Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Müziğin temel eğitimde kullanılmasının önemi ve amacını tartışır. 2) Çocuğun gelişim düzeyine, müziksel becerilerine uygun etkinlikler organize edebilir. 3) Çocuğun ritim duygusunu, işitme duygusunu, müziksel bilgi ve isteğini geliştirebilir. 4) Müzikal üretimler yapar. 5) Orff çalgılarıyla müzik çalışmaları yapar. 6) Müzik eğitimini, kendi eğitim programına entegre edebilir. 7) Müzik dersi kapsamında hedeflenen kazanıma yönelik materyal tasarlar, üretir, geliştirir ve yapar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Bu dersin sonunda öğrenciler; müziğin kökenlerini, müzik ve kültür ilişkisini, erken çocukluk döneminde müziğin önemini, müzik ve eğitim ilişkisini, yaşa göre müzik gelişimi ve müzikal becerilerini; okul öncesi eğitim programındaki hedeflere ulaşmada müziğin kullanımı ve repertuar oluşturmayı, çocuk şarkıları ve analizini, çocuk şarkılarının seçiminde dikkat edilecek ölçütleri, okul öncesinde kullanılan müzik eğitimi yaklaşımları ve tekniklerini, okul öncesi eğitim kurumlarında müzik eğitimi ile ilgili eğitim ortamı ve donanımın oluşturulmasını, müzik etkinlikleriyle bütünleştirilmiş sarmal eğitim modelini irdeler.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Tanışma ve Ders Tanıtımı
2. Hafta
Müziğin Türleri ve Müziğin Gelişimi
3. Hafta
Ses ve Nefes Çalışmaları
4. Hafta
Ritim Çalışmaları
5. Hafta
Notalar ve Müzik İşaretleri
6. Hafta
Hız ve Gürlük Kavramları
7. Hafta
Müzik ve Oyun
8. Hafta
Vize Haftası
9. Hafta
Çalgıları Tanıyalım
10. Hafta
ORFF Yaklaşımı ve Çalgıları
11. Hafta
Artık Materyallerden Çalgı Üretme
12. Hafta
Çocuk Kitaplarının Müzikli Seslendirmeleri
13. Hafta
Bestecileri Tanıyalım
14. Hafta
Genel Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Erol, O. (2016). Müzikolaj. Ankara:Eğiten Kitap Yayınları. - (2015). Kendin Yap Kendin Çal. Ankara:Eğiten Kitap Yayınları. - (2015). Şarkı Söyle, Dans Et. Ankara:Eğiten Kitap Yayınları. - (2015). Karamela Sepeti. Ankara:Eğiten Kitap