DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 4 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Alanı ile ilgili uygulama konusunda bilgi sahibi olması 2) Alanı ile ilgili bir konuda ders planı hazırlar 3) Alanı ile ilgili bir konuda küçük bir grup önünde ders anlatır 4) Alanı ile ilgili yaptığı sunum sonucu aldığı dönütlere göre eksiklerini tamamlar
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Etkili öğretim ve öğrenmeyle ilgili temel kavramlar ve ilkeler; öğretmenlerin mesleki yeterlik, tutum, rol ve davranışları; ders planı hazırlama; mikro öğretim yönteminin kapsamı, yararları ve sınırlılıkları; konuya uygun aktif öğrenme etkinlikleri hazırlama; sınıfa örnek ders anlatma uygulamaları; ders sunumlarının videoya kaydedilmesi; kayıtlardan yararlanarak dersin değerlendirilmesi; hazırlanan etkinliklerin ve ders anlatımlarının geliştirilmesi |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Dersin tanıtımı | 2. Hafta | Etkili öğrenmeyle ilgili temel kavramlar | 3. Hafta | Öğretmenlerin mesleki yeterlikleri | 4. Hafta | Öğretmenlikte tutum, rol ve davranışlar | 5. Hafta | Ders planı hazırlama | 6. Hafta | Mikro öğretim yönteminin kapsamı, yararları ve sınırlılıkları | 7. Hafta | Konuya ilişkin aktif öğrenme etkinlikleri hazırlama | 8. Hafta | Ara sınavı | 9. Hafta | Sınıfta örnek ders uygulamları | 10. Hafta | Ders sunularının kaydedilmesi | 11. Hafta | Kayıtlardan yararlanarak dersin değerlendirilmesi | 12. Hafta | Hazırlanan etkinliklerin ve ders anlatılmarının değerlendirlmesi | 13. Hafta | Hazırlanan etkinliklerin ve ders anlatımlarının geliştirlmesi | 14. Hafta | Hazırlanan etkinliklerin ve ders anlatımlarının geliştirlmesi |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Boriç, G. (2014). Etkili Öğretim Yöntemleri. Ankara: Nobel. Küçükahmet, L. (2014). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Nobel. Taşpınar, M. (2012). Kuramdan Uygulamaya Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Elhan Kitap Yayın Dağıtım.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Soru-Cevap,Tartışma,Örnek Olay İncelemesi |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 50 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | | | | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 12 | 2 | 24 | Final Sınavına Hazırlık | | | | Ders Saati | 14 | 2 | 28 | Ara Sınava Hazırlık | | | | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | | | | Ödevler | 1 | 30 | 30 | Sunum (Hazırlık dahil) | 1 | 20 | 20 | Toplam İş Yükü | | | 102 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 3,4 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 4 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |