Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Okul Öncesi Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
EĞİTİMDE DRAMA ECC209 Üçüncü Yarıyıl (Güz) 2 + 2 5

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI2
YARIYILÜçüncü Yarıyıl (Güz)
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Sibel Çiğdem Güneysu
Öğretim Görevlisi Elif Özcan
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Eğitimde dramanın önemini ve kullanımını açıklar.
2) Dramayı tanımlar.
3) Dramayı eğitimde bir öğretim yöntemi olarak kullanır.
4) Oyun ve drama arasındaki ilişkiyi betimler.
5) Erken çocukluk döneminde drama yöntemi ile etkinlikler uygular.
6) Dersin amaç ve kazanımları doğrultusunda bir drama etkinliği planlar.
7) Drama etkinliğini uygular.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIDrama kavramının kökenleri ve ilişkili tanımları; drama ve oyun ilişkisi, drama ve sanat alanlarının ilişkisi, eğitimde drama uygulamalarının tarihçesi; eğitimde drama uygulamalarının yapısı ve aşamaları; drama için öğrenme ortamı ve öğretmen yeterlikleri; dramada ölçme-değerlendirme; eğitimde örnek drama çalışmaları; farklı mekanlarda drama uygulamaları; eğitimde drama çalışmaları geliştirme ve uygulama.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Tanışma ve Ders Tanıtımı
2. Hafta Bir Öğretim Yöntemi Olarak Drama
3. Hafta Sınıfta Yaratıcı Drama
4. Hafta Başka Kaynaklardan Oyun Yaratmak
5. Hafta Oyun
6. Hafta Hareket ve Doğaçlama
7. Hafta Doğaçlama
8. Hafta Vize Haftası
9. Hafta Sanat Dalları ve Yaratıcı Drama
10. Hafta Farklı Mekanlarda Drama
11. Hafta Yaratıcı Dramanın Aşamaları ve Bileşenleri
12. Hafta Yaratıcı Dramada Kullanılan Teknikler
13. Hafta Yaratıcı Dramada Ders Planı Hazırlama
14. Hafta Genel Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAdıgüzel, Ö. (2016). Yaratıcı Drama Kavramı, Bileşenleri ve Aşamaları . Yaratıcı Drama Dergisi , 1 (1) , 17-31 .
Adıgüzel, Ö. (2018). Eğitimde Yaratıcı Drama. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
Aktaş, Y., Adıgüzel, Ö. & Özen, Z. (2021). Eğitimde Drama Çalışmalarında Kullanılan Teknikler. 10.14527/9786257052184.
Çakır İlhan, A. (2007). Okulöncesinde sanatlar eğitimi ve drama. Öztürk, A. (Ed.). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi AÖF Yayınları.
Çakır-İlhan, A. (2007). Yaratıcı drama ile örtüşen çağdaş sanat akımları. Yaratıcı Drama Dergisi, 1(3-4), 139-154.
Erdoğan, T. (2016) Kuramdan Uygulamaya Drama. Ankara: Eğiten Kitap Yayıncılık.
Erdoğan, T. (2017) Yaratıcı Drama İle Çocuk Kitaplarına Yolculuk. Ankara: Eğiten Kitap Yayıncılık.
San, İ. (2021). Çocuk ve sanat. Yeni İnsan Yayınevi.
San, İ. (2021). Sanatlar, eğitim ve kültür. Yeni İnsan Yayınevi.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Eğitim-Uygulama,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Uygulama/Pratik160
Diğer240
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati14456
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler32060
Uygulama13030
Toplam İş Yükü146
Toplam İş Yükü / 304,86
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7
P1  X     X     X    
P2  X         X   X  
P3    X   X        
P4  X       X      
P5             
P6    X   X        
P7      X        
P8      X        
P9        X      
P10          X    
P11          X    
P12      X         X
P13            X  
P14            X   X
P15      X   X   X    
P16  X           X   X
P17            X   X
P18