Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Türkçe Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
MÜZE EĞİTİMİ EĞİT461 - 2 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) 1. Müze eğitiminin tanımını, tarihini, türlerini, amaç ve işlevleriyle ilgili bilgileri açıklar.
2) 2. Müze eğitiminin erken çocukluk dönemindeki önemini açıklar.
3) 3. Müzelerde uygulanabilecek eğitim planları ve etkinlikler hazırlar.
4) 4. Müzede sanat eğitimi yoluyla yaratıcılığı geliştirmeye teşvik eder.
5) 5. Müzede sanat eğitimi yoluyla sanat eserlerine karşı ilgi uyandırma, değer verme ve onları koruma bilinci verme kararlılığı gösterir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIMüzenin tanımı ve özellikleri, müzelerde sergileme; müze ve müze eğitimi; müze türleri; Türk müzeciliğinin gelişimi; dünyada müzeciliğin tarihine genel bir bakış; müze, sanat, kültür ve uygarlık ilişkisi; müze ve sanat eğitimi; müze ve toplum; müzelerin tarih bilincine katkısı; tarihi eserlere sahip çıkma; Dünyada ve Türkiye'de çağdaş müzecilik.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Tanışma ve Ders İzlencesinin Tanıtımı
2. Hafta Dünyada ve Türkiye'de Müze Eğitimin Tarihçesi
3. Hafta Müze Türleri ve Çağdaş Müzecilik
4. Hafta Müze Eğitiminde İlkeler ve Politikalar
5. Hafta Müzede Öğrenme
6. Hafta Müzede Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri
7. Hafta Vize Haftası
8. Hafta Müzede Öğretimi Planlama Ve Uygulama
9. Hafta Müzede Öğretimi Planlama Ve Uygulama
10. Hafta Müze Eğitimi Uygulamaları ve Örnekleri
11. Hafta Dünyada Çocuk Müzeleri
12. Hafta Dünyada Bilim Merkezleri
13. Hafta Ödev Sunumları
14. Hafta Genel Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARÇakır-İlhan, A., Okvuran, A., Artar, M. & Karadeniz, C. (2019). Müze Eğitimi. MEB ÖYGGM Yayınları
Gartenhaus, A. (2000) Yaratıcı Düşünme ve Müzeler, Çev: Ruhiser Mergenci- Bekir Onur, Ankara Ünv. Yay.
Greenhill-Hooper, E. (1999) Müze ve Galeri Eğitimi, Çev: Meltem Örge Evren, Emine Gül Kapıcı, Ankara Ünv. Yay.

ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİEğitim-Uygulama,Proje,Diğer,Anlatım,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Deney,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ödev120
Uygulama/Pratik120
Proje130
Devam110
Diğer120
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14342
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler11010
Sunum (Hazırlık dahil)11212
Proje12020
Saha/Alan Araştırması177
Toplam İş Yükü119
Toplam İş Yükü / 303,96
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1         
P2         
P3         
P4         
P5         
P6         
P7         
P8         
P9         
P10