DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 4 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) DEHB tanılama ölçütlerini ve alt türlerini açıklar 2) DEHB?li bireylerin/çocukların sınıf ortamlarını yapılandırmakla ilgili temel ilkeleri açıklar 3) DEHB?li öğrencilerin temel özellikleri doğrultusunda, öğretmenlere programlarında nasıl uyarlama yapacaklarına yönelik öneriler verir 4) 5) 6) 7) 8)
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu (DEHB) ile ilgili genel bilgiler, DEHB?in tanılanması ve tıbbi tedavisi, DEHB olan çocuklarda sınıf ve davranış yönetiminde kullanılan teknikler, DEHB olan çocukların akademik başarısını artırmak için uygulanan stratejiler. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | DEHB'in tanımı, tanı ölçütleri ve epidemiyolojisi | 2. Hafta | DEHB oluş nedenleri | 3. Hafta | DEHB'in yaşam boyu seyri | 4. Hafta | DEHB'in değerlendirme süreci | 5. Hafta | DEHB'in tedavisi | 6. Hafta | DEHB ile ilgili mitler ve gerçekler | 7. Hafta | Sınıf atmosferini yapılandırmak | 8. Hafta | Zorlayıcı/problem davranışları değerlendirme | 9. Hafta | DEHB ve davranış yönetimi | 10. Hafta | DEHB olan öğrencini akademik başarısını artırmak | 11. Hafta | DEHB ve dikkat | 12. Hafta | Dikkati eğitim ve öğretim uygulamalarına yönlendirebilmek | 13. Hafta | |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | - Öğretim üyesinin ÖYS de paylaştığı ders sunuları - DEHB Öğretmen El Kitabı. ?Aileler ve Öğretmenler El Ele Çalışıyor: DEHB olan öğrencilerin Aileleri ve Öğretmenleri için Eğitim Programı? projesi. Ankara Valiliği Milli Eğitim Müdürlüğü, Özel Eğitim Rehberlik ve Danışma Hizmetleri Bölümü. AB Eğitim ve Gençlik araştırmaları hayat boyu öğrenme programı, Grundtvig Öğrenme Ortaklığı faaliyeti (2009). ISBN: 978-605-378-052-6 - Bebeklikten Erişkinliğe Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu (2021). Prof. Dr. Bengi Semerci, Prof. Dr. Atilla Turgay. Alfa Basım Yayım. - Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu ile ilgili Her şey (Ed. Fevziye Toros ve Gülen Güler Aksu) (2019). Akademisyen Kitabevi. - Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu (Ed. A. Şebnem Soysal Acar) (2019). Nobel Akademik Yayıncılık.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Soru-Cevap,Tartışma,Örnek Olay İncelemesi,Proje |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Toplam(%) | | 40 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 6 | 6 | Ders Saati | 14 | 2 | 28 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 6 | 6 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | 2 | 20 | 40 | Konu Araştırma | 1 | 5 | 5 | Toplam İş Yükü | | | 115 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 3,83 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 4 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |