Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Okul Öncesi Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ÇOCUKLUK TARİHİ ECC413 - 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IÖğretim Görevlisi Esra Merdin
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Bu ders çerçevesinde öğrenciler, çocuk ve çocukluk algısının ve tanımının ortaçağdan günümüze kadar olan değişimini,
2) çocuğun değeri ve statüsünü, çocuk yetiştirme biçimlerini,
3) Avrupa da ve dünyada çocuk algısı ve çocukluk tanımlarının karşılaştırmalı incelenmesini,
4) Osmanlı ve Cumhuriyet döneminde çocuk ve çocukluk algısını,
5) değişen çocuk kültürü ve çocuk kültürünün belirleyici faktörlerini, çocuk hakları ile çocuğun değeri arasındaki ilişkiyi,
6) çocukluk tarihi çalışma yöntemleri ve çocukluk tarihi çalışmalarını, 21. yy.da çocukluğun kısalması ya da yok olmasına ilişkin tartışmalara bakış gibi konulara yer vermeyi irdeler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI"Çocukluk Tarihi" dersi, çocukluğun toplumsal, kültürel, ve tarihsel bağlam içinde nasıl şekillendiğini ve değiştiğini inceleyen bir disiplindir. Bu ders çocukluğun geçmişten günümüze kadar olan evrimini anlamaya odaklanır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Çocukluğun Tarihsel Kökenleri ve Tanımı
2. Hafta Çocukluğun Tarihsel Kökenleri ve Tanımı
3. Hafta Antik Dönemden Ortaçağ'a Çocukluğun Görünümü
4. Hafta Antik Dönemden Ortaçağ'a Çocukluğun Görünümü
5. Hafta Yeniden Doğuş ve Aydınlanma Çağında Çocuklar
6. Hafta Sanayi Devrimi ve Çocuk İşçiliği
7. Hafta Sanayi Devrimi ve Çocuk İşçiliği
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Modern Çocukluk ve Eğitim Sistemi
10. Hafta 20. Yüzyılda Çocuk Kültürü ve Medya
11. Hafta 20. Yüzyılda Çocuk Kültürü ve Medya
12. Hafta Çocuk Hakları
13. Hafta Modern Toplumda Çocukluk
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARPhilippe Aries'in "Çocukluk Tarihi" adlı kitabı: Bu kitap, çocukluğun tarih boyunca nasıl algılandığını ve değiştiğini derinlemesine inceler ve çocukluk konusunda temel bir anlayış sağlar.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİTartışma,Soru-Cevap,Anlatım
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ödev130
Devam110
Makale Sunuşu220
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati31442
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı13030
Ödevler32060
Toplam İş Yükü132
Toplam İş Yükü / 304,4
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6
P1           
P2           
P3  X          
P4  X          
P5           
P6           
P7    X   X   X   X  
P8  X     X       X
P9           
P10        X    
P11           
P12  X   X   X   X   X   X
P13           
P14           
P15           
P16           
P17           
P18