Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Türkçe Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ELEŞTİREL VE ANALİTİK DÜŞÜNME EĞİT450 - 2 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Eleştirel ve analitik düşünme ile ilgili temel kavramları tanımlayabilecek,
2) Eleştirel ve analitik düşünmenin aşamalarını ifade edebilecek,
3) Eleştirel ve analitik düşünmeyi etkileyen faktörleri tartışabilecek,
4) Eleştirel ve analitik okuma, dinleme ve yazma becerilerini gösterebilecektir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMITemel kavramlar ve tanımlar; düşünme organı olarak beyin, düşünme biçimleri ve düşünmenin gruplandırılması; istemsiz düşünme ve özellikleri; istemli düşünme ve özellikleri; istemli düşünmenin yöntemleri; eleştirel ve analitik düşünme; eleştirel ve analitik düşünmenin temel özellikleri ve kriterleri, eleştirel ve analitik düşünmenin aşamaları; eleştirel ve analitik düşünmeyi etkileyen faktörler; eleştirel ve analitik düşünmenin kapsamı; eleştirel ve analitik okuma; eleştirel ve analitik dinleme; eleştirel ve analitik yazma.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Temel kavramlar ve tanımlar; düşünme organı olarak beyin, düşünme biçimleri ve düşünmenin gruplandırılması
2. Hafta İstemsiz düşünme ve özellikleri
3. Hafta İstemli düşünme ve özellikleri; istemli düşünmenin yöntemleri
4. Hafta Eleştirel ve analitik düşünme; eleştirel ve analitik düşünmenin temel özellikleri ve kriterleri
5. Hafta Eleştirel ve analitik düşünmenin aşamaları
6. Hafta Eleştirel ve analitik düşünmeyi etkileyen faktörler
7. Hafta Eleştirel ve analitik düşünmeyi etkileyen faktörler
8. Hafta Eleştirel ve analitik düşünmenin kapsamı
9. Hafta Eleştirel ve analitik okuma
10. Hafta Eleştirel ve analitik okuma
11. Hafta Eleştirel ve analitik dinleme
12. Hafta Eleştirel ve analitik dinleme
13. Hafta Eleştirel ve analitik yazma
14. Hafta Eleştirel ve analitik yazma
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARNosich, M. N. (2012). Eleştirel düşünme ve disiplinlerarası eleştirel düşünme rehberi (. Aybek, Çev.). Ankara: Anı.
Kurnaz, A. (2011). Eleştirel düşünme öğretimi etkinlikleri (İkinci Baskı). Konya: Eğitim Akademi.
Ruggiero, V. R. (2017). Eleştirel Düşünme İçin Bir Rehber. İstanbul: Alfa.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Örnek Olay İncelemesi,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ödev230
Proje140
Toplam(%)70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)70
Finalin Başarıya Oranı(%)30
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi12336
Final Sınavına Hazırlık12222
Ders Saati12224
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler21836
Toplam İş Yükü120
Toplam İş Yükü / 304
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1       
P2       
P3       
P4       
P5       
P6       
P7       
P8       
P9       
P10