Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Öğrenme ile ilgili temel ilke ve kavramları açıklar. 2) Erken çocukluk döneminde öğrenmeyi etkileyen faktörleri değerlendirir. 3) Öğrenme kuramları ve yaklaşımlarını yorumlar. 4) Erken çocukluk döneminde etkili öğrenme için, gerekli ortam ve eğitim içeriği tasarlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Erken Çocuklukta Öğrenme Yaklaşımları dersinde öğrencilerin kuramsal olarak gördükleri; Davranışçı öğrenme kuramları, Sosyal Öğrenme Kuramları, Bilişsel öğrenme kuramları gibi kuramları erken çocukluk eğitimi alanında hali hazırda var olan yaklaşımların temeline oturtmaları ve bu yaklaşımların gerekçesi, dayandığı bilimsel felsefe (öğrenme kuramları), ilkeleri, kullandığı stratejiler, öğrenme yöntemleri ve teknikleri, öğrenme ortamı, öğretmen rolü kriterlerine göre analiz etmeleri ve daha sonra bir senteze giderek aynı kriterleri göz önünde bulundurarak kendi erken çocukluk eğitimi yaklaşımları oluşturmaları beklenmektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Tanışma ve İzlence Tanıtımı
2. Hafta
Erken çocukluktaki yaklaşımların dayandığı bilimsel temelleri anlamaya çalışma
3. Hafta
Erken çocukluk yaklaşımını gerekçesi, dayandığı bilimsel felsefe (öğrenme kuramları), ilkeleri, kullandığı stratejiler, öğrenme yöntemleri ve teknikleri, öğrenme ortamı, öğretmen rolü kriterlerine göre analiz etmeleri ve sunum hazırlamaları
4. Hafta
İlk sunumlar ve değerlendirmeler
5. Hafta
İlk sunumlar ve değerlendirmelerİlk sunumlar ve değerlendirmeler
6. Hafta
İlk sunumlar ve değerlendirmeler
7. Hafta
İlk tur değerlendirmeler sonunda edinilen geri bildirimlerden
8. Hafta
de yararlanarak ekiplerin kendi yaklaşımlarını oluşturma çalışmaları
9. Hafta
İlk tur değerlendirmeler sonunda edinilen geri bildirimlerden de yararlanarak ekiplerin kendi yaklaşımlarını oluşturma çalışmaları
10. Hafta
İkinci sunumlar ve değerlendirmeler
11. Hafta
İkinci sunumlar ve değerlendirmeler
12. Hafta
İkinci sunumlar ve değerlendirmeler
13. Hafta
İkinci sunumlar ve değerlendirmeler
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
ÖNERİLEN KAYNKLAR *İnan, Z.& İnan, T. (2016). Okul Öncesi Eğitimde Etkili Uygulamalar. Nobel Yayınevi *Fazlıoğlu, Y. & Temel, F. (2016). Erken Çocukluk Eğitiminde Yaklaşımlar ve Kuramlar. Vize Yayınevi *Trawick-Smith, J. W. (2013). Erken çocukluk döneminde gelişim: Çok kültürlü bir bakış açısı. Nobel Akademik Yayıncılık. Çeviren: Prof. Dr. Berrin Akman *Catron, C. E., & Allen, J. (2008). Early childhood curriculum: A creative play model. Prentice hall. *Santrock, J. W. (2015). Yaşam boyu gelişim: gelişim psikolojisi: Life-span development. Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Limited Şti. Çeviren: Prof. Dr. Galip Yüksel *Güneysu, S. V., Çağlayan, E., & Kaygısız, P. (2005). Beyin araştırmalarının eğitime yansıması. Ankara: SMG Yayıncılık, 11-13.