DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 3 |
YARIYIL | Beşinci Yarıyıl (Güz) |
AKTS | 4 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Bilişsel gelişim ile matematiksel kavramlar arasındaki ilişkiyi açıklar. 2) Matematiksel kavramların öğretiminde kullanılan etkinliklerin gelişime uygun olup olmadığını açıklar. 3) Erken çocukluk döneminde matematik için etkili öğretim ve değerlendirme yöntemlerini açıklar 4) Okul öncesi dönemde temel matematiksel kavramların neler olduğunu bilir. 5) Matematiksel kavramların günlük yaşantımızdaki yeri ve önemini ilişkilendirir. 6) Matematiksel kavramların gelişimine yönelik etkinlikler üretir. 7) Okul öncesi dönemde Matematik ile ilgili çalışan bilim insanlarını tanır.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | - |
DERS TANIMI | Bu dersin sonunda öğrenciler bilişsel gelişim ile matematiksel kavramlar arasındaki ilişkiyi öğrenmeyi, matematiksel kavramların öğretiminde kullanılan etkinliklerin gelişime uygun olup olmadığını değerlendirmeyi, erken çocukluk döneminde matematik için etkili öğretim ve değerlendirme yöntemlerini açıklamayı, okul öncesi dönemde temel matematiksel kavramların neler olduğunu kavramayı, matematiksel kavramların günlük yaşantımızdaki yeri ve önemini ilişkilendirmeyi, matematiksel kavramların gelişimine yönelik etkinlikler üretmeyi irdeler. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Giriş: Tanışma, Dersin Amacı ve İçeriği | 2. Hafta | Erken çocukluk döneminde matematik gelişimine yönelik temel kavramlar | 3. Hafta | Erken çocukluk döneminde sayıların gelişimi | 4. Hafta | Erken çocukluk döneminde sayılarla ilgili etkinlik planlama ve uygulama | 5. Hafta | Erken çocukluk döneminde geometrik şekillerin kazanımı | 6. Hafta | Erken çocukluk döneminde geometrik şekillere ilişkin etkinlikler planlama ve uygulama | 7. Hafta | Ara Sınav | 8. Hafta | Erken çocukluk döneminde ölçmeye yönelik kazanımların gelişimi | 9. Hafta | Erken çocukluk döneminde ölçmeye yönelik | 10. Hafta | Etkinlikler planlama ve uygulama | 11. Hafta | Froebel Matematiği ve materyalleri | 12. Hafta | Montessorıe Matematiği ve materyalleri | 13. Hafta | Okulöncesi dönem çocukları için Matematik eğitimi planlama ve etkinlik geliştirme | 14. Hafta | Okulöncesi dönem çocukları için Matematik eğitimi planlama ve etkinlik geliştirme |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Ulutaş, İ. (2017). Okul Öncesinde Matematik Eğitimi, Hedef Yayınları Akman, B. (2017). Okul Öncesi Matematik Eğitimi. Pegem Akadem NAEYC & NCTM, Early Childhood Mathematics: Promoting Good Beginnings Ulutaş, İ. (2017). Okul Öncesinde Matematik Eğitimi,Hedef Yayınları Smith, S. S. (2009). Early Childhood Mathematics, Pearson Akman, B. (2017). Okul Öncesi Matematik Eğitimi. Pegem Akademi
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Eğitim-Uygulama,Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ödev | 1 | 30 | Makale Sunuşu | 1 | 20 | Diğer | 1 | 20 | Toplam(%) | | 70 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 70 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 30 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 5 | 10 | 50 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 15 | 15 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 10 | 10 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | 4 | 1 | 4 | Toplam İş Yükü | | | 123 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 4,1 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 4 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |