Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Dersin sonunda öğrenciler, çocuk edebiyatına ilişkin başlıca kavramları ve çocuk edebiyatının kuramsal temelini kavramış olur. 2) Çocuk edebiyatının temel öğelerini ve çocuk edebiyatı yapıtlarının taşıması gereken nitelikleri bilir. 3) Çocuk edebiyatı yapıtlarını öğrenci düzeyine göre seçebilir ve bu yapıtları değerlendirebilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
-
DERS TANIMI
Bu dersin sonunda öğrenciler, dünyada ve Türkiye?de çocuk edebiyatının gelişimini, çocukluk evresinde nitelikli çocuk kitaplarıyla tanışmanın önemini ve okuma kültürü edinmiş düşünen, duyarlı bireylerin yetiştirilmesinde çocuk edebiyatı eserlerinin işlevinin tartışılma çocuk edebiyatı yapıtlarında bulunması gereken özelliklerin (tasarım, içerik ve eğitsel) örneklerle incelemeyi, niteliksiz çocuk kitaplarının örneklerle gösterilmesi ve bunların çocukların gelişim özellikleri üzerindeki olumsuz etkilerinin tartışılmasını; öğretmen adaylarının okuduğu-incelediği kitapların yaş gruplarına göre çocuklara uygunluğunun ve bunların çocukların hangi gelişimlerine katkı sağlayacağının belirlenmesine yönelik çalışmalarını, çocuklara seslenen çeşitli edebi yazınsal türlerin (destan, masal, şiir, öykü, roman, vb.) ve dilsel gereçlerin (sayışmaca, tekerleme, bilmece vb.) çocukların gelişimlerine olan katkılarını belirlemeyi irdeler.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
1. Hafta İzlencelerin dağıtılması ve derse yönelik bilgilendirme
2. Hafta
Dönem boyunca işlenecek konulara ilişkin açıklama
3. Hafta
2. Hafta Çocuk edebiyatında temel kavramlar
4. Hafta
3. Hafta Çocuk edebiyatının gelişimi
5. Hafta
4. Hafta Çocuk kitaplarının çocuğun gelişim sürecindeki yeri
6. Hafta
5. Hafta Çocuk kitaplarının çocuğun gelişim sürecindeki yeri
7. Hafta
Çocuk edebiyatının temel öğeleri
8. Hafta
6. Hafta Çocuk edebiyatının temel öğeleri
9. Hafta
7. Hafta Çocuk edebiyatının temel öğeleri
10. Hafta
Sunum konu ve tarihlerinin belirlenmesi
11. Hafta
8. Hafta Arasınav haftası
12. Hafta
9. Hafta Çocuk edebiyatının temel öğeleri bağlamında yapıt incelemeleri (Öğretim elemanı tarafından)
13. Hafta
10. Hafta Çocuk edebiyatının temel öğeleri bağlamında yapıt incelemeleri
14. Hafta
Öğrenci sunumları
15. Hafta
11. Hafta Çocuk edebiyatının temel öğeleri bağlamında yapıt incelemeleri
16. Hafta
Öğrenci sunumları
17. Hafta
12. Hafta Çocuk edebiyatının temel öğeleri bağlamında yapıt incelemeleri
18. Hafta
Öğrenci sunumları
19. Hafta
13. Hafta Çocuk edebiyatının temel öğeleri bağlamında yapıt incelemeleri
20. Hafta
Öğrenci sunumları
21. Hafta
14. Hafta Eğitimde çocuk edebiyatından yararlanma
22. Hafta
Dersi genel olarak değerlendirme
23. Hafta
24. Hafta
25. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Sever, Sedat. Çocuk ve Edebiyat. İzmir: Tudem. Sever, Sedat. Çocuk Edebiyatı ve Okuma Kültürü. İzmir: Tudem. Oğuzkan, Ferhan. Çocuk Edeniyatı. Ankara: Anı Yayıncılık. Aslan, Canan. Çocuk Edebiyatı ve Duyarlık Eğitimi. Ankara: Pegem Alemdar, Yalçın ve Gıyasettin Aytaş. Çocuk Edebiyatı. Ankara: Akçağ Yayınları
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Proje,Sunum,Rapor Hazırlama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Kitap Sunuşu
1
10
Makale Sunuşu
1
10
Örnek Olay Sunumu
1
10
Toplam(%)
30
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
30
Finalin Başarıya Oranı(%)
70
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
3
2
6
Final Sınavına Hazırlık
1
20
20
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
3
10
30
Sunum (Hazırlık dahil)
1
20
20
Toplam İş Yükü
120
Toplam İş Yükü / 30
4
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ