Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Türkçe Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ÖĞRETİMİ BİREYSELLEŞTİRME VE UYARLAMA EĞİT458 - 2 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Bireyselleştirilmiş eğitim programının yasal ve eğitsel boyutlarını tanır ve değerlendirir,
2) Özel eğitimde değerlendirme sürecinin adımlarını/amaçlarını ve özelliklerini açıklayabilme,
3) BEP'in hazırlanmasında iş birliği ve ekip çalışmasının önemini açıklayabilme.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBireyselleştirme kavramı ve eğitimdeki önemi; bireyselleştirme için yapılması gerekenler: müfredata dayalı değerlendirme, kaba değerlendirme, ölçüt bağımlı ölçme aracı hazırlama, değerlendirmede uyulması gereken kurallar; uzun dönemli ve kısa dönemli öğretim amaçları belirleme; kaynaştırma/ bütünleştirme için sınıf ve okullarda yapılabilecek düzenlemeler; öğretimi uyarlama; kaynaştırma/ bütünleştirme sınıflarında bireyselleştirme ve uyarlama örnekleri.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Bireyselleştirme nedir?
2. Hafta Bireyselleştirme, BEP ve Eğitim
3. Hafta Değerlendirme Türleri
4. Hafta Değerlendirme Türleri
5. Hafta Değerlendirmede Uyulması Gereken Ölçütler
6. Hafta Kaynaştırma Uygulamaları
7. Hafta Uzun Dönemli ve Kısa Dönemli Öğretim Amaçları Belirleme
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Uzun Dönemli ve Kısa Dönemli Öğretim Amaçları Belirleme,
10. Hafta Kaynaştırma/ Bütünleştirme İçin Sınıf Ve Okullarda Yapılabilecek Düzenlemeler
11. Hafta Öğretimi Uyarlama
12. Hafta Kaynaştırma/ Bütünleştirme Sınıflarında Bireyselleştirme ve Uyarlama Örnekleri
13. Hafta Kaynaştırma/ Bütünleştirme Sınıflarında Bireyselleştirme ve Uyarlama Örnekleri
14. Hafta Genel değerlendime
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARÖzyürek, M. (1984). Kavram Öğrenme ve Öğretme Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı. Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, Ankara: Kök.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev120
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1     
P2     
P3     
P4     
P5     
P6     
P7     
P8     
P9     
P10