DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 4 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Eleştirel ve analitik düşünme ile ilgili temel kavramları tanımlayabilecek, 2) Eleştirel ve analitik düşünmenin aşamalarını ifade edebilecek, 3) Eleştirel ve analitik düşünmeyi etkileyen faktörleri tartışabilecek, 4) Eleştirel ve analitik okuma, dinleme ve yazma becerilerini gösterebilecektir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Temel kavramlar ve tanımlar; düşünme organı olarak beyin, düşünme biçimleri ve düşünmenin gruplandırılması; istemsiz düşünme ve özellikleri; istemli düşünme ve özellikleri; istemli düşünmenin yöntemleri; eleştirel ve analitik düşünme; eleştirel ve analitik düşünmenin temel özellikleri ve kriterleri, eleştirel ve analitik düşünmenin aşamaları; eleştirel ve analitik düşünmeyi etkileyen faktörler; eleştirel ve analitik düşünmenin kapsamı; eleştirel ve analitik okuma; eleştirel ve analitik dinleme; eleştirel ve analitik yazma.
|
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Temel kavramlar ve tanımlar; düşünme organı olarak beyin, düşünme biçimleri ve düşünmenin gruplandırılması | 2. Hafta | İstemsiz düşünme ve özellikleri | 3. Hafta | İstemli düşünme ve özellikleri; istemli düşünmenin yöntemleri | 4. Hafta | Eleştirel ve analitik düşünme; eleştirel ve analitik düşünmenin temel özellikleri ve kriterleri | 5. Hafta | Eleştirel ve analitik düşünmenin aşamaları | 6. Hafta | Eleştirel ve analitik düşünmeyi etkileyen faktörler | 7. Hafta | Eleştirel ve analitik düşünmeyi etkileyen faktörler | 8. Hafta | Eleştirel ve analitik düşünmenin kapsamı | 9. Hafta | Eleştirel ve analitik okuma | 10. Hafta | Eleştirel ve analitik okuma | 11. Hafta | Eleştirel ve analitik dinleme | 12. Hafta | Eleştirel ve analitik dinleme | 13. Hafta | Eleştirel ve analitik yazma | 14. Hafta | Eleştirel ve analitik yazma |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Nosich, M. N. (2012). Eleştirel düşünme ve disiplinlerarası eleştirel düşünme rehberi (. Aybek, Çev.). Ankara: Anı. Kurnaz, A. (2011). Eleştirel düşünme öğretimi etkinlikleri (İkinci Baskı). Konya: Eğitim Akademi. Ruggiero, V. R. (2017). Eleştirel Düşünme İçin Bir Rehber. İstanbul: Alfa. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Örnek Olay İncelemesi,Proje |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ödev | 2 | 30 | Proje | 1 | 40 | Toplam(%) | | 70 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 70 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 30 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | | | | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 12 | 3 | 36 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 22 | 22 | Ders Saati | 12 | 2 | 24 | Ara Sınava Hazırlık | | | | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 2 | 18 | 36 | Toplam İş Yükü | | | 120 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 4 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 4 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |