Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Erken tanı ve müdahale programlarının önemini açıklar 2) Erken müdahale çalışmalarında ihtiyaç analizi prensiplerini açıklar 3) Risk altında bulunan çocukları ve çevresel özelliklerini tanımlar 4) Aile katılımlı erken tanı ve müdahale programlarının özelliklerini ve prensiplerini bilir 5) Farklı programların özelliklerini karşılaştırmalı açıklar
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
-
DERS TANIMI
Bu dersin sonunda öğrenciler; erken müdahale programları, kullanım nedenleri ve gerekliliği, konu alanları, risk altında veya davranış problemleri olan çocuklar için hazırlanmış erken müdahale programları, erken müdahale programlarının Türkiye'de ve dünyadaki yaygınlığı, programların karşılaştırılması, sürekliliği ve etkililiği konularında bilgi edinir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Tanışma, dersin tanıtımı, önemi
2. Hafta
Erken tanının tanımı ve temel kavramlar
3. Hafta
Erken müdahale amaçları, önemi ve basamakları
4. Hafta
Erken müdahale ilkeleri
5. Hafta
Erken müdahale kuram ve yaklaşımlar, modeller
6. Hafta
Dünyada erken müdahale programları
7. Hafta
Türkiye?de erken müdahale programları
8. Hafta
Ara sınav
9. Hafta
Erken müdahale programında yer alan disiplinler ve kurumlar
10. Hafta
Erken müdahale programlarında tanılama süreci
11. Hafta
Aile katılımlı erken müdahale programları ve çalışma prensipleri
12. Hafta
Erken müdahale programlarında ihtiyaç analizi ve planlama
13. Hafta
Erken çocukluk programlarının uygulama prensipleri
14. Hafta
Erken müdahale çalışmalarında değerlendirme ve izleme çalışmaları
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Özyürek, A. ve Sezgin, E. (2019). Çocukluk Döneminde Erken Müdahale. Ankara: Nobel Yayınları. K2: Yıldız- Bıçakçı, M. (2015). Bebeklik ve İlk Çocukluk Döneminde (0-36 Ay) Gelişim. Ankara: Eğiten Kitap. K3: Avcıoğlu, H. Özyürek, A. ve Sezgin, E. (2019). Çocukluk Döneminde Erken Müdahale. Ankara: Nobel Yayınları. Yıldız- Bıçakçı, M. (2015). Bebeklik ve İlk Çocukluk Döneminde (0-36 Ay) Gelişim. Ankara: Eğiten Kitap. Avcıoğlu, H. (2015). A`dan Z`ye BEP: Bireyselleştirilmiş Eğitim Programlarının Geliştirilmesi. Ankara: Vize Yayıncılık. Temel, Z.F. ve Aral, N. (2018). Gelişimsel Destek Programları: Gelişim Alanlarına Göre Uygulama Örnekleri. Ankara: Hedef Yayıncılık. Yıldız- Bıçakçı, M. ve Purutçuoğlu, E. (2016). Erken Çocukluk Eğitiminde Müdahale: Tedavi Planlayıcısı. Ankara: Eğiten Kitap. Küçükali, R. (2018). Çocuk ve Aile. Ankara: Anı Yayıncılık. Boz, M. (2018). Erken Çocuklukta Gözlem ve Değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Eğitim-Uygulama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
6
5
30
Final Sınavına Hazırlık
5
4
20
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
5
3
15
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
1
1
1
Toplam İş Yükü
109
Toplam İş Yükü / 30
3,63
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ