3) Edebiyatlar arası etkileşimi, metinler arası bağlantıyı görür. 4) Bir yazılı metni edebi yapan ve ölümsüzleştiren farklılıklara tanık olur.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
İlk örneklerinden günümüze dünya edebiyatı, dünya klasikleri; edebiyat akımları; Batı edebiyatının (Rus, Alman, Fransız, İngiliz vb.) belli başlı yazarları/şairleri ve eserleri; Doğu edebiyatının (Arap, Fars, Hint vb.) belli başlı yazarları/şairleri ve eserleri; Dünya klasiklerinden yapılacak bir seçkinin, çağdaş edebiyat çözümleme anlayışları doğrultusunda incelenmesi.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Derse Giriş İlkeler ve Kavramlar
2. Hafta
İtalyan Edebiyatı: Dante, İlahi Komedi
3. Hafta
İspanyol Edebiyatı:Servantes, Don Kişot
4. Hafta
Alman Edebiyatı; Goethe, Faust
5. Hafta
Rus Edebiyatı: Dostoyevski, Yeraltından Notlar
6. Hafta
Amerikan Edebiyatı; Stainbeck, İnci
7. Hafta
Mısır Edebiyatı, Necip Mahfuz, Miramar
8. Hafta
Ara sınav
9. Hafta
Amerikan Edebiyatı
10. Hafta
Türk Dünyası edebiyatı: Aytmatov, Beyaz Gemi
11. Hafta
Çağdaş Dünya Edebiyatı: Salinger, Çavdar Tarlasında Çocuklar
12. Hafta
Çağdaş Dünya Edebiyatı: Goldvin, Sineklerin Tanrısı
13. Hafta
Çağdaş Dünya Edebiyatı: İshuguro, Klara ve Güneş
14. Hafta
Genel Değerlendirme
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Özdemir, Emin, Türk ve Dünya Edebiyatı,A.Ü. Siyasal Bilgiler Yay. Kolcu, Ali İhsan, Batı Edebiyatı, Salkımsöğüt Yay. Damrosch, David, Dünya Edebiyatı Nasıl Okunmalı,(Çev. Devrim Çetinkasap) İstanbul Bilgi Ün. Yay. Homeros, İlyada, Can Yay. Azra Erhat, Mitoloji Sözlüğü, Remzi Kit. Tema Larousse Stefan Zweig , Balzac Bir Yaşam Öyküsü, Can Yayınları Stefan Zweig, Üç Büyük Usta: Balzac Dickens Dostoyevski, Türkiye İş Bankası Yayınları Stefan Zweig, Kendi Hayatının Şiirini Yazanlar: Casanova Stendhal Tolstoy Türkiye İş Bankası Yayınları Jale Parla, Don Kişot'tan Bugüne Roman, İletişim Yay. Roger Garaudy, 2007, Kafka, Yirmi Dört Yayınları,(Çev. Mehmet Sert) Jocqueline De Romillly, Homeros (Kültür Kitaplığı- 76), Çev: Işık Ergüden, DOST KİTABEVİ
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Edebiyat Halkaları,Tartışma,Soru-Cevap,Diğer,Anlatım
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Uygulama/Pratik
1
30
Devam
1
5
Toplam(%)
65
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
65
Finalin Başarıya Oranı(%)
35
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
1
10
10
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
2
10
20
Final Sınavına Hazırlık
1
20
20
Ders Saati
14
2
28
Ara Sınava Hazırlık
1
13
13
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
Sunum (Hazırlık dahil)
1
1
1
Atolye Çalışması
8
1
8
Uygulama
Sunuş Hazırlama
1
15
15
Toplam İş Yükü
119
Toplam İş Yükü / 30
3,96
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ