DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 4 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Öğretim Görevlisi Esra Merdin
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Gelişimin temel kavramları ve ilkelerini öğrenir. 2) Erken çocukluk döneminde bütüncül bir yaklaşımla, çocuğun sosyal ve duygusal, fiziksel, bilişsel gelişim özellikleri hakkında bilgi sahibi olur. 3) Ülkemizde uygulanan bebeklik dönemi eğitim programı hakkında bilgi sahibi olur. 4) Dünyada uygulanan bebeklik dönemi eğitim programları hakkında bilgi sahibi olur. 5) Bebeklik döneminde gelişimi destekleyecek etkinlikler planlayabilir. 6) Bebeklik dönemi gelişimini etkileyen faktörler hakkında bilgi sahibi olur. 7) Bebeklik dönemi eğitim sürecini tasarlar.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | - |
DERS TANIMI | Doğum öncesi gelişim özelliklerini bilmek, yeni doğan döneminin özelliklerini anlamak, erken çocukluk döneminde farklı gelişim alanlarının (fiziksel, bilişsel, sosyal ve duygusal) özelliklerini kavramak ve gelişimi etkileyen faktörlerin farkına varmak. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Ders tanıtımı ve giriş | 2. Hafta | Gelişim ile İlgili Temel Konular | 3. Hafta | Doğum Öncesi Gelişim ve Doğum | 4. Hafta | Bebeklik Döneminde Fiziksel Gelişim | 5. Hafta | Bebeklik Döneminde Bilişsel Gelişim | 6. Hafta | Bebeklik Döneminde Bilişsel Gelişim | 7. Hafta | Bebeklik Döneminde Sosyal Gelişim | 8. Hafta | Ara sınav | 9. Hafta | Bebeklik Döneminde Döneminde Duygusal Gelişim | 10. Hafta | Türkiye ?de ve Dünyada Bebeklik Döneminde Eğitim Uygulamaları | 11. Hafta | Bebeklik Dönemi Eğitim Programlarında Eğitimcinin Rolü ve Sorumlulukları | 12. Hafta | Bebeklik Dönemi Eğitiminde Fiziksel Çevre | 13. Hafta | Bebeklik Dönemi Eğitiminde Değerlendirme | 14. Hafta | Genel Tekrar |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Dr.Öğr.ÜyesiŞenil Ünlü Çetin (Editör) (2018). Uygulanmış Etkinlik Örnekleriyle Bebeklik Döneminde Eğitim (1. Basım) Nobel Yayıncılık, Ankara. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Soru-Cevap,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Ödev | 1 | 20 | Makale Sunuşu | 1 | 10 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | | | | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 20 | 20 | Ders Saati | 14 | 2 | 28 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 15 | 15 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 3 | 10 | 30 | Toplam İş Yükü | | | 97 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 3,23 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 4 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |