DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 4 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Öğretim Görevlisi Esra Merdin
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Bu ders çerçevesinde öğrenciler, çocuk ve çocukluk algısının ve tanımının ortaçağdan günümüze kadar olan değişimini, 2) çocuğun değeri ve statüsünü, çocuk yetiştirme biçimlerini, 3) Avrupa da ve dünyada çocuk algısı ve çocukluk tanımlarının karşılaştırmalı incelenmesini, 4) Osmanlı ve Cumhuriyet döneminde çocuk ve çocukluk algısını, 5) değişen çocuk kültürü ve çocuk kültürünün belirleyici faktörlerini, çocuk hakları ile çocuğun değeri arasındaki ilişkiyi, 6) çocukluk tarihi çalışma yöntemleri ve çocukluk tarihi çalışmalarını, 21. yy.da çocukluğun kısalması ya da yok olmasına ilişkin tartışmalara bakış gibi konulara yer vermeyi irdeler.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | |
DERS TANIMI | "Çocukluk Tarihi" dersi, çocukluğun toplumsal, kültürel, ve tarihsel bağlam içinde nasıl şekillendiğini ve değiştiğini inceleyen bir disiplindir. Bu ders çocukluğun geçmişten günümüze kadar olan evrimini anlamaya odaklanır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Çocukluğun Tarihsel Kökenleri ve Tanımı | 2. Hafta | Çocukluğun Tarihsel Kökenleri ve Tanımı | 3. Hafta | Antik Dönemden Ortaçağ'a Çocukluğun Görünümü | 4. Hafta | Antik Dönemden Ortaçağ'a Çocukluğun Görünümü | 5. Hafta | Yeniden Doğuş ve Aydınlanma Çağında Çocuklar | 6. Hafta | Sanayi Devrimi ve Çocuk İşçiliği | 7. Hafta | Sanayi Devrimi ve Çocuk İşçiliği | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Modern Çocukluk ve Eğitim Sistemi | 10. Hafta | 20. Yüzyılda Çocuk Kültürü ve Medya | 11. Hafta | 20. Yüzyılda Çocuk Kültürü ve Medya | 12. Hafta | Çocuk Hakları | 13. Hafta | Modern Toplumda Çocukluk |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Philippe Aries'in "Çocukluk Tarihi" adlı kitabı: Bu kitap, çocukluğun tarih boyunca nasıl algılandığını ve değiştiğini derinlemesine inceler ve çocukluk konusunda temel bir anlayış sağlar. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Tartışma,Soru-Cevap,Anlatım |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ödev | 1 | 30 | Devam | 1 | 10 | Makale Sunuşu | 2 | 20 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | | | | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | | | | Final Sınavına Hazırlık | | | | Ders Saati | 3 | 14 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | | | | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 30 | 30 | Ödevler | 3 | 20 | 60 | Toplam İş Yükü | | | 132 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 4,4 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 4 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |