DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 4 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Kapsayıcı Eğitimin kapsamını ve kavramsal yapısını değerlendirir. 2) Kapsayıcı Eğitim süreçlerini etkileyen makro, küresel ve ulusal değişkenleri değerlendirir. 3) Kapsayıcı Eğitim ile ilgili araştırmalar tasarlar
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Kapsayıcılık ve kapsayıcılığın içeriği; kapsayıcı eğitim: tanımı, içeriği ve önemi; kapsayıcı eğitimin hukuki dayanakları; ulusal ve uluslararası mevzuat; kapsayıcı eğitimde yaklaşım ve standartlar; kapsayıcı eğitimde öğretmen rolleri; kapsayıcı öğretim programı ve materyalleri; kapsayıcı eğitimde tutum ve değerler; kapsayıcı okul ve sınıf; kapsayıcı eğitim için eylem planı hazırlama; kapsayıcı eğitim uygulamaları: öğrencileri farklılaştıran özellikler, etkili iletişim, kullanılan dil, psiko-sosyal destek, öğretimi farklılaştırma ve örnekler, yöntemler ve teknikler, öğretimi planlama, ders materyallerinde kapsayıcılık ve kapsayıcı etkinliklerin seçimi; ders tasarlama uygulamaları. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Dersin Tanıtımı | 2. Hafta | UNESCO 2030 Hedefleri | 3. Hafta | Kapsayıcı Eğitim Kavramı | 4. Hafta | Eğitim Hakkı | 5. Hafta | Formal Eğitim - İnformal Eğitim | 6. Hafta | Formal Eğitim Dışında Kalan Gruplar | 7. Hafta | Formal Eğitim Dışında Kalan Grupları Tanıma | 8. Hafta | Ara Sınavı | 9. Hafta | Eğitim ve Kazanımlara Erişim | 10. Hafta | Formal Eğitim Dışında Kalan Gruplara Eğitim Sunma | 11. Hafta | Alternatif Eğitim Yaklaşımları | 12. Hafta | Alternatif Eğitim Yaklaşımları | 13. Hafta | Eğitim Dışında Kalan Gruplara Eğitim Etkinlikleri Hazırlama | 14. Hafta | Eğitim Dışında Kalan Gruplarla Araştırma Tasarlama |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Akbaba-Altun, S. (2017). UNESCO 2030 Eğitim Hedeflerinin Türk Eğitimi Hedefleri Açısından Analizi, 187- 192. Ankara: Pegem. Sürdürülebilir Kalkınma 2030 Hedefleri. http://www.unesco.org.tr/Pages/108/156/S%C3%BCrd%C3%BCr%C3%BClebilir-Kalk%C4%B1nma-2030-Hedefleri.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama,Proje |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Proje | 1 | 10 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | | | | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | | | | Final Sınavına Hazırlık | | | | Ders Saati | | | | Ara Sınava Hazırlık | | | | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | | | | Ödevler | | | | Toplam İş Yükü | | | |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 4 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |