Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Türkçe Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
HASTANEDE YATAN ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ EĞİT451 - 2 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Hastanede yatan çocukların eğitimi ile ilgili bilgi sahibi olur
2) astanede yatan çocukların gelişim özellikleri, ilgi ve ihtiyaçları ruhsal durumlarını bilir
3) Hastanede yatan çocukların eğitim süreçlerini planlar.
4) Hastanede yatan çocukların eğitim programını uygular.
5) Hastanede yatan çocukların eğitim programını değerlendirir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIHastanede yatan çocukları yaş gruplarına göre gelişim özellikleri, ilgi ve ihtiyaçları, ruhsal durumları; hastane personeli, çocuk ve aile arasındaki etkileşim; hastaneye hazırlayıcı eğitim, teşhis, tedavi ve ameliyata hazırlama; hastanede yatan çocuklara yönelik oyun, müzik, sanat, drama, matematik, hikaye vb. etkinlik planı hazırlama ve uygulama; hastane okulları ile ölümcül hastalığı olan çocuklar, aileleri ve personel arasındaki etkileşim.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dersle ilgili bilgiler ve tanışma
2. Hafta Okul dışı eğitim ile ilgili temel kavramlar
3. Hafta Hastane okulları
4. Hafta Çocukların gelişim özellikleri
5. Hafta Çocukların gelişim özellikleri
6. Hafta Çocukların gelişim özellikleri
7. Hafta Okul dışı eğitimin planlanması
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Hastane ortamı
10. Hafta Diğer meslek grupları ile işbirliği-Ekip çalışması
11. Hafta Okul dışı eğitimin uygulanması
12. Hafta Hastane ortamında eğitim etkinlikleri hazırlama
13. Hafta Hastane ortamında eğitim etkinlikleri uygulama
14. Hafta Eğitim programının değerlendirilmesi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARIşıktekiner, F.S. ve Akbaba-Altun, S. (2011). Hastane Okullarındaki Sorunlar ve Yaşantılar. Eğitim ve Bilim,36(161), 327-340.
Kılıç, M. (2003). Ülkemizdeki Hastane İlköğretim Okullarına Devam Eden Öğrencilerin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4 (6), 49-74.
https://orgm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2015_07/29123929_mebhastanesnflar.pdf.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİSoru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Anlatım,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Ödev110
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1         
P2         
P3         
P4         
P5         
P6         
P7         
P8         
P9         
P10