Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Okul Öncesi Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ YAKLAŞIMLARI ECC304 Altıncı Yarıyıl (Bahar) 2 + 2 4

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI3
YARIYILAltıncı Yarıyıl (Bahar)
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Sibel Çiğdem Güneysu
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Öğrenme ile ilgili temel ilke ve kavramları açıklar.
2) Erken çocukluk döneminde öğrenmeyi etkileyen faktörleri değerlendirir.
3) Öğrenme kuramları ve yaklaşımlarını yorumlar.
4) Erken çocukluk döneminde etkili öğrenme için, gerekli ortam ve eğitim içeriği tasarlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIErken Çocuklukta Öğrenme Yaklaşımları dersinde öğrencilerin kuramsal olarak gördükleri; Davranışçı öğrenme kuramları, Sosyal Öğrenme Kuramları, Bilişsel öğrenme kuramları gibi kuramları erken çocukluk eğitimi alanında hali hazırda var olan yaklaşımların temeline oturtmaları ve bu yaklaşımların gerekçesi, dayandığı bilimsel felsefe (öğrenme kuramları), ilkeleri, kullandığı stratejiler, öğrenme yöntemleri ve teknikleri, öğrenme ortamı, öğretmen rolü kriterlerine göre analiz etmeleri ve daha sonra bir senteze giderek aynı kriterleri göz önünde bulundurarak kendi erken çocukluk eğitimi yaklaşımları oluşturmaları beklenmektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Tanışma ve İzlence Tanıtımı
2. Hafta Erken çocukluktaki yaklaşımların dayandığı bilimsel temelleri anlamaya çalışma
3. Hafta Erken çocukluk yaklaşımını gerekçesi, dayandığı bilimsel felsefe (öğrenme kuramları), ilkeleri, kullandığı stratejiler, öğrenme yöntemleri ve teknikleri, öğrenme ortamı, öğretmen rolü kriterlerine göre analiz etmeleri ve sunum hazırlamaları
4. Hafta İlk sunumlar ve değerlendirmeler
5. Hafta İlk sunumlar ve değerlendirmelerİlk sunumlar ve değerlendirmeler
6. Hafta İlk sunumlar ve değerlendirmeler
7. Hafta İlk tur değerlendirmeler sonunda edinilen geri bildirimlerden
8. Hafta de yararlanarak ekiplerin kendi yaklaşımlarını oluşturma çalışmaları
9. Hafta İlk tur değerlendirmeler sonunda edinilen geri bildirimlerden de yararlanarak ekiplerin kendi yaklaşımlarını oluşturma çalışmaları
10. Hafta İkinci sunumlar ve değerlendirmeler
11. Hafta İkinci sunumlar ve değerlendirmeler
12. Hafta İkinci sunumlar ve değerlendirmeler
13. Hafta İkinci sunumlar ve değerlendirmeler
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARÖNERİLEN KAYNKLAR
*İnan, Z.& İnan, T. (2016). Okul Öncesi Eğitimde Etkili Uygulamalar. Nobel Yayınevi
*Fazlıoğlu, Y. & Temel, F. (2016). Erken Çocukluk Eğitiminde Yaklaşımlar ve Kuramlar. Vize Yayınevi
*Trawick-Smith, J. W. (2013). Erken çocukluk döneminde gelişim: Çok kültürlü bir bakış açısı. Nobel Akademik Yayıncılık. Çeviren: Prof. Dr. Berrin Akman
*Catron, C. E., & Allen, J. (2008). Early childhood curriculum: A creative play model. Prentice hall.
*Santrock, J. W. (2015). Yaşam boyu gelişim: gelişim psikolojisi: Life-span development. Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Limited Şti. Çeviren: Prof. Dr. Galip Yüksel
*Güneysu, S. V., Çağlayan, E., & Kaygısız, P. (2005). Beyin araştırmalarının eğitime yansıması. Ankara: SMG Yayıncılık, 11-13.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum,Diğer,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama,Proje,Rapor Hazırlama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Proje160
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav144
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
Sunum (Hazırlık dahil)22040
Literatür taraması31236
Öz-değerlendirme Raporu 11010
Makale İnceleme11212
Portfolyo12020
Toplam İş Yükü122
Toplam İş Yükü / 304,06
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1  X   X    
P2       
P3       
P4  X     X  
P5        X
P6    X    
P7  X   X   X  
P8  X     X  
P9       
P10    X    
P11    X    
P12  X   X   X   X
P13       
P14    X    
P15  X   X   X  
P16       
P17  X       X
P18  X       X