Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Türkçe Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
DİL EĞİTİMİNİN TEMEL KAVRAMLARI TEAD108 İkinci Yarıyıl (Bahar) 2 + 0 4

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI1
YARIYILİkinci Yarıyıl (Bahar)
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Dil becerilerinin neler olduğunu anlayacak,
2) Dil becerilerinin birbiriyle ilişkisini kavrayacak,
3) Dil becerileriyle ilişkili diğer becerileri tanıyacak,
4) Dil eğitimi alanı ve diğer alanları karşılaştırabilecektir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIDil eğitiminin kavram alanını oluşturan başlıca disiplinler. Dil eğitiminin temel kavramları; okuma, dinleme, yazma, konuşma eğitimiyle ilgili kavramlar; metin bilgisi, kelime hazinesi ve dil bilgisi ile ilgili kavramlar. Dil eğitimiyle dolaylı ilişkisi olan alanlardan (edebiyat, iletişim, felsefe, sosyoloji, psikoloji, bilişsel bilimler vb.) dil eğitimine aktarılan kavramlar.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dil eğitimiyle ilgili genel kavramlar-1
2. Hafta Dil eğitimiyle ilgili genel kavramlar-2
3. Hafta Okuma ve ilkokuma yazma alanıyla ilgili kavramlar-1
4. Hafta Okuma ve ilkokuma yazma alanıyla ilgili kavramlar-2
5. Hafta Öğrenme, bellek, beyin ve belleklerle ilgili kavramlar-1
6. Hafta Öğrenme, bellek, beyin ve belleklerle ilgili kavramlar-2
7. Hafta Konuşma, dinleme, iletişim ve sözsüz iletişimle ilgili kavramlar -1
8. Hafta Konuşma, dinleme, iletişim ve sözsüz iletişimle ilgili kavramlar -2
9. Hafta Bilgi ile ilgili temel kavramlar
10. Hafta Söz varlığı ile ilgili temel kavramlar
11. Hafta Yazma ve metin bilgisi ile ilgili temel kavramlar-1
12. Hafta Yazma ve metin bilgisi ile ilgili temel kavramlar-2
13. Hafta Dil bilim, dil bilgisi, gösterge bilim, anlam bilim alanlarıyla ilgili temel kavramlar
14. Hafta Ölçme ve değerlendirmeyle ilgili temel kavramlar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARZorunlu kaynaklar:

Karatay, H. (2019). Dil eğitiminin temel kavramları. Ankara: Asos.
Onan, B. (2019). Dil eğitiminin temel kavramları. Ankara: Nobel.
T. C. Milli Eğitim Bakanlığı. (2018). Türkçe Dersi Öğretim Programı (İlkokul ve Ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar). http://mufredat.meb.gov.tr/Programlar.aspx

Önerilen kaynaklar:

Calp, M. & Calp, Ş. (2016). Özel Eğitim Alanı Olarak Türkçe Öğretimi I-II. Ankara: Nobel.
Dilidüzgün, S. (Ed.).(2016). Kuram ve Uygulama Bağlamında Türkçe Öğretimi. Ankara: Anı.
Güneş, F. (2017). Türkçe Öğretimi Yaklaşımlar ve Modeller. Ankara: Pegem.
Güzel, A. & Karatay, H. (2014). Türkçe Öğretimi. Ankara: Akçağ.
Öz, F. (2011). Uygulamalı Türkçe Öğretimi. Ankara: Anı.
Özbay, M. (2006). Türkçe Özel Öğretim Yöntemleri I. Ankara: Öncü.
Özbay, M. (2007). Türkçe Özel Öğretim Yöntemleri II. Ankara: Öncü.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav120
Ödev120
Makale Sunuşu110
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi12224
Final Sınavına Hazırlık12020
Ders Saati12112
Ara Sınava Hazırlık11111
Laboratuvar000
Final Sınavı122
Ödevler2918
Sunum (Hazırlık dahil)111
Toplam İş Yükü90
Toplam İş Yükü / 303
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1       
P2       
P3       
P4       
P5       
P6       
P7       
P8       
P9       
P10