Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Okul Öncesi Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
OKULA UYUM VE ERKEN OKURYAZARLIK ECC403 Yedinci Yarıyıl (Güz) 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI4
YARIYILYedinci Yarıyıl (Güz)
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Ayşe Güler Küçükturan
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Okula uyumun boyutlarını kavrar.
2) Çocukların okumaya ilişkin sahip oldukları önkoşul bilgi, beceri ve tutumlarının tümü hakkında bilgi sahibi olur.
3) Çocukların erken okuryazarlık sürecinde kullanılan becerilerini geliştirmeye yönelik etkinlikler planlar.
4) Erken okuryazarlık becerilerinin gelişim süreci, bileşenleri, ilgili olduğu alanlar ve bu alanların çocukların gelişim süreçlerine olan etkileri hakkında farklı bakış açılarına sahip olur.
5) Okul öncesi eğitim programına uygun okuma yazmaya hazırlık etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirmeyi bilir ve uygular.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIBu dersin sonunda öğrenciler; okula hazırbulunuşluğun tanımı ve hazırbulunuşluğu etkileyen faktörleri; ilkokula hazırlığın boyutlarını (fiziksel, sosyal, duygusal, bilişsel, dil, öz bakım becerileri), okula hazırbulunuşluk yeterliliklerinin kazandırılmasına yönelik etkinlikler hazırlamayı; okul öncesi eğitimde okuma yazmaya hazırlık çalışmalarının önemini, temel kavramlar, okuma yazma yaklaşımlarını, okuma kazanımını etkileyen etmenler, okuma yazma becerilerinin gelişimini, erken okuryazarlık, okuma becerileri ve alt alanlarını; alfabe bilgisi (alfabe öncesi aşama, logografik düzeyi, kısmi alfabe aşaması/yarı fonetik düzey, tam alfabe aşaması, birleştirilmiş alfabe aşaması/telaffuz), fonolojik süreç becerilerini (ses farkındalığı, ses hafızası, ses kullanımı), sözel dil becerileri ve sözcük bilgisi gelişimini; yazmaya hazırlık (yazı farkındalığı), okul öncesi eğitim programına uygun okuma yazmaya hazırlık etkinlikleri planlamayı, uygulama ve değerlendirmeyi irdeler.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Okula hazırbulunuşluğun tanımı ve hazırbulunuşluğu etkileyen faktörler
2. Hafta İlkokula hazırlığın fiziksel, sosyal ve duygusal boyutları
3. Hafta İlkokula hazırlığın bilişsel, dil ve özbakım becerileri ile ilgili boyutları
4. Hafta Okul öncesinde erken okuryazarlığın yeri ve önemi
5. Hafta Erken okuryazarlık becerileri ile ilgili temel kavramlar
6. Hafta Erken okuryazarlık bileşenleri
7. Hafta Okul öncesi eğitimde okuma yazmaya hazırlık çalışmalarının önemi
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Erken okuryazarlık gelişimini etkileyen etmenler
10. Hafta Erken okuryazarlık gelişiminde etkileşimli kitap okuma
11. Hafta Erken çocukluk dönemine ilişkin erken okuryazarlık programı planlaması
12. Hafta Erken çocukluk dönemine ilişkin erken okuryazarlık programı planlaması
13. Hafta Erken çocukluk dönemine ilişkin erken okuryazarlık programı planlaması
14. Hafta Genel tekrar
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARÖğretim elemanının ders notları
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Uygulama/Pratik120
Diğer150
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14228
Final Sınavına Hazırlık12020
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık155
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler21530
Toplam İş Yükü127
Toplam İş Yükü / 304,23
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1         
P2  X   X   X   X   X
P3         
P4         
P5      X   X   X
P6         
P7         
P8  X   X      
P9         
P10         
P11        X   X
P12         
P13         
P14        X   X
P15        X   X
P16         
P17         
P18