Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Okul Öncesi Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ERKEN ÇOCUKLUKTA MATEMATİK EĞİTİMİ ECC301 Beşinci Yarıyıl (Güz) 2 + 2 4

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI3
YARIYILBeşinci Yarıyıl (Güz)
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Bilişsel gelişim ile matematiksel kavramlar arasındaki ilişkiyi açıklar.
2) Matematiksel kavramların öğretiminde kullanılan etkinliklerin gelişime uygun olup olmadığını açıklar.
3) Erken çocukluk döneminde matematik için etkili öğretim ve değerlendirme yöntemlerini açıklar
4) Okul öncesi dönemde temel matematiksel kavramların neler olduğunu bilir.
5) Matematiksel kavramların günlük yaşantımızdaki yeri ve önemini ilişkilendirir.
6) Matematiksel kavramların gelişimine yönelik
etkinlikler üretir.
7) Okul öncesi dönemde Matematik ile ilgili çalışan bilim insanlarını tanır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER-
DERS TANIMIBu dersin sonunda öğrenciler bilişsel gelişim ile matematiksel kavramlar arasındaki ilişkiyi öğrenmeyi, matematiksel kavramların öğretiminde kullanılan etkinliklerin gelişime uygun olup olmadığını değerlendirmeyi, erken çocukluk döneminde matematik için etkili öğretim ve değerlendirme yöntemlerini açıklamayı, okul öncesi dönemde temel matematiksel kavramların neler olduğunu kavramayı, matematiksel kavramların günlük yaşantımızdaki yeri ve önemini ilişkilendirmeyi, matematiksel kavramların gelişimine yönelik etkinlikler üretmeyi irdeler.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Giriş: Tanışma, Dersin Amacı ve İçeriği
2. Hafta Erken çocukluk döneminde matematik gelişimine yönelik temel kavramlar
3. Hafta Erken çocukluk döneminde sayıların gelişimi
4. Hafta Erken çocukluk döneminde sayılarla ilgili etkinlik planlama ve uygulama
5. Hafta Erken çocukluk döneminde geometrik şekillerin kazanımı
6. Hafta Erken çocukluk döneminde geometrik şekillere ilişkin etkinlikler planlama ve uygulama
7. Hafta Ara Sınav
8. Hafta Erken çocukluk döneminde ölçmeye yönelik kazanımların gelişimi
9. Hafta Erken çocukluk döneminde ölçmeye yönelik
10. Hafta Etkinlikler planlama ve uygulama
11. Hafta Froebel Matematiği ve materyalleri
12. Hafta Montessorıe Matematiği ve materyalleri
13. Hafta Okulöncesi dönem çocukları için Matematik eğitimi planlama ve etkinlik geliştirme
14. Hafta Okulöncesi dönem çocukları için Matematik eğitimi planlama ve etkinlik geliştirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARUlutaş, İ. (2017). Okul Öncesinde Matematik Eğitimi, Hedef Yayınları
Akman, B. (2017). Okul Öncesi Matematik Eğitimi. Pegem Akadem
NAEYC & NCTM, Early Childhood Mathematics: Promoting Good Beginnings
Ulutaş, İ. (2017). Okul Öncesinde Matematik Eğitimi,Hedef Yayınları
Smith, S. S. (2009). Early Childhood Mathematics, Pearson
Akman, B. (2017). Okul Öncesi Matematik Eğitimi. Pegem Akademi

ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİEğitim-Uygulama,Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ödev130
Makale Sunuşu120
Diğer120
Toplam(%)70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)70
Finalin Başarıya Oranı(%)30
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi51050
Final Sınavına Hazırlık11515
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık11010
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler414
Toplam İş Yükü123
Toplam İş Yükü / 304,1
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7
P1          X    
P2          X   X  
P3    X          
P4             
P5             
P6             
P7  X   X   X   X   X    
P8  X   X   X   X   X   X   X
P9             
P10  X   X   X   X   X     X
P11    X   X   X   X   X   X
P12             
P13             
P14  X   X   X     X    
P15      X     X   X  
P16             
P17             
P18