DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 3 |
YARIYIL | Altıncı Yarıyıl (Bahar) |
AKTS | 4 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Profesör Doktor Ayşe Güler Küçükturan
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Erken çocukluk eğitiminde fen kavramlarının öğretiminin önemini kavrar. 2) Fen öğretim yöntemlerini kullanır. 3) Okulöncesi dönemde temel fen öğretim yöntemlerini karşılaştırır. 4) Fen kavramlarının gelişimine yönelik etkinlikler üretir. 5) Fen kavramlarının öğretiminde kullanılan etkinliklerin gelişime uygun olup olmadığını değerlendirir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | |
DERS TANIMI | Bu dersin sonunda öğrenciler erken dönem fen eğitiminin temel kavramlarını açıklamayı, erken çocukluk eğitiminde gelişimsel olarak uygun fen öğretim planları geliştirmeyi, erken çocukluk döneminde fen öğretimi için uygun öğretim stratejilerini kullanmayı, küçük çocuklar için uygun fen öğrenme deneyimleri ve ortamları tasarlamayı, küçük çocukların fen kavram ve becerilerine yönelik gelişimlerini değerlendirmek için uygun değerlendirme araçları hazırlamayı irdeler. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Dersin içeriği ve işleniş biçimi ile ilgili genel görüşler | 2. Hafta | Okul öncesinde fen eğitiminin yeri ve önemi (proje konularının belirlenmesi) | 3. Hafta | Okul öncesi fen eğitim programı ve fen öğrenme süreci | 4. Hafta | Okul öncesi eğitimde fen öğretim teknikleri, gözlem ve soru sorma yöntemleri | 5. Hafta | Kavram haritaları | 6. Hafta | Deney yöntemi | 7. Hafta | Analoji | 8. Hafta | Probleme dayalı öğrenme | 9. Hafta | Ara sınav | 10. Hafta | Proje yöntemi | 11. Hafta | Model ve maketle öğretim | 12. Hafta | Gezi, simülasyonlar, koleksiyonlar ve diğer fen uygulamaları | 13. Hafta | Fen bilimleri etkinlikleri | 14. Hafta | Fen bilimleri etkinlikleri | 15. Hafta | Genel tekrar |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Öğretim elemanının ders notları Küçükturan, G., Yıldırım, B. (2008). Erken Çocukluk Döneminde Fen Eğitimi. Ankara: SMG Yayıncılık Eğitim öğretim ile ilgili dergilerden Okulöncesi Fen Eğitimi konulu makaleler Tübitak yayınları deney kitapları Aktaş-Arnas, Y. (2009). Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi. Ankara
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Diğer,Sunum,Soru-Cevap |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Uygulama/Pratik | 1 | 20 | Diğer | 1 | 50 | Toplam(%) | | 100 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 100 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 0 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 10 | 10 | Ders Saati | 14 | 4 | 56 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 5 | 5 | Laboratuvar | 14 | 1 | 14 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | 1 | 10 | 10 | Toplam İş Yükü | | | 125 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 4,16 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 4 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |