Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Ahlak ve etik ile ilgili temel kavramları ve kuramları açıklar. 2) Meslek etik ilkelerini açıklar. 3) Eğitimin tüm süreçlerinde etik davranışlar açıklar. 4) Etik dışı davranışları ayırt eder. 5) Etik ikilemlere çözüm geliştirir. 6) Etik lider davranışı gösterir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
-
DERS TANIMI
Bu dersin sonunda öğrenciler; ahlak ve etikle ilgili temel kavramlar ve teorileri inceleme, etik ilke, etik kural, iş ve meslek ahlakı/etiği, sosyal, kültürel, ahlaki, etik yönleriyle öğretmenlik mesleği; eğitim ve öğrenme hakkı eğitim, öğretim, öğrenme ve değerlendirme sürecinde etik ilkeleri incelemeyi, eğitim paydaşlarıyla (işverenler/yöneticiler, meslektaşlar, veliler, meslek kuruluşları ve toplumla) ilişkilerde etik ilkeleri, eğitim/okul yöneticileri, veliler ve öğrencilerin ahlaki/etik sorumlukları; iş ve meslek hayatında etik dışı davranışları tanımlamayı, Türkiye?de kamu yönetimi, eğitim ve öğretmenlerle ilgili etik düzenlemeleri incelemeyi, okulda ve eğitimde etik dışı davranışlar, etik ikilemler, sorunlar ve çözüm yollarını, okulda ahlak/etik eğitimi ve etik kurullarını, ahlaki/etik bir lider olarak okul müdürü ve öğretmeni incelemeyi irdeler.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Eğitim ve Öğretim Sürecinde Etik
2. Hafta
Etik, Etik Teorileri ve İlgili Temel Kavramlar
3. Hafta
Meslek, Meslek Etiği ve Etik Kodlar
4. Hafta
Davranışın Etik Açıdan Değerlendirilmesi ve Etik Karar
5. Hafta
Kamu Etiği
6. Hafta
Dünya?da ve Türkiye?de Öğretmenlik Meslek Etiği
7. Hafta
Öğretmenlik Mesleğinde Etik Dışı Davranışlar
8. Hafta
Ara sınav Haftası
9. Hafta
Akademik Etik
10. Hafta
Etik Liderlik ve Eğitim Yöneticilerinin Etik İlkeleri
11. Hafta
Okul Öncesi ve özel eğitimde etik
12. Hafta
Öğrencilerin Etik Hak ve Sorumlulukları
13. Hafta
Etik Eğitimi: Öğretmen ve Öğrenciler için Öneriler
14. Hafta
Vaka tartışmaları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Pehlivan, İ. (1998). Yönetsel Mesleki ve Örgütsel Etik. Ankara:Pegem Akademi. Beck, L.G., Murphy, J. and Others. (1997). Etihics in Educational Leadership Programs: Emerging Models. Colombia: UCEA Publishing. Aydın, İ. (2016). Akademik Etik. Ankara: Pegem Akademi.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
5
8
40
Final Sınavına Hazırlık
1
1
1
Ders Saati
14
2
28
Ara Sınava Hazırlık
1
15
15
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1
1
Ödevler
Toplam İş Yükü
86
Toplam İş Yükü / 30
2,86
Dersin AKTS Kredisi
3
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ