DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 4 |
YARIYIL | Sekizinci Yarıyıl (Bahar) |
AKTS | 3 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Psikolojik danışma ve rehberliğin tanımını ve tarihçesini öğrenme, eğitimdeki yerini ve önemini kavrayabilme. 2) Her eğitim kademesinde öğretmenin PDR hizmetlerindeki rolünü ve önemini bilme. 3) Eğitsel, kişisel ve mesleki rehberlik hizmetlerinin amacını ve bu alanlarda yapılacak hizmetleri açıklayabilme. 4) Etkili görüşme becerilerini bilme. 5) Bireyi tanıma tekniklerinin neler olduğunu ve nasıl uygulandığını bilme.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Okullarda rehberlik ve danışmanlık hizmetlerinin rolü, amaçları ve ilkeleri; Okullarda rehberlik ve danışmanlık hizmetlerinin rolü, amaçları ve ilkeleri; kapsamlı gelişim okulu danışmanlık programları; kapsamlı bir programın duyarlı hizmetleri; okul danışmanlığı programlarında öğretmenlerin rolü; okul danışmanı-öğretmen işbirliği; yardım becerileri; ebeveynlerle ve okul toplumunun ötesinde ilişkiler.
Öğrencilerin eğitim sistemi içinde psikolojik danışma ve rehberlik hizmetleri hakkında bilgi sahibi olması ve edindiği bilgiyi meslek yaşamında uygulayabilmesi amaçlanmaktadır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Tanışma, Dersin Amaç ve Hedefleri | 2. Hafta | Çağdaş Eğitim Sisteminde Öğrenci Kişilik Hizmetleri | 3. Hafta | Okullarda Psikolojik Danışma ve Rehberlik Hizmetlerinin Tarihçesi | 4. Hafta | Eğitim Kademelerine Göre Psikolojik Danışma ve Rehberlik Hizmetleri | 5. Hafta | Eğitsel Rehberlik | 6. Hafta | Eğitsel Rehberlik | 7. Hafta | Mesleki Rehberlik | 8. Hafta | Mesleki Rehberlik | 9. Hafta | Ara Sınav | 10. Hafta | Kişisel Rehberlik | 11. Hafta | Kişisel Rehberlik | 12. Hafta | Yardım Becerileri | 13. Hafta | Bireyi Tanıma Teknikleri | 14. Hafta | Bireyi Tanıma Teknikleri | 15. Hafta | Rehberlik Hizmetlerinin Okullarda Yapılanması |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | 1. Kuzgun, Y. (1997). Rehberlik ve psikolojik danışma. ÖSYM Yayınları, Ankara. 2. Özyürek, R. (2007). Psikolojik danışman eğitiminin ve okullardaki psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin niteliğini yükseltmeye yönelik öneriler. İçinde F. Korkut Owen, R. Özyürek, & D. Owen (Ed), Gelişen psikolojik danışma ve rehberlik: Meslekleşme sürecinde ilerlemeler (s. 123-137). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. 3. Schmidt, J. J. (2017). Okullarda psikolojik danışma. (S. Doğan, Çev. Ed.). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. 4. Yeşilyaprak, B. (Ed.) (2013). 21. yüzyılda eğitimde rehberlik hizmetleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Proje |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | Ara Sınav 40%
Ödev 20%
Final Sınavı 40%
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 13 | 13 | Ders Saati | 14 | 2 | 28 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 9 | 9 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 1 | 8 | 8 | Toplam İş Yükü | | | 89 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 2,96 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 3 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |