DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 4 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Öğretim Görevlisi Elif Özcan
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Dramatik edebiyatı ve tiyatro yapımlarını tanımlayabilme, analiz edebilme, yorumlayabilme ve değerlendirebilme. 2) Kendi çalışmalarının ve başkalarının çalışmalarının biçimsel, teknik, tarihsel ve kuramsal özelliklerini ifade edebilmek. 3) Performans pratiklerini uygulayabilmek. 4) Oyunculuk, yönetmenlik, tasarım, teknik, tanıtım dahil olmak üzere tiyatro yapımının tüm yönlerini anladığını gösterebilmek.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Eğitimde Drama |
DERS TANIMI | Çocuklarla tiyatronun kökenlerine ilişkin uygulamalı çalışılmalar; tiyatronun temel bileşenlerinin ele alınması; oyun, tiyatro ve drama ilişkisi; Viola Spolin?in ürettiği tiyatro eğitimine yönelik doğaçlama oyunculuk egzersizleri; çocuklarla tiyatro çalışmalarının planlanması; sahne, müzik, ışık ve kostüm tasarım ilkeleri; sahneleme çalışması. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Ders Tanıtımı ve Tanışma | 2. Hafta | Tiyatroya İlişkin Temel Tanımlar | 3. Hafta | Tiyatro Türleri | 4. Hafta | Tiyatronun Elementleri | 5. Hafta | Tiyatro Metinleri | 6. Hafta | Çocuklarla Tiyatro Çalışmalarının Yapılandırılması | 7. Hafta | Çocuklarla Oyunculuk Çalışmaları | 8. Hafta | Vize Haftası | 9. Hafta | Sahne Tasarımı | 10. Hafta | Kostüm Tasarımı | 11. Hafta | Ses Tasarımı | 12. Hafta | Işık Tasarımı | 13. Hafta | Prova Süreci | 14. Hafta | Temsil Süreci |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Spolin, V. (1999). Improvisation for the theater: A handbook of teaching and directing techniques. Northwestern University Press. Spolin, V. (1986). Theater games for the classroom: A teacher's handbook. Northwestern University Press. Spolin, V., & Sills, C. (2010). Theater games for rehearsal: A director's handbook. Northwestern University Press. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Tartışma,Anlatım,Proje,Eğitim-Uygulama,Diğer |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ödev | 1 | 40 | Diğer | 1 | 60 | Toplam(%) | | 100 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 100 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 0 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | | | | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 1 | 40 | 40 | Final Sınavına Hazırlık | | | | Ders Saati | | | | Ara Sınava Hazırlık | | | | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | | | | Ödevler | 2 | 22 | 44 | Sunum (Hazırlık dahil) | 1 | 15 | 15 | Uygulama | 1 | 20 | 20 | Toplam İş Yükü | | | 119 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 3,96 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 4 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |