Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Türkçe Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU EĞİT442 - 2 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) DEHB tanılama ölçütlerini ve alt türlerini açıklar
2) DEHB?li bireylerin/çocukların sınıf ortamlarını yapılandırmakla ilgili temel ilkeleri açıklar
3) DEHB?li öğrencilerin temel özellikleri doğrultusunda, öğretmenlere programlarında nasıl uyarlama yapacaklarına yönelik öneriler verir
4)
5)
6)
7)
8)
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIDikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu (DEHB) ile ilgili genel bilgiler, DEHB?in tanılanması ve tıbbi tedavisi, DEHB olan çocuklarda sınıf ve davranış yönetiminde kullanılan teknikler, DEHB olan çocukların akademik başarısını artırmak için uygulanan stratejiler.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta DEHB'in tanımı, tanı ölçütleri ve epidemiyolojisi
2. Hafta DEHB oluş nedenleri
3. Hafta DEHB'in yaşam boyu seyri
4. Hafta DEHB'in değerlendirme süreci
5. Hafta DEHB'in tedavisi
6. Hafta DEHB ile ilgili mitler ve gerçekler
7. Hafta Sınıf atmosferini yapılandırmak
8. Hafta Zorlayıcı/problem davranışları değerlendirme
9. Hafta DEHB ve davranış yönetimi
10. Hafta DEHB olan öğrencini akademik başarısını artırmak
11. Hafta DEHB ve dikkat
12. Hafta Dikkati eğitim ve öğretim uygulamalarına yönlendirebilmek
13. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR- Öğretim üyesinin ÖYS de paylaştığı ders sunuları
- DEHB Öğretmen El Kitabı. ?Aileler ve Öğretmenler El Ele Çalışıyor: DEHB olan öğrencilerin Aileleri ve Öğretmenleri için Eğitim Programı? projesi. Ankara Valiliği Milli Eğitim Müdürlüğü, Özel Eğitim Rehberlik ve Danışma Hizmetleri Bölümü. AB Eğitim ve Gençlik araştırmaları hayat boyu öğrenme programı, Grundtvig Öğrenme Ortaklığı faaliyeti (2009). ISBN: 978-605-378-052-6
- Bebeklikten Erişkinliğe Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu (2021). Prof. Dr. Bengi Semerci, Prof. Dr. Atilla Turgay. Alfa Basım Yayım.
- Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu ile ilgili Her şey (Ed. Fevziye Toros ve Gülen Güler Aksu) (2019). Akademisyen Kitabevi.
- Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu (Ed. A. Şebnem Soysal Acar) (2019). Nobel Akademik Yayıncılık.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Tartışma,Örnek Olay İncelemesi,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14228
Final Sınavına Hazırlık166
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık166
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler22040
Konu Araştırma 155
Toplam İş Yükü115
Toplam İş Yükü / 303,83
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7Ö8
P1               
P2               
P3               
P4               
P5               
P6               
P7               
P8               
P9               
P10