Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Eğitimde dramanın önemini ve kullanımını açıklar. 2) Dramayı tanımlar. 3) Dramayı eğitimde bir öğretim yöntemi olarak kullanır. 4) Oyun ve drama arasındaki ilişkiyi betimler. 5) Erken çocukluk döneminde drama yöntemi ile etkinlikler uygular. 6) Dersin amaç ve kazanımları doğrultusunda bir drama etkinliği planlar. 7) Drama etkinliğini uygular.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Drama kavramının kökenleri ve ilişkili tanımları; drama ve oyun ilişkisi, drama ve sanat alanlarının ilişkisi, eğitimde drama uygulamalarının tarihçesi; eğitimde drama uygulamalarının yapısı ve aşamaları; drama için öğrenme ortamı ve öğretmen yeterlikleri; dramada ölçme-değerlendirme; eğitimde örnek drama çalışmaları; farklı mekanlarda drama uygulamaları; eğitimde drama çalışmaları geliştirme ve uygulama.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Tanışma ve Ders Tanıtımı
2. Hafta
Bir Öğretim Yöntemi Olarak Drama
3. Hafta
Sınıfta Yaratıcı Drama
4. Hafta
Başka Kaynaklardan Oyun Yaratmak
5. Hafta
Oyun
6. Hafta
Hareket ve Doğaçlama
7. Hafta
Doğaçlama
8. Hafta
Vize Haftası
9. Hafta
Sanat Dalları ve Yaratıcı Drama
10. Hafta
Farklı Mekanlarda Drama
11. Hafta
Yaratıcı Dramanın Aşamaları ve Bileşenleri
12. Hafta
Yaratıcı Dramada Kullanılan Teknikler
13. Hafta
Yaratıcı Dramada Ders Planı Hazırlama
14. Hafta
Genel Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Adıgüzel, Ö. (2016). Yaratıcı Drama Kavramı, Bileşenleri ve Aşamaları . Yaratıcı Drama Dergisi , 1 (1) , 17-31 . Adıgüzel, Ö. (2018). Eğitimde Yaratıcı Drama. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. Aktaş, Y., Adıgüzel, Ö. & Özen, Z. (2021). Eğitimde Drama Çalışmalarında Kullanılan Teknikler. 10.14527/9786257052184. Çakır İlhan, A. (2007). Okulöncesinde sanatlar eğitimi ve drama. Öztürk, A. (Ed.). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi AÖF Yayınları. Çakır-İlhan, A. (2007). Yaratıcı drama ile örtüşen çağdaş sanat akımları. Yaratıcı Drama Dergisi, 1(3-4), 139-154. Erdoğan, T. (2016) Kuramdan Uygulamaya Drama. Ankara: Eğiten Kitap Yayıncılık. Erdoğan, T. (2017) Yaratıcı Drama İle Çocuk Kitaplarına Yolculuk. Ankara: Eğiten Kitap Yayıncılık. San, İ. (2021). Çocuk ve sanat. Yeni İnsan Yayınevi. San, İ. (2021). Sanatlar, eğitim ve kültür. Yeni İnsan Yayınevi.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Eğitim-Uygulama,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Uygulama/Pratik
1
60
Diğer
2
40
Toplam(%)
100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
100
Finalin Başarıya Oranı(%)
0
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
14
4
56
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
3
20
60
Uygulama
1
30
30
Toplam İş Yükü
146
Toplam İş Yükü / 30
4,86
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ