Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Okul Öncesi Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ERKEN ÇOCUKLUKTA FEN EĞİTİMİ ECC306 Altıncı Yarıyıl (Bahar) 2 + 2 4

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI3
YARIYILAltıncı Yarıyıl (Bahar)
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Ayşe Güler Küçükturan
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Erken çocukluk eğitiminde fen kavramlarının öğretiminin önemini kavrar.
2) Fen öğretim yöntemlerini kullanır.
3) Okulöncesi dönemde temel fen öğretim yöntemlerini karşılaştırır.
4) Fen kavramlarının gelişimine yönelik etkinlikler üretir.
5) Fen kavramlarının öğretiminde kullanılan etkinliklerin gelişime uygun olup olmadığını değerlendirir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIBu dersin sonunda öğrenciler erken dönem fen eğitiminin temel kavramlarını açıklamayı, erken çocukluk eğitiminde gelişimsel olarak uygun fen öğretim planları geliştirmeyi, erken çocukluk döneminde fen öğretimi için uygun öğretim stratejilerini kullanmayı, küçük çocuklar için uygun fen öğrenme deneyimleri ve ortamları tasarlamayı, küçük çocukların fen kavram ve becerilerine yönelik gelişimlerini değerlendirmek için uygun değerlendirme araçları hazırlamayı irdeler.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dersin içeriği ve işleniş biçimi ile ilgili genel görüşler
2. Hafta Okul öncesinde fen eğitiminin yeri ve önemi (proje konularının belirlenmesi)
3. Hafta Okul öncesi fen eğitim programı ve fen öğrenme süreci
4. Hafta Okul öncesi eğitimde fen öğretim teknikleri, gözlem ve soru sorma yöntemleri
5. Hafta Kavram haritaları
6. Hafta Deney yöntemi
7. Hafta Analoji
8. Hafta Probleme dayalı öğrenme
9. Hafta Ara sınav
10. Hafta Proje yöntemi
11. Hafta Model ve maketle öğretim
12. Hafta Gezi, simülasyonlar, koleksiyonlar ve diğer fen uygulamaları
13. Hafta Fen bilimleri etkinlikleri
14. Hafta Fen bilimleri etkinlikleri
15. Hafta Genel tekrar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARÖğretim elemanının ders notları
Küçükturan, G., Yıldırım, B. (2008). Erken Çocukluk Döneminde Fen Eğitimi. Ankara: SMG Yayıncılık
Eğitim öğretim ile ilgili dergilerden Okulöncesi Fen Eğitimi konulu makaleler
Tübitak yayınları deney kitapları
Aktaş-Arnas, Y. (2009). Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi. Ankara
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Diğer,Sunum,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Uygulama/Pratik120
Diğer150
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14228
Final Sınavına Hazırlık11010
Ders Saati14456
Ara Sınava Hazırlık155
Laboratuvar14114
Final Sınavı111
Ödevler11010
Toplam İş Yükü125
Toplam İş Yükü / 304,16
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1         
P2         
P3    X   X   X   X
P4         
P5         
P6         
P7    X   X   X   X
P8  X       X  
P9        X  
P10         
P11        X   X
P12         
P13      X   X   X
P14      X   X   X
P15      X   X   X
P16         
P17         
P18    X   X   X