Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Okul Öncesi Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ÇOCUK HAKLARI ECC412 - 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Mesude Atay
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Çocuk Haklarına ilişkin temel kavramlar ve yaklaşımları açıklar
2) Ulusal ve uluslararası sözleşmelerde çocuk haklarının kapsamını analiz eder
3) Çocuk Hakları ihlali ve önlemlerinin önemini açıklar
4) Dünyada ve Türkiye?de çocuk hak ve ihmali, istismarı çeşitlerini açıklar
5) Hak temelli herkes için eğitim yaklaşımını toplumsal ihtiyaçlarla ilişkilendirir
6) Çocuk hakları ve okul, öğretmen, toplum ilişkisini kurar ve açıklar
7) Çocuk hakları savunuculuğunun önemini ve öğretmen sorumluluklarını açıklar
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER-
DERS TANIMIBu derste öğrenciler çocuğun tanımı, Türk kültüründe çocuk, toplumda ve ailede çocuğun yeri ve değeri, Çocuk Hakları Sözleşmesi, çocuk hakları ve istismarı, Türkiye'de çocuğun durumu ve istismarı, çocuk istismarı çeşitleri, fiziksel, cinsel, duygusal istismar ve ihmal, kimsesiz ve sokak çocuklarının sorunları, çocuğu koruma ve rehabilitasyon çalışmaları ile ilgili bilgiler edinir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Tanışma, Dersin Amacı ve İçeriği
2. Hafta Hak temelli yaklaşımlarda temel kavramlar ve terimler
3. Hafta Ayrımcılık, eşitsizlik
4. Hafta Çocuk hakları-okul-öğretmen-aile-toplum ilişkisi
5. Hafta Eğitim-hukuk ve çocuk hakları arasındaki ilişki
6. Hafta Çocuk ihmali ve istismarı
7. Hafta Çocuk hakları ihlali ve önlemler. Dünyada ve Türkiye?de çocuk hakları ile ilgili durum analizi ve yasalar
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Türkiye?de çocuk hakları ile ilgili çalışmalar
10. Hafta Çocuk hakları sözleşmesinin tarihçesi, amacı ve yansımaları
11. Hafta ÇHS Maddelerinin analizi, Okul Öncesi dönemle ilgili maddelerin analizi
12. Hafta Çocuk hak ihlalleri (Eğitim)
13. Hafta Çocuk hak ihlalleri (Medya)
14. Hafta Çocuk hak ihlalleri (Gündelik yaşam)
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARÇeşitli kaynaklardan oluşturulan ders notları, ÇHS ve ilgili ulusal ve uluslararası sözleşmeler

Sabancı Üniversitesi Çocuk Hakları ile ilgili ERG yayınlarının tamamı
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14342
Final Sınavına Hazırlık11515
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık11515
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler
Toplam İş Yükü116
Toplam İş Yükü / 303,86
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7
P1  X   X   X   X   X   X   X
P2      X   X   X   X   X
P3  X   X   X   X   X   X   X
P4      X   X   X   X   X
P5  X   X   X   X   X   X   X
P6              X
P7  X   X   X   X   X   X   X
P8      X   X   X   X   X
P9             
P10      X   X   X   X   X
P11             
P12  X   X   X   X     X  
P13              X
P14             
P15             
P16  X   X   X   X     X   X
P17             
P18