Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Okul Öncesi Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ERKEN TANILAMA VE MÜDAHALE ECC408 - 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Erken tanı ve müdahale programlarının önemini açıklar
2) Erken müdahale çalışmalarında ihtiyaç analizi prensiplerini açıklar
3) Risk altında bulunan çocukları ve çevresel özelliklerini tanımlar
4) Aile katılımlı erken tanı ve müdahale programlarının özelliklerini ve prensiplerini bilir
5) Farklı programların özelliklerini karşılaştırmalı açıklar
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER-
DERS TANIMIBu dersin sonunda öğrenciler; erken müdahale programları, kullanım nedenleri ve gerekliliği, konu alanları, risk altında veya davranış problemleri olan çocuklar için hazırlanmış erken müdahale programları, erken müdahale programlarının Türkiye'de ve dünyadaki yaygınlığı, programların karşılaştırılması, sürekliliği ve etkililiği konularında bilgi edinir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Tanışma, dersin tanıtımı, önemi
2. Hafta Erken tanının tanımı ve temel kavramlar
3. Hafta Erken müdahale amaçları, önemi ve basamakları
4. Hafta Erken müdahale ilkeleri
5. Hafta Erken müdahale kuram ve yaklaşımlar, modeller
6. Hafta Dünyada erken müdahale programları
7. Hafta Türkiye?de erken müdahale programları
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Erken müdahale programında yer alan disiplinler ve kurumlar
10. Hafta Erken müdahale programlarında tanılama süreci
11. Hafta Aile katılımlı erken müdahale programları ve çalışma prensipleri
12. Hafta Erken müdahale programlarında ihtiyaç analizi ve planlama
13. Hafta Erken çocukluk programlarının uygulama prensipleri
14. Hafta Erken müdahale çalışmalarında değerlendirme ve izleme çalışmaları
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARÖzyürek, A. ve Sezgin, E. (2019). Çocukluk Döneminde Erken Müdahale. Ankara: Nobel Yayınları. K2: Yıldız- Bıçakçı, M. (2015). Bebeklik ve İlk Çocukluk Döneminde (0-36 Ay) Gelişim. Ankara: Eğiten Kitap. K3: Avcıoğlu, H. Özyürek, A. ve Sezgin, E. (2019). Çocukluk Döneminde Erken Müdahale. Ankara: Nobel Yayınları.
Yıldız- Bıçakçı, M. (2015). Bebeklik ve İlk Çocukluk Döneminde (0-36 Ay) Gelişim. Ankara: Eğiten Kitap.
Avcıoğlu, H. (2015). A`dan Z`ye BEP: Bireyselleştirilmiş Eğitim Programlarının Geliştirilmesi. Ankara: Vize Yayıncılık.
Temel, Z.F. ve Aral, N. (2018). Gelişimsel Destek Programları: Gelişim Alanlarına Göre Uygulama Örnekleri. Ankara: Hedef Yayıncılık.
Yıldız- Bıçakçı, M. ve Purutçuoğlu, E. (2016). Erken Çocukluk Eğitiminde Müdahale: Tedavi Planlayıcısı. Ankara: Eğiten Kitap.
Küçükali, R. (2018). Çocuk ve Aile. Ankara: Anı Yayıncılık.
Boz, M. (2018). Erken Çocuklukta Gözlem ve Değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Eğitim-Uygulama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi6530
Final Sınavına Hazırlık5420
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık5315
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler111
Toplam İş Yükü109
Toplam İş Yükü / 303,63
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1        X   X
P2         
P3          X
P4          X
P5  X   X   X   X  
P6         
P7  X        
P8  X       X  
P9         
P10  X     X    
P11         
P12         
P13         
P14  X        
P15         
P16    X   X   X  
P17         
P18