Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Okul Öncesi Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİM KURUMLARI İKLİMİ ECC406 - 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Sibel Çiğdem Güneysu
Araştırma Görevlisi Gediz Bayazıt
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Erken Çocukluk Eğitim kurumları iklimiyle eğitim politikaları ve süreçleri hakkında bilgi sahibi olur.
2) Erken çocukluk eğitimi ve bakımı kurumları yönetiminin insani yönü (personel politikaları) hakkında bilgi sahibi olur.
3) Erken çocukluk eğitimi ve bakımı kurumları yönetiminin insani yönü(personel politikaları) ait dünyada ve Türkiye?deki uygulamaları karşılaştırır.
4) Erken çocukluk eğitimi ile ilgili dünyada ve Türkiye'deki yönetmelikler hakkında bilgi sahibi olur.
5) Erken çocukluk eğitimi kurumlarında örgüt kültürü, düzeyleri, unsurları ve iklimi hakkında bilgi sahibi olur.
6) Erken çocukluk eğitimi kurumları personel politikası kapsamına giren konularda ulusal ve uluslararası örnekleri inceler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIErken çocukluk eğitimi ve bakımı kurumları yönetiminin insani yönü
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Ders içeriğinin anlatılması
2. Hafta Personel Politikaları Geliştirme
3. Hafta Mülakat ve İşe Alma
4. Hafta Erken Çocukluk Eğitimi İle İlgili Yönetmelikler
5. Hafta Etkili İletişim
6. Hafta Personel Güdüleme
7. Hafta Etkili Personel ve Aile Toplantıları Düzenleme
8. Hafta Personel Değerlendirme
9. Hafta Problem Çözme ve Değişimi Yönetme
10. Hafta Finans Planlama ve Yönetimi
11. Hafta Sunumlar
12. Hafta Sunumlar
13. Hafta Sunumlar
14. Hafta Genel Değerlendirme
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARGüler, A. (2004), Türk Eğitim Politikasının Tarihsel Süreci. Ankara: Yeryüzü.
AÇEV (Anne Çocuk Eğitim Vakfı) Kalite Standartları
2023 Eğitim Vizyonu
OECD (Ekonomik Kalkınma ve İşbirliği Örgütü) Raporları
PISA (Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı) Raporları
Worldbank (Dünya Bankası) Raporları
UNICEF (Birleşmiş Milletler Uluslararası Çocuklara Acil Yardım Fonu) Raporları
NAEYC (National Association for the Education of Young Children) Standartları
Kalkınma Planları ve Milli Eğitim Şuralarında Okul Öncesi Eğitimde Yaşanan Değişimler
MEB İstatistikleri (Okullaşma Oranları)
ERG (Eğitim Reformu Girişimi) Raporları
DPT (Devlet Planlama Teşkilatı) Raporları
YÖK VE Okul Öncesi Eğitim Politikaları
Göçmen Çocuklar ve PICTES Projesi
TEDMEM (Türk Eğitim Derneği Düşünce Kuruluşu) Eğitim Değerlendirme Raporları
Okul Öncesi Eğitim Kurumları Yönetmeliği
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama,Diğer,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Proje160
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi7749
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
Sunum (Hazırlık dahil)21020
Portfolyo11010
Toplam İş Yükü121
Toplam İş Yükü / 304,03
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6
P1           
P2           
P3  X   X        
P4  X     X   X    
P5  X   X   X   X   X   X
P6      X      
P7    X        
P8            X
P9           
P10    X        
P11           
P12  X   X   X      
P13        X   X  
P14  X          
P15          X  
P16        X   X  
P17    X   X      
P18            X