Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Türkçe Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
KONUŞMA EĞİTİMİ TEAD304 Altıncı Yarıyıl (Bahar) 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI3
YARIYILAltıncı Yarıyıl (Bahar)
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Belli bir konuda düşüncelerini açıklayabilecek, tartışabilecek, savunabilecek ve kanıtlayabilecek
2) Konuşma stratejilerini, yöntemlerini ve tekniklerini uygulayabilecek
3) Ortama ve duruma uygun hazırlıklı ve hazırlıksız konuşma becerilerini geliştirebilecek
4) Sınıf düzeyine uygun konuşma etkinlikleri düzenleyebileceklerdir
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİUzaktan Eğitim
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIKonuşma eğitimiyle ilgili temel bilgiler (temel kavramlar, tarihsel süreç vb.), konuşmanın fiziksel ve zihinsel unsurları; konuşma bellek-söz varlığı ilişkisi, eş zamanlı (duyusal bellek aracılığıyla) ve art zamanlı (anısal bellek aracılığıyla) düşünme; beden dili ve unsuları; konuşmada prozodik özelliklerin (vurgu, ton, ezgi vb.) üretilmesi; konuşma türleri, sözlü anlatım (tartışmacı/ikna edici, bilgilendirici, estetik konuşma vb.) ve karşılıklı konuşma; konuşma becerisine yönelik eğitim ortamları; konuşma yöntem ve teknikleri; konuşma becerisini ölçme ve değerlendirme, konuşma etkinlikleri tasarlama
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta İzlencelerin dağıtılması ve derse yönelik bilgilendirme ve dönem boyunca işlenecek konulara ilişkin açıklama
2. Hafta Konuşma eğitiminin temel kavramları--Konuşmayı etkileyen unsurlar, konuşmacıda bulunması gereken özellikler
3. Hafta Konuşma eğitimi: Konuşma öncesinde, konuşma sırasında ve konuşma sonrasında dikkat edilmesi gereken unsurlar.
4. Hafta Konuşma türleri ve konuşma kuralları--Konuşma yöntemleri
5. Hafta Hazırlıklı ve hazırlıksız konuşma uygulamaları
6. Hafta Türk eğitim programlarında konuşma eğitimine genel bakış--Türkçe Dersi Öğretim Programında konuşma becerisine yönelik kazanımlar ve etkinlikler
7. Hafta Arasınav haftası
8. Hafta Türkçe Dersi Öğretim Programındaki konuşma öğretimi uygulamalarına eleştirel bakış--Konuşmanın diğer dil becerileriyle (dinleme, okuma ve yazma) ilişkisi.
9. Hafta Öğrencilerin konuşma becerilerini (hazırlıklı-hazırlıksız) geliştirmeye yönelik yöntem ve teknikler
10. Hafta Konuşma eğitiminde ölçme ve değerlendirme (etkinlik ve uygulamalar)
11. Hafta Konuşma eğitimi ders içerikleri tasarlama
12. Hafta Konuşma eğitimi ders içerikleri tasarlama
13. Hafta
14. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARGÜNDÜZ O., ŞİMŞEK T. (2014) Uygulamalı Konuşma Eğitimi, Ankara:Grafiker Yay.
KEÇİK İlknur, UZUN Leyla (2002), Sözlü ve Yazılı Anlatım, Eskişehir:Anadolu Ünv.Yay.
KIBRIS İbrahim (2010) Türkçe II- Sözlü Anlatım Ankara: Kök Yayıncılık.
ÖZDEMİR Emin (1986) Konuşma Sanatı, İstanbul: Remzi Kitabevi,
TAŞER Suat (2006), Konuşma Eğitimi, İstanbul:Papirüs Yayınları.

ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Eğitim-Uygulama,Sunum,Diğer,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Rapor Hazırlama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ödev120
Uygulama/Pratik230
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav000
Kısa Sınavlara hazırlık000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi12020
Final Sınavına Hazırlık000
Ders Saati12336
Ara Sınava Hazırlık000
Laboratuvar000
Final Sınavı000
Ödevler33090
Toplam İş Yükü146
Toplam İş Yükü / 304,86
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1       
P2       
P3       
P4       
P5       
P6       
P7       
P8       
P9       
P10