Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Kurum açmak için gerekli ön hazırlıkların farkına varır ve deneyimler. 2) Misyon vizyon, iş akışı, personel, fiziksel ortam gibi konuları tartışır. 3) Açılacak kurumun fiziksel olanaklarını sağlamak üzere fizibilite çalışması yapmayı deneyimler 4) Bütçe hazırlama, birkaç yıllık projeksiyon çalışması, sponsor araştırması gibi konularda fikir sahibi olur ve örnek çalışmalar yapar 5) Girişimciliği deneyimlemiş olur. 6) Yaratıcılığı artar. 7) Eleştirel bakış açısı genişler. 8) Ekip çalışması yapma becerisi artar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Diğer derslerde edinilen kuram ve yaklaşımlara ilişkin donanım ve kritik edebilme becerileri ışığında kuramsal bilgiyi günlük yaşama aktarma ve kullanma becerisi edindirme amaçlanır. Kendi işlerini kurmak için gereken tüm aşamaların planlanmasına yöneliktir. Yalnızca öğretmenlik mesleğine değil çocuğa ve ailesine ilişkin diğer alanlarda da girişimciliğin desteklenmesine yönelik uygulamalı bir derstir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Önceki öğrenmeleri hatırlamaya yönelik çalışmalar
2. Hafta
Hatırlanan bu öğretilerin ve becerilerin alana yönelik öğretmenlik dışında hangi işlerde kullanılabileceğine dair beyin fırtınası
3. Hafta
Benzer fikirlerin bir araya getirilerek takımların oluşturulup kurulacak işe ait felsefe, ilkeler,,misyon, vizyon, iş akışı, prersonel, fiziksel ortam gibi konuların tartışılması
4. Hafta
Takımlardaki iş bölümü ve farklı teknikler kullanılarak ilk tasarıların oluşturulması ve geri bildirim almaya hazırlanması
5. Hafta
İlk sunumlar ve değerlendirmeler
6. Hafta
İlk sunumlar ve değerlendirmeler
7. Hafta
İlk sunumlar ve değerlendirmeler
8. Hafta
Ara sınav haftası
9. Hafta
İlktur değerlendirmelerin geri bildirimleri ile alan ( fizibilite) çalışmasına çıkma
10. Hafta
Tasarlanan çalışmaya ilişkin yasal durum ve mevzuat araştırması
11. Hafta
Tasarlanan kurumun bütçesinin hazırlanması ve birkaç yıllık projeksiyon çalışmasının yapılması. Sponsor arayışı yada kredi alma durumlarının araştırılması
12. Hafta
İkinci sunumlar ve değerlendirmeler
13. Hafta
İkinci sunumlar ve değerlendirmeler
14. Hafta
İkinci sunumlar ve değerlendirmeler
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Santrock, J.W. (2011). Yaşam Boyu Gelişim Psikolojisi (Çev. Ed. Galip Yüksel)- Life-Span Development, 13. Basım MC. Grawhill- Nobel Ornstein, Allan C., and Francis P. Hunkins. (2004). Curriculum: foundations, principles and issues. Boston, Mass: Allyn and Bacon Trawick Smith, J. (2014). Pearson Early Childhood Development, Erken Çocukluk Döneminde Gelişim(Çev. Ed. Berrin Akman)5. Basım Nobel- Pearson
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Proje,Rapor Hazırlama,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
2
60
Diğer
1
40
Toplam(%)
100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
100
Finalin Başarıya Oranı(%)
0
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
10
10
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
2
10
20
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
2
4
8
Sunum (Hazırlık dahil)
2
20
40
Uygulama
Portfolyo
1
40
40
Toplam İş Yükü
118
Toplam İş Yükü / 30
3,93
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ