Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Öğrenci, program dışı faaliyetlerin ne olduğunu açıklar. 2) Öğrenci, farklı program dışı faaliyetler arasındaki ilişkiyi açıklar. 3) Öğrenci, program dışı faaliyetleri eğitim öğretim sürecinde kullanır. 4) Alanının öğretimine yönelik program dışı faaliyetler geliştirir. 5) Öğrenci, program dışı faaliyetlerin bireysel gelişim üzerindeki etkilerini açılar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Program dışı faaliyetlerin tanımı; program dışı faaliyetlerin eğitim öğretim sürecinde kullanımı; program dışı faaliyet türleri; program dışı faaliyetlerin öğrenen motivasyonuna etkisi; program dışı faaliyetler ve kalıcı öğrenme; program dışı faaliyetler ve bireysel gelişim (sosyal, duygusal, psikomotor, ruhsal, bilişsel)
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Tanışma, Dersin Amaç ve Hedefleri
2. Hafta
Program Dışı Etkinliklerle İlgili Temel Kavramlar, Eğitim Öğretimde Program Dışı Faaliyetlerin Kullanımı
3. Hafta
Program Dışı Faaliyet Türleri
4. Hafta
GEZİ
5. Hafta
Program Dışı Faaliyet Türleri
6. Hafta
GEZİ
7. Hafta
Eğitimde Program Dışı Etkinlikler ve Değerler Eğitimi
8. Hafta
ARASINAV
9. Hafta
Ders Dışı Etkinlikler Gerçekleştirilirken Öğrenci, Öğretmen, Okul ve Aile İlişkisi, Katkısı Ve Önemi Program Dışı Etkinlik Hazırlarken Alınması Gereken Önlemler ve Karşılaşılan Sorunlar
10. Hafta
Konuk/ Program Dışı Etkinlik Hazırlarken Alınması Gereken Önlemler ve Karşılaşılan Sorunlar
11. Hafta
Ders Dışı Etkinliklerle İlgili Yasal Düzenlemeler/Kulüp sunuları
12. Hafta
Ders sunumları
13. Hafta
Ders Sunumları
14. Hafta
Dersin Değerlendirilmesi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Berberoğlu-Okur, E. ve Uygun, S. (2013). Sınıf dışı eğitimin dünyadaki ve Türkiye?deki gelişiminin incelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2). 32-42. Binbaşıoğlu, Cavit. Ders dışı etkinliklerin değerlendirilmesi, Çağdaş Eğitim. Sayı:97, Ankara-1985 (s.7-13). Buckley, P. ve Lee, P. (2018). The impact of extra-curricular activity on the student experience. Active Learning in Higher Education. 1-12. Gündoğdu, C., Karataş, Ö. ve Nacar, E. (2011). Ders dışı etkinliklerin uygulamalarında okul müdürlerinin sorunları. 6(1), 65-72. Köksal, N. Ve Tuncel Ayvaz, Z. (2019). Eğitimde Program Dışı Etkinlikler. Massoni, E. (2011). Positive effects of extra curricular activities on students. 9, 27, 84-87. Mahoney, J. L. ve Cairns, D. B. ve Farmer, W. T. (2003). 95, 2, 409-418. Sarı, M. (2012). An investigation of high school students? participation in extracurricular activities. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 5(1), 72-89.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Örnek Olay İncelemesi,Proje,Sorun/Problem Çözme,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
5
50
Ödev
1
20
Toplam(%)
70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
70
Finalin Başarıya Oranı(%)
30
Toplam(%)
100
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ