Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Öğrenciyi edebi metinlere ve kültür / sanat etkinliklerine yönlendirerek bakış açısını zenginleştirip yaratıcılığını geliştirmesini sağlamak 2) Öğrencinin yaratıcı yazma potansiyelini açığa çıkarmak 3) Öğrencinin okuduğu kitapların ve katıldığı etkinliklerin kendisinde uyandırdığı çağrışımları ve izlenimleri özgün bir biçimde aktarmasını sağlamak 4) Öğrencinin iş hayatında da kullanabileceği, anlatım bütünlüğü olan, yazım ve dil bilgisi kurallarına uygun etkili yazı yazma becerisini geliştirmek
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Uzaktan Eğitim
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Türk Dili II dersi programı; öğrencinin ana dilini yeterli ve doğru olarak kullanmasını sağlamak, öğrenciyi bir konu üzerinde etraflıca düşündürebilmek; ona düşündüğünü akılcı, yalın, özgün, etkili bir biçimde yazılı ve sözlü aktarmayı öğretmek; çeşitli kaynaklardan yararlanma, verileri değerlendirme becerisi kazandırabilmek; dinleme, eleştirme, planlı düşünme, düşüncelere saygı duyma ve topluluk karşısında konuşma alışkanlığı verebilmek; başarılı olmada, birikim kazanmada, dinlemenin ve okumanın önemini kavratmak; öğrenciyi iyi bir dinleyici ve okuyucu olmaya yöneltmek amaçlarını içerir. Bununla birlikte; öğrencilerin eleştirel düşünme, yaratma ve bunları ifade etme becerilerinin geliştirilmesini amaçlayan bir etkin öğrenme dersidir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Ana dili olarak Türkçe Öğretimi ve Amaçları
2. Hafta
Dört Temel Dil Becerisi
3. Hafta
Dinleme, Dinleme Çeşitleri ve Teknikleri
4. Hafta
Okuma, Okuma Çeşitleri ve Teknikleri
5. Hafta
Konuşma, Etkili Konuşmanın İlkeleri
6. Hafta
Yazma Eğitimi
7. Hafta
Metin Çözümleme
8. Hafta
Resmi Yazışmalar (Dilekçe, özgeçmiş, tutanak, ilan vb.)
9. Hafta
Anadil Bağlamında Geçmişten Bugüne Türk Kültürü
10. Hafta
Edebi Türler (Şiir, Öykü, Deneme, Roman, Masal, Destan)
11. Hafta
Anlatım Bozuklukları
12. Hafta
Sözlü Anlatım ve Sözlü Anlatım Türleri
13. Hafta
Sosyal Medyada Türkçenin Kullanımı (Facebook, İnstagram vb.)
14. Hafta
Final sınavı için tekrarlar ve uygulamalar.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Üniversiteler İçin Türk Dili ve Kompozisyon, Başkent Üniversitesi Yayınları (2020), Ankara Türk Dil Kurumu Yazım Kılavuzu, TDK Yayınları. Türkçe Sözlük, TDK Yayınları.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Soru-Cevap,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Devam
1
10
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
1
2
2
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
40
40
Laboratuvar
Final Sınavı
1
49
49
Ödevler
1
15
15
Toplam İş Yükü
150
Toplam İş Yükü / 30
5
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ