DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 4 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Profesör Doktor Sibel Çiğdem Güneysu Araştırma Görevlisi Gediz Bayazıt
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Erken Çocukluk Eğitim kurumları iklimiyle eğitim politikaları ve süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. 2) Erken çocukluk eğitimi ve bakımı kurumları yönetiminin insani yönü (personel politikaları) hakkında bilgi sahibi olur. 3) Erken çocukluk eğitimi ve bakımı kurumları yönetiminin insani yönü(personel politikaları) ait dünyada ve Türkiye?deki uygulamaları karşılaştırır. 4) Erken çocukluk eğitimi ile ilgili dünyada ve Türkiye'deki yönetmelikler hakkında bilgi sahibi olur. 5) Erken çocukluk eğitimi kurumlarında örgüt kültürü, düzeyleri, unsurları ve iklimi hakkında bilgi sahibi olur. 6) Erken çocukluk eğitimi kurumları personel politikası kapsamına giren konularda ulusal ve uluslararası örnekleri inceler.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | |
DERS TANIMI | Erken çocukluk eğitimi ve bakımı kurumları yönetiminin insani yönü |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Ders içeriğinin anlatılması | 2. Hafta | Personel Politikaları Geliştirme | 3. Hafta | Mülakat ve İşe Alma | 4. Hafta | Erken Çocukluk Eğitimi İle İlgili Yönetmelikler | 5. Hafta | Etkili İletişim | 6. Hafta | Personel Güdüleme | 7. Hafta | Etkili Personel ve Aile Toplantıları Düzenleme | 8. Hafta | Personel Değerlendirme | 9. Hafta | Problem Çözme ve Değişimi Yönetme | 10. Hafta | Finans Planlama ve Yönetimi | 11. Hafta | Sunumlar | 12. Hafta | Sunumlar | 13. Hafta | Sunumlar | 14. Hafta | Genel Değerlendirme | 15. Hafta | |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Güler, A. (2004), Türk Eğitim Politikasının Tarihsel Süreci. Ankara: Yeryüzü. AÇEV (Anne Çocuk Eğitim Vakfı) Kalite Standartları 2023 Eğitim Vizyonu OECD (Ekonomik Kalkınma ve İşbirliği Örgütü) Raporları PISA (Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı) Raporları Worldbank (Dünya Bankası) Raporları UNICEF (Birleşmiş Milletler Uluslararası Çocuklara Acil Yardım Fonu) Raporları NAEYC (National Association for the Education of Young Children) Standartları Kalkınma Planları ve Milli Eğitim Şuralarında Okul Öncesi Eğitimde Yaşanan Değişimler MEB İstatistikleri (Okullaşma Oranları) ERG (Eğitim Reformu Girişimi) Raporları DPT (Devlet Planlama Teşkilatı) Raporları YÖK VE Okul Öncesi Eğitim Politikaları Göçmen Çocuklar ve PICTES Projesi TEDMEM (Türk Eğitim Derneği Düşünce Kuruluşu) Eğitim Değerlendirme Raporları Okul Öncesi Eğitim Kurumları Yönetmeliği |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama,Diğer,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Proje | 1 | 60 | Toplam(%) | | 100 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 100 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 0 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | | | | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 7 | 7 | 49 | Final Sınavına Hazırlık | | | | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | | | | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | | | | Ödevler | | | | Sunum (Hazırlık dahil) | 2 | 10 | 20 | Portfolyo | 1 | 10 | 10 | Toplam İş Yükü | | | 121 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 4,03 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 4 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |