DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 3 |
YARIYIL | Beşinci Yarıyıl (Güz) |
AKTS | 4 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Dinleme ediminin kapsamını, ilgili alt becerileri ve üst düzey becerileri kavramaları 2) Dinleme ve okumada anlama sürecinin önemini fark etmeleri 3) Anlama sürecini açıklayıcı modelleri öğrenmeleri 4) Dinleme türleri, stratejileri ve ölçme araçları hakkında bilgi edinmeleri beklenmektedir
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Okuma Eğitimi |
DERS TANIMI | Dinleme eğitimiyle ilgili temel bilgiler ve kavramlar; dinlemenin fiziksel ve zihinsel unsurları; bellek ve özellikleri (kısa süreli bellek, uzun süreli bellek; anısal bellek, anlamsal bellek ve işlemsel bellek); dinleme kelime hazinesi ve söz varlığı ilişkisi; dikkat; dinleme kusurları; dinleme süreçleri; dinleme becerisinin geliştirilmesi; dinleme ve izleme, beden dili özelliklerini anlamlandırma; dinleme becerisine yönelik eğitim ortamları; dinleme yöntem ve teknikleri; dinleme becerisini ölçme ve değerlendirme; dinleme etkinlikleri tasarlama. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | İzlencelerin dağıtılması ve derse yönelik bilgilendirme. Dönem boyunca işlenecek konulara ilişkin açıklama | 2. Hafta | Dinleme sürecinin temel kavramlar. Dinlemenin fiziksel ve psikolojik boyutları | 3. Hafta | Dinleme becerisinin eğitimi. Dinleme eğitiminde süreçler | 4. Hafta | Dinleme ve dikkat. Dinleme kusurları | 5. Hafta | Dinleme şekil ve türleri | 6. Hafta | TDÖP?deki dinleme/izleme yöntem ve teknikleri | 7. Hafta | TDÖP?deki dinleme/izleme yöntem ve teknikleri. Ders kitaplarından örnekler | 8. Hafta | Arasınav haftası | 9. Hafta | Türkçe Dersi Öğretim Programındaki dinleme eğitimi uygulamaları | 10. Hafta | Dinleme eğitiminde ölçme ve değerlendirme | 11. Hafta | Dinleme eğitimi uygulamaları. Dinleme eğitimine yönelik sınav örnekleri | 12. Hafta | Dinleme eğitimi ders içerikleri tasarlama (Sunum) | 13. Hafta | Dinleme eğitimi ders içerikleri tasarlama (Sunum) | 14. Hafta | Dinleme eğitimi ders içerikleri tasarlama (Sunum). Genel değerlendirme | 15. Hafta | | 16. Hafta | |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Doğan, Yusuf (2013). Dinleme Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi. Gündüz, Osman ve Şimşek, Tacettin (2014). Uygulamalı Dinleme Eğitimi El Kitabı. Ankara: Grafiker Yayınları. Aytan, Talat (ed.) (2020). Etkinliklerle Dinleme Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi. Kıbrıs, İbrahim (2010) Türkçe II- Sözlü Anlatım Ankara: Kök Yayıncılık.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Sunum,örnek durum inceleme, içerik oluşturma, diğer,Tartışma |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Ödev | 1 | 15 | Devam | 1 | 5 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | 0 | 0 | 0 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 1 | 20 | 20 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 30 | 30 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 30 | 30 | Laboratuvar | 0 | 0 | 0 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 1 | 25 | 25 | Toplam İş Yükü | | | 150 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 4 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |