DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 4 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Bireyselleştirilmiş eğitim programının yasal ve eğitsel boyutlarını tanır ve değerlendirir, 2) Özel eğitimde değerlendirme sürecinin adımlarını/amaçlarını ve özelliklerini açıklayabilme, 3) BEP'in hazırlanmasında iş birliği ve ekip çalışmasının önemini açıklayabilme.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bireyselleştirme kavramı ve eğitimdeki önemi; bireyselleştirme için yapılması gerekenler: müfredata dayalı değerlendirme, kaba değerlendirme, ölçüt bağımlı ölçme aracı hazırlama, değerlendirmede uyulması gereken kurallar; uzun dönemli ve kısa dönemli öğretim amaçları belirleme; kaynaştırma/ bütünleştirme için sınıf ve okullarda yapılabilecek düzenlemeler; öğretimi uyarlama; kaynaştırma/ bütünleştirme sınıflarında bireyselleştirme ve uyarlama örnekleri. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Bireyselleştirme nedir? | 2. Hafta | Bireyselleştirme, BEP ve Eğitim | 3. Hafta | Değerlendirme Türleri | 4. Hafta | Değerlendirme Türleri | 5. Hafta | Değerlendirmede Uyulması Gereken Ölçütler | 6. Hafta | Kaynaştırma Uygulamaları | 7. Hafta | Uzun Dönemli ve Kısa Dönemli Öğretim Amaçları Belirleme | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Uzun Dönemli ve Kısa Dönemli Öğretim Amaçları Belirleme, | 10. Hafta | Kaynaştırma/ Bütünleştirme İçin Sınıf Ve Okullarda Yapılabilecek Düzenlemeler | 11. Hafta | Öğretimi Uyarlama | 12. Hafta | Kaynaştırma/ Bütünleştirme Sınıflarında Bireyselleştirme ve Uyarlama Örnekleri | 13. Hafta | Kaynaştırma/ Bütünleştirme Sınıflarında Bireyselleştirme ve Uyarlama Örnekleri | 14. Hafta | Genel değerlendime |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Özyürek, M. (1984). Kavram Öğrenme ve Öğretme Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı. Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, Ankara: Kök. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Ödev | 1 | 20 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |