Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Hastanede yatan çocukların eğitimi ile ilgili bilgi sahibi olur 2) astanede yatan çocukların gelişim özellikleri, ilgi ve ihtiyaçları ruhsal durumlarını bilir 3) Hastanede yatan çocukların eğitim süreçlerini planlar. 4) Hastanede yatan çocukların eğitim programını uygular. 5) Hastanede yatan çocukların eğitim programını değerlendirir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Hastanede yatan çocukları yaş gruplarına göre gelişim özellikleri, ilgi ve ihtiyaçları, ruhsal durumları; hastane personeli, çocuk ve aile arasındaki etkileşim; hastaneye hazırlayıcı eğitim, teşhis, tedavi ve ameliyata hazırlama; hastanede yatan çocuklara yönelik oyun, müzik, sanat, drama, matematik, hikaye vb. etkinlik planı hazırlama ve uygulama; hastane okulları ile ölümcül hastalığı olan çocuklar, aileleri ve personel arasındaki etkileşim.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dersle ilgili bilgiler ve tanışma
2. Hafta
Okul dışı eğitim ile ilgili temel kavramlar
3. Hafta
Hastane okulları
4. Hafta
Çocukların gelişim özellikleri
5. Hafta
Çocukların gelişim özellikleri
6. Hafta
Çocukların gelişim özellikleri
7. Hafta
Okul dışı eğitimin planlanması
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Hastane ortamı
10. Hafta
Diğer meslek grupları ile işbirliği-Ekip çalışması
11. Hafta
Okul dışı eğitimin uygulanması
12. Hafta
Hastane ortamında eğitim etkinlikleri hazırlama
13. Hafta
Hastane ortamında eğitim etkinlikleri uygulama
14. Hafta
Eğitim programının değerlendirilmesi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Işıktekiner, F.S. ve Akbaba-Altun, S. (2011). Hastane Okullarındaki Sorunlar ve Yaşantılar. Eğitim ve Bilim,36(161), 327-340. Kılıç, M. (2003). Ülkemizdeki Hastane İlköğretim Okullarına Devam Eden Öğrencilerin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4 (6), 49-74. https://orgm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2015_07/29123929_mebhastanesnflar.pdf.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Anlatım,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Ödev
1
10
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ