Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Açık ve Uzaktan Eğitim'e ilişkin temel kavramları anlayabilecek, 2) Öğrenme kuramları ve öğretim metotları ile uzaktan eğitim arasında ilişkiyi sorgulayabilecek, 3) Açık Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimi, Türkiye'de ve Dünyada bu konuda yapılan çalışmalar hakkında bilgi sahibi olabilecek, 4) Uzaktan eğitim teknolojilerin hazırlanmasında kullanılan teknik ve yöntemleri öğrenebilecek 5) Açık ve Uzaktan Eğitim de organizasyon ve sınıf yönetimi konusunda bilgi sahibi olabilecek, 6) Açık Uzaktan eğitimde kullanılan öğretim-öğrenme içerik yönetim sistemleri ve tasarımında yer alan bileşenler hakkında bilgi sahibi olabilecek, 7) İnternet ile Uzaktan eğitimde etkileşimli içeriğin hazırlanması ve dağıtıma ilişkin yazılım ve sistemleri kullanabilecek, 8) Açık Uzaktan eğitim yazılımlarını kullanarak ders materyali hazırlayabilecek, 9) Kitlesel açık çevrimiçi derslerin geliştirilmesindeki temel teorileri anlayarak ile dünyadaki uygulamaları tanıyacaklardır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Açık ve uzaktan öğrenmenin temel kavramları ve felsefesi; dünyada uzaktan eğitimin gelişimi; Türkiye?de uzaktan eğitimin gelişimi; uzaktan eğitimde öğrenen ve rehber rolleri; uzaktan eğitimde kullanılan teknolojiler; açık ve uzaktan eğitimin yönetimi; açık ve uzaktan öğrenmede sınıf yönetimi ve bileşenleri; açık eğitim kaynakları ve dünyadaki eğilimler; kitlesel açık çevrimiçi dersler; kişiselleştirilmiş öğrenme ortamları; açık ve uzaktan eğitimle ilgili sorunlar ve bunların çözümü; öğretmen yetiştirmede açık ve uzaktan eğitim uygulamaları; açık ve uzaktan eğitimde bireysel öğretim materyali geliştirme ve öğrenci destek hizmetleri; farklı öğrenme durumları için öğretim stratejilerinin belirlenmesi; uzaktan eğitimde araştırma ve değerlendirme.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Açık ve Uzaktan Eğitimin Temelleri
2. Hafta
Açık ve Uzaktan Eğitim Kapsamı
3. Hafta
Açık ve Uzaktan Eğitimin Tarihçesi ve Kuramları
4. Hafta
Etkinliğe ilişkin Araştırmalar
5. Hafta
Açık ve Uzaktan Eğitim Teknolojileri (Yazılım, sistem ve Araçlar)
6. Hafta
Günümüzde Açık ve Uzaktan Eğitim Uygulamaları-Kullanım Hakları
7. Hafta
Açık ve Uzaktan Eğitim için Öğretim Tasarımı
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Açık ve Uzaktan Eğitim Öğrencisi ve Rehberi
10. Hafta
Açık Ve Uzaktan Öğrenmede Yönetimsel Unsurlar
11. Hafta
Açık ve Uzaktan Eğitim Materyalleri Geliştirme
12. Hafta
Açık ve Uzaktan Eğitim, Web ve Internet
13. Hafta
Açık ve Uzaktan Eğitim Uygulamaları-MOOC?lar-Teori ve Uygulama
14. Hafta
Açık ve Uzaktan Eğitimin Değerlendirilmesi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Gülbahar, Y. (2017). e-öğrenme. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Moore, M. G. (2013). Handbook of Distance Education (3rd ed.). USA: Lawrence Erlbaum. Garrison, D. R. & Anderson, T. (2003). E-Learning in the 21st Century. USA: Routledge. Simonson M. R., Smaldino, S. E. & Zvacek, S. (2002). Teaching and Learning at a Distance: Foundations of Distance Education (2nd Edition). Prentice Hall, USA. Kalelioğlu, F., Cabı E., Yalçınalp S., Ersoy H., Avcı Ü. ve Ergün E. (2015). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Ankara: Pegem.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Proje,Sorun/Problem Çözme
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
25
Ödev
1
25
Proje
1
25
Toplam(%)
75
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
75
Finalin Başarıya Oranı(%)
25
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
1
30
30
Ders Saati
14
2
28
Ara Sınava Hazırlık
1
20
20
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
1
20
20
Proje
1
20
20
Toplam İş Yükü
122
Toplam İş Yükü / 30
4,06
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ