Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Türkçe Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
OKULLARDA REHBERLİK EĞİT400 Sekizinci Yarıyıl (Bahar) 2 + 0 3

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI4
YARIYILSekizinci Yarıyıl (Bahar)
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Psikolojik danışma ve rehberliğin tanımını ve tarihçesini öğrenme, eğitimdeki yerini ve önemini kavrayabilme.
2) Her eğitim kademesinde öğretmenin PDR hizmetlerindeki rolünü ve önemini bilme.
3) Eğitsel, kişisel ve mesleki rehberlik hizmetlerinin amacını ve bu alanlarda yapılacak hizmetleri açıklayabilme.
4) Etkili görüşme becerilerini bilme.
5) Bireyi tanıma tekniklerinin neler olduğunu ve nasıl uygulandığını bilme.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIOkullarda rehberlik ve danışmanlık hizmetlerinin rolü, amaçları ve ilkeleri; Okullarda rehberlik ve danışmanlık hizmetlerinin rolü, amaçları ve ilkeleri; kapsamlı gelişim okulu danışmanlık programları; kapsamlı bir programın duyarlı hizmetleri; okul danışmanlığı programlarında öğretmenlerin rolü; okul danışmanı-öğretmen işbirliği; yardım becerileri; ebeveynlerle ve okul toplumunun ötesinde ilişkiler. Öğrencilerin eğitim sistemi içinde psikolojik danışma ve rehberlik hizmetleri hakkında bilgi sahibi olması ve edindiği bilgiyi meslek yaşamında uygulayabilmesi amaçlanmaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Tanışma, Dersin Amaç ve Hedefleri
2. Hafta Çağdaş Eğitim Sisteminde Öğrenci Kişilik Hizmetleri
3. Hafta Okullarda Psikolojik Danışma ve Rehberlik Hizmetlerinin Tarihçesi
4. Hafta Eğitim Kademelerine Göre Psikolojik Danışma ve Rehberlik Hizmetleri
5. Hafta Eğitsel Rehberlik
6. Hafta Eğitsel Rehberlik
7. Hafta Mesleki Rehberlik
8. Hafta Mesleki Rehberlik
9. Hafta Ara Sınav
10. Hafta Kişisel Rehberlik
11. Hafta Kişisel Rehberlik
12. Hafta Yardım Becerileri
13. Hafta Bireyi Tanıma Teknikleri
14. Hafta Bireyi Tanıma Teknikleri
15. Hafta Rehberlik Hizmetlerinin Okullarda Yapılanması
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1. Kuzgun, Y. (1997). Rehberlik ve psikolojik danışma. ÖSYM Yayınları, Ankara.
2. Özyürek, R. (2007). Psikolojik danışman eğitiminin ve okullardaki psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin niteliğini yükseltmeye yönelik öneriler. İçinde F. Korkut Owen, R. Özyürek, & D. Owen (Ed), Gelişen psikolojik danışma ve rehberlik: Meslekleşme sürecinde ilerlemeler (s. 123-137). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
3. Schmidt, J. J. (2017). Okullarda psikolojik danışma. (S. Doğan, Çev. Ed.). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
4. Yeşilyaprak, B. (Ed.) (2013). 21. yüzyılda eğitimde rehberlik hizmetleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİAra Sınav 40% Ödev 20% Final Sınavı 40%
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14228
Final Sınavına Hazırlık11313
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık199
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler188
Toplam İş Yükü89
Toplam İş Yükü / 302,96
Dersin AKTS Kredisi3
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1         
P2         
P3         
P4         
P5         
P6         
P7         
P8         
P9         
P10