Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Okul Öncesi Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ÇOCUĞU TANIMA VE DEĞERLENDİRME ECC401 Yedinci Yarıyıl (Güz) 2 + 2 5

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI4
YARIYILYedinci Yarıyıl (Güz)
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Erken çocukluk dönemine ait çocuk tanıma teknikleri ile ilgili bilgi ve deneyim sahibi olurlar.
2) Bireysel farlılıkların farkında olarak gelişimi destekleyici rehberlik becerisi edinirler.
3) Ölçme ve değerlendirme teknikleri konusunda teorik ve uygulama boyutunda bilgi ve deneyim sahibi olurlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIBy the end of this course, students will evaluate the importance of observing the child and its components, characteristics of different developmental areas, observation techniques (observation, interview, projective tests, checklists, rubrics) principles and methods, comparison of developmental norms in different cultures for evaluating the child, developing different activities for observing and assessing normally developing children.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Ders izlencesi tanıtımı
2. Hafta Erken çocuk döneminde kullanılan tanıma tekniklerinin sınıflandırması
3. Hafta Gözlem öncesi, süreci ve sonrası uyulması gereken özellikler ve nitelikler
4. Hafta Örnek kayıtlar, tanımı ve uygulaması
5. Hafta Zaman örnekleme, Süre kayıtları tanımı ve uygulaması
6. Hafta Olay örnekleme, Planlanmış aktivite listeleri,Basit katılım çizelgeleri
7. Hafta Araçlar (media)
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Portfolyolar, Dokumentasyon
10. Hafta Anektodal kayıtlar
11. Hafta Checklistler , Oran skalaları
12. Hafta Değerlendirme Envanterleri- Sosyometriler
13. Hafta Standardize testler, Screening testler, Diagnostic testler, Zeka testleri, Gelişimsel testler
14. Hafta Alan uygulaması değerlendirmeleri
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARWortham, S. C. (2011). Assessment in early childhood education (6th edition). Prentice-Hall PTR.
Nicolson, S. & Shipstead, S. G. ( 2001). Through the looking glass: Observations in the early childhood classroom (3rd edition). Pearson.
Öğretim elemanının basılmamış ders notları.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ödev140
Uygulama/Pratik120
Diğer140
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi8324
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati14456
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler8216
Atolye Çalışması
Evde Hazırla Uygulaması248
Saha/Alan Araştırması8216
Ders Planı Geliştirme 224
Uygulama6530
Vaka Çalışması Sunumu155
Toplam İş Yükü159
Toplam İş Yükü / 305,3
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2  X   X   X
P3  X   X   X
P4  X   X   X
P5  X   X   X
P6  X   X   X
P7  X   X   X
P8  X   X   X
P9      X
P10    X   X
P11    X   X
P12      X
P13  X    
P14      X
P15  X   X   X
P16     
P17  X   X   X
P18  X   X   X