Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) 1. Müze eğitiminin tanımını, tarihini, türlerini, amaç ve işlevleriyle ilgili bilgileri açıklar. 2) 2. Müze eğitiminin erken çocukluk dönemindeki önemini açıklar. 3) 3. Müzelerde uygulanabilecek eğitim planları ve etkinlikler hazırlar. 4) 4. Müzede sanat eğitimi yoluyla yaratıcılığı geliştirmeye teşvik eder. 5) 5. Müzede sanat eğitimi yoluyla sanat eserlerine karşı ilgi uyandırma, değer verme ve onları koruma bilinci verme kararlılığı gösterir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Müzenin tanımı ve özellikleri, müzelerde sergileme; müze ve müze eğitimi; müze türleri; Türk müzeciliğinin gelişimi; dünyada müzeciliğin tarihine genel bir bakış; müze, sanat, kültür ve uygarlık ilişkisi; müze ve sanat eğitimi; müze ve toplum; müzelerin tarih bilincine katkısı; tarihi eserlere sahip çıkma; Dünyada ve Türkiye'de çağdaş müzecilik.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Tanışma ve Ders İzlencesinin Tanıtımı
2. Hafta
Dünyada ve Türkiye'de Müze Eğitimin Tarihçesi
3. Hafta
Müze Türleri ve Çağdaş Müzecilik
4. Hafta
Müze Eğitiminde İlkeler ve Politikalar
5. Hafta
Müzede Öğrenme
6. Hafta
Müzede Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri
7. Hafta
Vize Haftası
8. Hafta
Müzede Öğretimi Planlama Ve Uygulama
9. Hafta
Müzede Öğretimi Planlama Ve Uygulama
10. Hafta
Müze Eğitimi Uygulamaları ve Örnekleri
11. Hafta
Dünyada Çocuk Müzeleri
12. Hafta
Dünyada Bilim Merkezleri
13. Hafta
Ödev Sunumları
14. Hafta
Genel Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Çakır-İlhan, A., Okvuran, A., Artar, M. & Karadeniz, C. (2019). Müze Eğitimi. MEB ÖYGGM Yayınları Gartenhaus, A. (2000) Yaratıcı Düşünme ve Müzeler, Çev: Ruhiser Mergenci- Bekir Onur, Ankara Ünv. Yay. Greenhill-Hooper, E. (1999) Müze ve Galeri Eğitimi, Çev: Meltem Örge Evren, Emine Gül Kapıcı, Ankara Ünv. Yay.