Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Türkçe Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
TÜRKÇENİN YABANCI DİL OLARAK ÖĞRETİMİ TEAD402 Sekizinci Yarıyıl (Bahar) 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI4
YARIYILSekizinci Yarıyıl (Bahar)
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Türkçenin anadili ve yabancı dil olarak öğretimi arasındaki farklılıkları belirleyebileceklerdir.
2) Dil öğretim yaklaşımları, yöntem ve tekniklerini tanımlayabilecek ve açıklayabileceklerdir.
3) Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılabilecek strateji ve yaklaşımlar ile yöntem ve teknikleri belirleyebilecek, bunlarla ilgili programlar geliştirebilecek ve bunları uygulayabileceklerdir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMITürkçenin yabancı dil öğretiminde kuramsal çerçeve; yabancı dil öğretimi yaklaşımları (İşlevsel dil öğretimi yaklaşımı, eylem görev odaklı dil öğretimi yaklaşımı, geleneksel yaklaşımlar). Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı metninin değerlendirilmesi, Türkçenin ana dili olarak öğretilmesiyle yabancı dil olarak öğretilmesi arasındaki farklar; yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde eğitim ortamları, yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde ölçme ve değerlendirme; yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde etkinlik geliştirme; Türkçenin yabancı dil olarak öğretilmesinde kullanılan çeşitli ders kitaplarının incelenmesi, Türkçenin yabancı dil olarak öğretilmesinde kültürlerarasılık.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta 1. Hafta Türkçenin yabancı dil öğretiminde kuramsal çerçeve
2. Hafta 2. Hafta Yabancı dil öğretimi yaklaşımları
3. Hafta 3. Hafta İşlevsel dil öğretimi yaklaşımı, eylem görev odaklı dil öğretimi yaklaşımı, geleneksel yaklaşımlar
4. Hafta 4. Hafta Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı metni
5. Hafta 5. Hafta Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı metninin değerlendirilmesi
6. Hafta 6. Hafta Türkçenin anadili olarak öğretilmesiyle yabancı dil olarak öğretilmesi arasındaki farklar
7. Hafta 7. Hafta Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde eğitim ortamları
8. Hafta 8. Hafta Arasınav
9. Hafta 9. Hafta Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde ölçme ve değerlendirme
10. Hafta 10. Hafta Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde etkinlik geliştirme
11. Hafta 11. Hafta Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde materyal geliştirme
12. Hafta 12. Hafta Türkçenin yabancı dil olarak öğretilmesinde kullanılan çeşitli ders kitaplarının incelenmesi
13. Hafta 13. Hafta İlgili ders kitaplarının incelenmesi
14. Hafta 14. Hafta Türkçenin yabancı dil olarak öğretilmesinde kültürlerarasılık.
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAksan, D. (2007). Her yönüyle dil ana çizgileriyle dilbilim.(4. baskı). Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları.
Ayaz, H. ve Akaya, A. (2010). Yabancılara Türkçe öğretiminde karşılaşılan sorunlar üzerine bazı düşünceler. 8. Dünyada Türkçe Öğretimi Sempozyumu Bildirileri (s. 214-218). Ankara: Ankara Üniversitesi TÖMER.
Aydın, Ö. (1999). İkinci dil olarak Türkçe öğretiminde Türkçe dilbilgisi betimlemelerinin
Görünümü. Çağdaş Türk Dili, 137-138, 33-41.
Barın, E. (1992). Yabancılara Türkçe öğretiminde bir metod denemesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
Barın, E. (1998). Grameri Türkçe olan topluluklara Türkiye Türkçesinin öğretimi. Yayınlanmamış doktora tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
Barın, E. (2004). Yabancılara Türkçe öğretiminde ilkeler. Türkiyat Araştırmaları, 1, 19-30.
Bayraktar, N. (2005). Yabancılara Türkçe öğretiminin tarihsel gelişimi. Aralık 15, 2010 tarihinde http://turkoloji.cu.edu.tr/ adresinden alınmıştır.
Benhür, M. H. (2002). Türkçenin yabancılara öğretiminde tartışılmayan ana kavramlar. Yayınlanmamış doktora tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
Counsil For Cultural Comission.(2001) Common european framework of reference for language, learning, teaching, assesment. Cambridge: Cambridge University Press.
Demircan, Ö. (2002). Yabancı dil öğretim yöntemleri. İstanbul: Der Yayınevi.
Demirel, Ö. (2007). Yabancı dil öğretimi (3. basım). Ankara: Pegema Yayıncılık.
Dietrich, A. (2006). Amerikan üniversitelerinde Türkçe öğretim. Yazınsal Türler Uluslararası Sempozyumu. Ankara: Ankara Üniversitesi.
Hengirmen, M. (1993). Yabancı dil öğretim yöntemleri ve tömer yöntemi. Ankara: Engin Yayınevi.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev115
Uygulama/Pratik110
Devam15
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1     
P2     
P3     
P4     
P5     
P6     
P7     
P8     
P9     
P10