Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Türkçe Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
DİNLEME EĞİTİMİ TEAD301 Beşinci Yarıyıl (Güz) 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI3
YARIYILBeşinci Yarıyıl (Güz)
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Dinleme ediminin kapsamını, ilgili alt becerileri ve üst düzey becerileri kavramaları
2) Dinleme ve okumada anlama sürecinin önemini fark etmeleri
3) Anlama sürecini açıklayıcı modelleri öğrenmeleri
4) Dinleme türleri, stratejileri ve ölçme araçları hakkında bilgi edinmeleri beklenmektedir
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLEROkuma Eğitimi
DERS TANIMIDinleme eğitimiyle ilgili temel bilgiler ve kavramlar; dinlemenin fiziksel ve zihinsel unsurları; bellek ve özellikleri (kısa süreli bellek, uzun süreli bellek; anısal bellek, anlamsal bellek ve işlemsel bellek); dinleme kelime hazinesi ve söz varlığı ilişkisi; dikkat; dinleme kusurları; dinleme süreçleri; dinleme becerisinin geliştirilmesi; dinleme ve izleme, beden dili özelliklerini anlamlandırma; dinleme becerisine yönelik eğitim ortamları; dinleme yöntem ve teknikleri; dinleme becerisini ölçme ve değerlendirme; dinleme etkinlikleri tasarlama.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta İzlencelerin dağıtılması ve derse yönelik bilgilendirme. Dönem boyunca işlenecek konulara ilişkin açıklama
2. Hafta Dinleme sürecinin temel kavramlar. Dinlemenin fiziksel ve psikolojik boyutları
3. Hafta Dinleme becerisinin eğitimi. Dinleme eğitiminde süreçler
4. Hafta Dinleme ve dikkat. Dinleme kusurları
5. Hafta Dinleme şekil ve türleri
6. Hafta TDÖP?deki dinleme/izleme yöntem ve teknikleri
7. Hafta TDÖP?deki dinleme/izleme yöntem ve teknikleri. Ders kitaplarından örnekler
8. Hafta Arasınav haftası
9. Hafta Türkçe Dersi Öğretim Programındaki dinleme eğitimi uygulamaları
10. Hafta Dinleme eğitiminde ölçme ve değerlendirme
11. Hafta Dinleme eğitimi uygulamaları. Dinleme eğitimine yönelik sınav örnekleri
12. Hafta Dinleme eğitimi ders içerikleri tasarlama (Sunum)
13. Hafta Dinleme eğitimi ders içerikleri tasarlama (Sunum)
14. Hafta Dinleme eğitimi ders içerikleri tasarlama (Sunum). Genel değerlendirme
15. Hafta
16. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARDoğan, Yusuf (2013). Dinleme Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi.
Gündüz, Osman ve Şimşek, Tacettin (2014). Uygulamalı Dinleme Eğitimi El Kitabı. Ankara: Grafiker Yayınları.
Aytan, Talat (ed.) (2020). Etkinliklerle Dinleme Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi.
Kıbrıs, İbrahim (2010) Türkçe II- Sözlü Anlatım Ankara: Kök Yayıncılık.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Sunum,örnek durum inceleme, içerik oluşturma, diğer,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev115
Devam15
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi12020
Final Sınavına Hazırlık13030
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık13030
Laboratuvar000
Final Sınavı122
Ödevler12525
Toplam İş Yükü150
Toplam İş Yükü / 305
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1       
P2       
P3       
P4       
P5       
P6       
P7       
P8       
P9       
P10