Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Türkçe Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
EĞİTİMDE PROGRAM DIŞI ETKİNLİKLER EĞİT447 - 2 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Öğrenci, program dışı faaliyetlerin ne olduğunu açıklar.
2) Öğrenci, farklı program dışı faaliyetler arasındaki ilişkiyi açıklar.
3) Öğrenci, program dışı faaliyetleri eğitim öğretim sürecinde kullanır.
4) Alanının öğretimine yönelik program dışı faaliyetler geliştirir.
5) Öğrenci, program dışı faaliyetlerin bireysel gelişim üzerindeki etkilerini açılar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIProgram dışı faaliyetlerin tanımı; program dışı faaliyetlerin eğitim öğretim sürecinde kullanımı; program dışı faaliyet türleri; program dışı faaliyetlerin öğrenen motivasyonuna etkisi; program dışı faaliyetler ve kalıcı öğrenme; program dışı faaliyetler ve bireysel gelişim (sosyal, duygusal, psikomotor, ruhsal, bilişsel)
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Tanışma, Dersin Amaç ve Hedefleri
2. Hafta Program Dışı Etkinliklerle İlgili Temel Kavramlar, Eğitim Öğretimde Program Dışı Faaliyetlerin Kullanımı
3. Hafta Program Dışı Faaliyet Türleri
4. Hafta GEZİ
5. Hafta Program Dışı Faaliyet Türleri
6. Hafta GEZİ
7. Hafta Eğitimde Program Dışı Etkinlikler ve Değerler Eğitimi
8. Hafta ARASINAV
9. Hafta Ders Dışı Etkinlikler Gerçekleştirilirken Öğrenci, Öğretmen, Okul ve Aile İlişkisi, Katkısı Ve Önemi Program Dışı Etkinlik Hazırlarken Alınması Gereken Önlemler ve Karşılaşılan Sorunlar
10. Hafta Konuk/ Program Dışı Etkinlik Hazırlarken Alınması Gereken Önlemler ve Karşılaşılan Sorunlar
11. Hafta Ders Dışı Etkinliklerle İlgili Yasal Düzenlemeler/Kulüp sunuları
12. Hafta Ders sunumları
13. Hafta Ders Sunumları
14. Hafta Dersin Değerlendirilmesi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBerberoğlu-Okur, E. ve Uygun, S. (2013). Sınıf dışı eğitimin dünyadaki ve Türkiye?deki gelişiminin incelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2). 32-42.
Binbaşıoğlu, Cavit. Ders dışı etkinliklerin değerlendirilmesi, Çağdaş Eğitim. Sayı:97, Ankara-1985 (s.7-13).
Buckley, P. ve Lee, P. (2018). The impact of extra-curricular activity on the student experience. Active Learning in Higher Education. 1-12.
Gündoğdu, C., Karataş, Ö. ve Nacar, E. (2011). Ders dışı etkinliklerin uygulamalarında okul müdürlerinin sorunları. 6(1), 65-72.
Köksal, N. Ve Tuncel Ayvaz, Z. (2019). Eğitimde Program Dışı Etkinlikler.
Massoni, E. (2011). Positive effects of extra curricular activities on students. 9, 27, 84-87.
Mahoney, J. L. ve Cairns, D. B. ve Farmer, W. T. (2003). 95, 2, 409-418.
Sarı, M. (2012). An investigation of high school students? participation in extracurricular activities. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 5(1), 72-89.

ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİÖrnek Olay İncelemesi,Proje,Sorun/Problem Çözme,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav550
Ödev120
Toplam(%)70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)70
Finalin Başarıya Oranı(%)30
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1         
P2         
P3         
P4         
P5         
P6         
P7         
P8         
P9         
P10