Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Çocuk Haklarına ilişkin temel kavramlar ve yaklaşımları açıklar 2) Ulusal ve uluslararası sözleşmelerde çocuk haklarının kapsamını analiz eder 3) Çocuk Hakları ihlali ve önlemlerinin önemini açıklar 4) Dünyada ve Türkiye?de çocuk hak ve ihmali, istismarı çeşitlerini açıklar 5) Hak temelli herkes için eğitim yaklaşımını toplumsal ihtiyaçlarla ilişkilendirir 6) Çocuk hakları ve okul, öğretmen, toplum ilişkisini kurar ve açıklar 7) Çocuk hakları savunuculuğunun önemini ve öğretmen sorumluluklarını açıklar
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
-
DERS TANIMI
Bu derste öğrenciler çocuğun tanımı, Türk kültüründe çocuk, toplumda ve ailede çocuğun yeri ve değeri, Çocuk
Hakları Sözleşmesi, çocuk hakları ve istismarı, Türkiye'de çocuğun durumu ve istismarı, çocuk istismarı çeşitleri,
fiziksel, cinsel, duygusal istismar ve ihmal, kimsesiz ve sokak çocuklarının sorunları, çocuğu koruma ve
rehabilitasyon çalışmaları ile ilgili bilgiler edinir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Tanışma, Dersin Amacı ve İçeriği
2. Hafta
Hak temelli yaklaşımlarda temel kavramlar ve terimler
3. Hafta
Ayrımcılık, eşitsizlik
4. Hafta
Çocuk hakları-okul-öğretmen-aile-toplum ilişkisi
5. Hafta
Eğitim-hukuk ve çocuk hakları arasındaki ilişki
6. Hafta
Çocuk ihmali ve istismarı
7. Hafta
Çocuk hakları ihlali ve önlemler. Dünyada ve Türkiye?de çocuk hakları ile ilgili durum analizi ve yasalar
8. Hafta
Ara sınav
9. Hafta
Türkiye?de çocuk hakları ile ilgili çalışmalar
10. Hafta
Çocuk hakları sözleşmesinin tarihçesi, amacı ve yansımaları
11. Hafta
ÇHS Maddelerinin analizi, Okul Öncesi dönemle ilgili maddelerin analizi
12. Hafta
Çocuk hak ihlalleri (Eğitim)
13. Hafta
Çocuk hak ihlalleri (Medya)
14. Hafta
Çocuk hak ihlalleri (Gündelik yaşam)
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Çeşitli kaynaklardan oluşturulan ders notları, ÇHS ve ilgili ulusal ve uluslararası sözleşmeler
Sabancı Üniversitesi Çocuk Hakları ile ilgili ERG yayınlarının tamamı
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
3
42
Final Sınavına Hazırlık
1
15
15
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
15
15
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1
1
Ödevler
Toplam İş Yükü
116
Toplam İş Yükü / 30
3,86
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ