Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Halk şiirinin önemli temsilcilerini ve örneklerini tanıyabileceklerdir. 2) Halk şiiri ürünlerini inceleyebilecek ve yorumlayabileceklerdir. 3) Halk şiiri ve halk hikayelerini ilköğretimin çeşitli düzeyleri için eğitsel bakış açısıyla değerlendirebileceklerdir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Türk Halk şiiri ve temel özellikleri, halk şiirinin dil özellikleri, yöresel kullanımları; halk şiirinin önemli temsilcileri ve eserleri; halk şiiri ve halk hikayelerinin eğitsel işlevleri, temel eğitim düzeyinde kullanılacak halk şiiri örneklerinin seçimi.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
1. Hafta Halk şiiri kavramı
2. Hafta
2. Hafta Halk şiirinin özellikleri
3. Hafta
3. Hafta Tasavvufi halk şiiri, özellikleri, temsilcileri
4. Hafta
4. Hafta Tasavvufi halk şiiri, özellikleri, temsilcileri
5. Hafta
5. Hafta Anonim halk şiiri, özellikleri, temsilcileri
6. Hafta
6. Hafta Anonim halk şiiri, özellikleri, temsilcileri
7. Hafta
7. Hafta Türk halk şiirinin temsilcileri (Karacaoğlan, Aşık Seyrani, Bayburtlu Zihni, Aşık Veysel vb.)
8. Hafta
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta
9. Hafta Türk halk şiirinin temsilcileri (Karacaoğlan, Aşık Seyrani, Bayburtlu Zihni, Aşık Veysel vb.)
10. Hafta
10. Hafta Türk halk şiirinin temsilcileri (Karacaoğlan, Aşık Seyrani, Bayburtlu Zihni, Aşık Veysel vb.)
11. Hafta
11. Hafta Halk hikayeleri
12. Hafta
12. Hafta Halk hikayeleri
13. Hafta
13. Hafta Halk şiiri ve halk hikayelerini ilköğretimin çeşitli düzeyleri için eğitsel bakış açısıyla değerlendirme.
14. Hafta
14. Hafta Halk şiiri ve halk hikayelerini ilköğretimin çeşitli düzeyleri için eğitsel bakış açısıyla değerlendirme.
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Güzel, Abdurrahman ve d. (2007) Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, Ankara: Akçağ Yayınları. Güzel, Abdurrahman, (1999). Dini-Tasavvufi Türk Edebiyatı, Ankara: Akçağ Yayınları. Elçin, Şükrü (2003) Halk Edebiyatına Giriş, Ankara: Akçağ Yayınları. Boratav, Pertev Naili (2003), 100 Soruda Türk Halk Edebiyatı, İstanbul: İletişim yayınları.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Ara Sınav 1 40
Ödev
Makale Sunuşu
Toplam(%)
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
Finalin Başarıya Oranı(%) 1 60
Toplam(%) 100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
2
28
Final Sınavına Hazırlık
1
1
1
Ders Saati
14
2
28
Ara Sınava Hazırlık
1
1
1
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1
1
Ödevler
Toplam İş Yükü
60
Toplam İş Yükü / 30
2
Dersin AKTS Kredisi
2
DİL
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ