Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Türkçe Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
TÜRK HALK EDEBİYATI 2 TEAD206 Dördüncü Yarıyıl (Bahar) 2 + 0 2

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI2
YARIYILDördüncü Yarıyıl (Bahar)
AKTS2
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Halk şiirinin önemli temsilcilerini ve örneklerini tanıyabileceklerdir.
2) Halk şiiri ürünlerini inceleyebilecek ve yorumlayabileceklerdir.
3) Halk şiiri ve halk hikayelerini ilköğretimin çeşitli düzeyleri için eğitsel bakış açısıyla değerlendirebileceklerdir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMITürk Halk şiiri ve temel özellikleri, halk şiirinin dil özellikleri, yöresel kullanımları; halk şiirinin önemli temsilcileri ve eserleri; halk şiiri ve halk hikayelerinin eğitsel işlevleri, temel eğitim düzeyinde kullanılacak halk şiiri örneklerinin seçimi.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta 1. Hafta Halk şiiri kavramı
2. Hafta 2. Hafta Halk şiirinin özellikleri
3. Hafta 3. Hafta Tasavvufi halk şiiri, özellikleri, temsilcileri
4. Hafta 4. Hafta Tasavvufi halk şiiri, özellikleri, temsilcileri
5. Hafta 5. Hafta Anonim halk şiiri, özellikleri, temsilcileri
6. Hafta 6. Hafta Anonim halk şiiri, özellikleri, temsilcileri
7. Hafta 7. Hafta Türk halk şiirinin temsilcileri (Karacaoğlan, Aşık Seyrani, Bayburtlu Zihni, Aşık Veysel vb.)
8. Hafta 8. Hafta Ara sınav
9. Hafta 9. Hafta Türk halk şiirinin temsilcileri (Karacaoğlan, Aşık Seyrani, Bayburtlu Zihni, Aşık Veysel vb.)
10. Hafta 10. Hafta Türk halk şiirinin temsilcileri (Karacaoğlan, Aşık Seyrani, Bayburtlu Zihni, Aşık Veysel vb.)
11. Hafta 11. Hafta Halk hikayeleri
12. Hafta 12. Hafta Halk hikayeleri
13. Hafta 13. Hafta Halk şiiri ve halk hikayelerini ilköğretimin çeşitli düzeyleri için eğitsel bakış açısıyla değerlendirme.
14. Hafta 14. Hafta Halk şiiri ve halk hikayelerini ilköğretimin çeşitli düzeyleri için eğitsel bakış açısıyla değerlendirme.
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARGüzel, Abdurrahman ve d. (2007) Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, Ankara: Akçağ Yayınları.
Güzel, Abdurrahman, (1999). Dini-Tasavvufi Türk Edebiyatı, Ankara: Akçağ Yayınları.
Elçin, Şükrü (2003) Halk Edebiyatına Giriş, Ankara: Akçağ Yayınları.
Boratav, Pertev Naili (2003), 100 Soruda Türk Halk Edebiyatı, İstanbul: İletişim yayınları.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİAra Sınav 1 40 Ödev Makale Sunuşu Toplam(%) Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) Finalin Başarıya Oranı(%) 1 60 Toplam(%) 100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14228
Final Sınavına Hazırlık111
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık111
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler
Toplam İş Yükü60
Toplam İş Yükü / 302
Dersin AKTS Kredisi2
DİL
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1     
P2     
P3     
P4     
P5     
P6     
P7     
P8     
P9     
P10