Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Erken çocukluk dönemine ait çocuk tanıma teknikleri ile ilgili bilgi ve deneyim sahibi olurlar. 2) Bireysel farlılıkların farkında olarak gelişimi destekleyici rehberlik becerisi edinirler. 3) Ölçme ve değerlendirme teknikleri konusunda teorik ve uygulama boyutunda bilgi ve deneyim sahibi olurlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
By the end of this course, students will evaluate the importance of observing the child and its components, characteristics of different developmental areas, observation techniques (observation, interview, projective tests, checklists, rubrics) principles and methods, comparison of developmental norms in different cultures for evaluating the child, developing different activities for observing and assessing normally developing children.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Ders izlencesi tanıtımı
2. Hafta
Erken çocuk döneminde kullanılan tanıma tekniklerinin sınıflandırması
3. Hafta
Gözlem öncesi, süreci ve sonrası uyulması gereken özellikler ve nitelikler
4. Hafta
Örnek kayıtlar, tanımı ve uygulaması
5. Hafta
Zaman örnekleme, Süre kayıtları tanımı ve uygulaması
6. Hafta
Olay örnekleme, Planlanmış aktivite listeleri,Basit katılım çizelgeleri
Wortham, S. C. (2011). Assessment in early childhood education (6th edition). Prentice-Hall PTR. Nicolson, S. & Shipstead, S. G. ( 2001). Through the looking glass: Observations in the early childhood classroom (3rd edition). Pearson. Öğretim elemanının basılmamış ders notları.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ödev
1
40
Uygulama/Pratik
1
20
Diğer
1
40
Toplam(%)
100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
100
Finalin Başarıya Oranı(%)
0
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
8
3
24
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
14
4
56
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
8
2
16
Atolye Çalışması
Evde Hazırla Uygulaması
2
4
8
Saha/Alan Araştırması
8
2
16
Ders Planı Geliştirme
2
2
4
Uygulama
6
5
30
Vaka Çalışması Sunumu
1
5
5
Toplam İş Yükü
159
Toplam İş Yükü / 30
5,3
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ